Djeep’s 100cc TKM kart

Home Forums Perso’s Andere merken Djeep’s 100cc TKM kart

This topic contains 28 reacties, has 15 deelnemers, and was last updated by Djeep 13 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
  • #260592

    Djeep
    Topic starter
    Berichten: 59

    Ik ben jip ( 18 ) en naast mijn gilera citta
    heb ik ook nog ander speelgoed thuis staan om aan te knutselen 🙂

    een oude 100cc Tkm AC 2 takt kart (direct drive)
    deze heb ik voor weinig geld kunnen kopen
    met een 2de motorblokje en un setje regenbandjes 🙂

    Ik heb wel un foto hoe deze eruit zag toen ik hem kocht maar deze zijn in het donker
    geknipt dus de kwaliteit is te beroerd!…helaas 🙁

    ik heb hem gestript omdat ik alles wou schoonmaken
    en alle boutjes en moertjes wou verversen.
    en omdat ik de kart matzwart wou hebben.
    ik heb niet alles perfect gedaan omdat een kart
    nu eenmaal niet voor is om echt mooi te houden maar
    flink mee te planken 🙂

    hier een paar foto’s

    rollend frame van mijn kart


    het 100cc blok (direct drive)


    28mm tilotson carb en roterende inlaat 🙂


    achterremschijf met dubbele zuigers


    vlinderpoort


    bovenaanzicht (tot nu toe)


    achterkant van de buikschuiver 😛


    uitlaat enzo.

    het blok wat eronder zit :
    100cc cillinder met vlinderpoort.
    heeft roterende inlaat met 28mm tilotson
    binnenrotorontsteking.
    uitlaat 100mm diameter.
    het is een automaat met Direct drive (stilstaan gaat dus niet)

    meer foto’s /filmpje zullen volgen 😛

    #261479

    Bartjee
    Donateur
    Berichten: 2103

    Vet dingetje hoor. Ook echt vet hoe laag ze altijd zijn. Maar waar wil je ermee gaan rijden? En dat direct drive, je moet hem dus uitzetten wil je stoppen ofwat?

    #261480

    tvmierlo
    Donateur
    Berichten: 481

    mooi ding! vlinderpoort zou nog wel wat aangepast kunnen worden, maar ik zou je willen adviseren dit toch NIET te doen. vooral niet met zoeen direct aangedreven systeem. Gewoon zo laten, niet prullen aan de motor. De carburateur is alleen geen valstroom, maar een walbro carburateur, worden erg vaak op karts gebruikt. Je vindt ze ook op kettingzagen, bosmaaiers en modelbouw-motortjes. Hebben geen vlotterkamer en kunnen ook op z’n kop lopen als het goed is.

    #261481

    Djeep
    Topic starter
    Berichten: 59

    @bartje . ja als je wil stoppen moet je de motor af laten slaan ja, stationair blijft hij rollen.

    @tvmierlo . de motor maak al zoveel toeren dat het niet meer raadzaam is om erwat aan te doen 😛
    geeft alleen een hoop slijtage. maar ik dacht echt dat je zoon carb een valstroom noemde..maar het is dus een walro carb?

    #261482

    tvmierlo
    Donateur
    Berichten: 481

    zoals ik de carburateur zo op de foto zie is het inderdaad een walbro. Walbro is het merk van de fabrikant. op deze kartmotor zit ook een walbro: http://www.br-racing.nl/images/occasions/20.jpg
    Volgens mij zit er geen sproeier in, maar stel je hem af met 2 schroefjes(zo is het in ieder geval op kettingzagen, kan anders zijn op karts) 1 voor stationair, 1 voor volgas

    Maar het kan zijn dat ik het mis heb hoor met die schroefjes. Een valstroom is in ieder geval wel anders, een voorbeeld: http://www.bevelheaven.com/Products/UB-restored.jpg een dellorto UB-serie met losse draaibare vlotterkamer.

    #261483

    Djeep
    Topic starter
    Berichten: 59

    @tv mierlo

    je stelt hem inderdaad af met 2 schroeven, maar het is geen walbro maar een tillotson carburateur.
    zal wel het zelfde principe hebben. deze werkt in iedergeval met een membraan en je kunt ze ook op de
    kop gebruiken

    #261484

    LeonM93
    Bijdrager
    Berichten: 154

    Eig zou je er een expansie uitlaat voor moeten berekenen, dikke vermogenwinst
    28mm carb,100Cc, binnenrotor ontsteking en roterende inlaat. Nog berekend uitlaatje erbij en je zal heel hard gaan :p
    is het niet mogelijk om dat blok over te schroeven op je citta? Zal elk simoblokje mee eruit blazen 🙂

    is het ook niet mogelijk om een koppeling zelf te maken? Is stukken makkelijker

    #261485

    Djeep
    Topic starter
    Berichten: 59

    @leonm93

    over dat expansie uitlaatje, ik was er al een vanplan om te laten berekenen,
    maar eest eens kijken wat hij met de orginele doet, (snelheden liggen al boven de 120)

    en ik heb dr al ook al overna liggen denken om dit op een vespa of citta of dergelijke te bouwen
    aangezien ik toch 2 blokjes heb 😛 maar dit blokje is vrij groot en is alleen rijwind gekoeld
    en dan zou het blok achter je tank komen te zitten, wat ook weer minder koeling geeft,
    horizontaal plaatsen geeft het zelfde effect, minder koeling.

    ja un koppeling zou idd wel heel erg fijn zijn 😛 vooral als je het op een vespa zou bouwen.
    toch maar eens un keer na zoeken.

    #261486

    Djeep
    Topic starter
    Berichten: 59

    vandaag maar eens een testritje gemaakt..
    maar het gevaarte loopt als un geak kan ik je vertellen.
    als de boost komt schijt je bijna in je broek haha:P
    toch maar eens naar een plek gaan waar ik hem rustig
    kan afstellen.

    #261487

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Djeep :
    @tv mierlo

    je stelt hem inderdaad af met 2 schroeven, maar het is geen walbro maar een tillotson carburateur.
    zal wel het zelfde principe hebben. deze werkt in iedergeval met een membraan en je kunt ze ook op de
    kop gebruiken

    Tillotson carbs schijnen zeer goed te zijn!

    Wat doe je hier trouwens mee 😀 hier krijg je toch geheid gezeik mee als je op de openbare weg broest?

    #261488

    Djeep
    Topic starter
    Berichten: 59

    @ hansieb

    wat ik er meej doe?
    gewoon keihard vlammen
    bij ons in de buurt zijn er wel wat afgelege wegen dus..
    maar ik wil nog wel een keer mee op het circuit in belgie…
    daar hebben ze teminste niet zoon strenge mileu eisen
    als ik in nederland op het circuit wil moet ik mijn
    mileu demper erop zetten :S groot lomp ding dus
    extra gewicht en houd de motor in.
    dus daar houden we niet van!

    puin nederland.

    #261014

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Ik zie dat je dicht bij de grens woont, dit niet wat voor jou ?

    #260987

    dennisje
    Bijdrager
    Berichten: 154

    Ik zeg je wel als je wilt gaan rijden moet je helaas een einddepmer kopen deze zijn op de meeste circuits verpicht! er zijn maar weinig die dit nog toestaan, ook zou ik een grondplaat monteren dit helpt heel veel min in en uitstapen + als je over hobbels rijd, enja meeste circuits hebben hobbels, ook zou ik je toch eerder een ROTAX 125cc aanraden deze zijn goedkoop en betrouwbaar en gaan ook het snelste van wat ik ondervonden hbe, ik reed hier vroeger ook allemaal mee heb aan wedstrijden en al meegedaan, Ik ben later opgestapt naar de ICC klasse, dit zijn 125cc met 7 schakel enja die rijden wel goed door, voor watergekoelde dan athans, ook raad ik ej aan om een kill switch erop te bouwen heb ik al vaak genoeg gehad dat de ketting brak enja dan loopt hij vrije toeren en slaat hij op hol tuurlijk je kan de lichtfilter dichthouden amar dat doe je niet in het stoeltje 123 En de bougie kabel met losse hand losmaken 😛 suc6 ik kreeg hem met handschoenen er neit eens af, ik had toen benzine leiding los getrokken maar de schade was al gebeurd daar ging je clinder en lagers dan, Dus maak een Killswitch! en als je hem wilt starten:P niet vanaf de grond aanduwen:) laat 2 personen de achterkant omhoog tillen dus dat je alleen op ej voowielen staat laat ze jou zo duwen tot hun zou op de grond laten vallen eigenlijk en nog verder duwen di helpt heel erg om over de compressie over te komen wel 1 tip! als je gereden hebt en ze gaan ej zo weer aanduwen moeten ze wle oppassen voor de uitlaat! een collega van mijn team die was is met zijn hoofd erop gevalleen enja dan hbe je een mooie brand wond! als je nog emer tips of hulp nodig hebt PM mij maar hbe alle kennis die je nodig hebt! + ik zou is naar duitsland gaan met je kart daar mag je vaak ook zonder einddemper rijden, En belgie vind tje niet 123 mooei circuit

    #261063

    Djeep
    Topic starter
    Berichten: 59

    @ hansieb

    ja, die gast is echt zwaar ziek haha
    als er dan zoon gast aankomt vlammen met 140 rijd
    dan heb je een dikke roadkill HAHA
    of als je in de vanrail beland dan ben je gesneden koek.

    @dennisje

    ik heb wel een mileudemper thuis liggen hoor,zet hem alleen niet graag erop.
    en je denkt tog niet dat ik zonder bodemplaat ga rijden =)

    ook doe ik dit alleen maar een beetje voor de fun. dus wedstrijden rijden
    doe ik niet. un killswitch heb ik er al op zitten (een tijdenlijke)
    want moet nog een keer een fatsoenlijke halen.

    van dat aanduwen wist ik ook al

    mm…dus in duitsland heb je nog niet zoon strenge mileu eisen.
    das mooi om te weeten. wil er echt heel graag de baan mee op 🙂

    heb je trouwens nog tips voor het afstellen van de carb
    ik weet wel un beetje hoe dit zit. maar mischien is het
    handig om een keer te horen hoe een ervare iemand dit doet.

    bedankt voor de post.

    #261490

    CiaoGutti
    Bijdrager
    Berichten: 285

    Lachen ding :p

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.