Dino's perso

Home Forums Perso’s Collecties Dino's perso

This topic contains 264 reacties, has 48 deelnemers, and was last updated by super bravo. 2 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 265)
  • Gebruiker
  • #498637

    DinoH
    Topic starter
    Berichten: 1261

    En ik heb weer een nieuwe aanwinst :thumb

    C9 nummer 2, gelukkig was ik nu wel op tijd.

    De originele kleir is grijs, en hij is zo overgekwast. Ik ga proberen om met aceton de blauwe laklaag er af te halen en te kijken hoe mooi hij weer kan worden. Helaas ben ik zelf op vakantie maar heeft topper Bas23 hem opgehaald voor mij. Bedankt :thumb. Over 2 weken ga ik hem ophalen.

    #498638

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Mooie aanwinst:thumb

    #498640

    Bas23
    Bijdrager
    Berichten: 702

    Thanks ben erg blij met de Passat:D Grapje, nee mooie aanwinst! Zorg dat je hem weer netjes krijgt!!:thumb

    #498641

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Alweer 1 πŸ™‚ wanneer gaat het museum open ? πŸ˜‰

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #498642

    Bas23
    Bijdrager
    Berichten: 702

    lightlord :
    Alweer 1 πŸ™‚ wanneer gaat het museum open ? πŸ˜‰

    Wordt een “what in the barn” idee over 40 jaar:haha:haha:haha:lol

    #499052

    De Brandweer
    Bijdrager
    Berichten: 608

    Dinooo Playboy! Heb je nog wat mooie nieuwe foto’s? 140 dagen geen post. πŸ˜•

    Dikke perso verder man, ik ben nog niet eens klaar met lezen πŸ™‚

    #499391

    DinoH
    Topic starter
    Berichten: 1261

    Na dik 7 maanden niks meer te hebben gepost is er ook vrij weinig meer gebeurd..

    Aller eerst is de 1e blauwe C9 gepoedercoat, de andere volgt snel hoop ik. Mist toch behoorlijk wat.
    De oranje gepoedercoate c7 rolt inmiddels. Blok gaat ook zo snel mogelijk er onder.

    Motivatie was helaas ver te zoeken maar het komt toch weer wat terug, ben veel bezig geweest met nieuwe vespa’s en heb afgelopen tijd 2 Piaggio MP3’s gehad.

    Toch weer iets moois kunnen kopen. Uiteraard weer een C9. Deze keer is het een originele groene. Heb hem nog niet in het echt kunnen zien, maar komt van de 1e eigenaar af, helemaal origineel met alles erbij. (Ook trappers ed.) ik denk dat het na een poetsbeurtje echt een parel is.

    Verder ben ik 27 februari geslaagd voor mijn theorie examen, 26 april word ik 16 en 2 mei kan ik eindelijk afrijden voor mijn rijbewijs.

    #499470

    DinoH
    Topic starter
    Berichten: 1261

    Hoi, even een update van de andere kant van de hobby. Vespa/Piaggio. Ik ben zelf veel bezig met nieuwe vespa scooters (onderhoud, restauratie, handel ed.) Hierbij even wat projectjes.

    1: Vespa S 2008 4 takt. Compleet uitelkaar geweest en gerestaureerd. Opnieuw in de originele kleur “Girgio titano”

    Staat in hoe ik hem kocht, vrij veel schade en afgedankt.

    Demonteren:

    Compleet kaal schuren:

    Klaar voor de spuiter:

    Terug van de spuiter:

    Eindresultaat:

    2: Piaggio MP3 RL. Dit vond ik altijd al wel iets moois van piaggio, maar nooit echt geld voor gehad. 250 cc op motorkenteken. Fijn ding en rijd appart.

    3: Piaggio MP3 LT. Gekocht omdat deze op autokenteken stond, en ze eigenlijk wou ombouwen. Uiteindelijk allebei appart verkocht. Was een 125cc

    4: Vespa Sprint 2015 4 takt. Scooter gekocht voor de handel, niet veel aan gedaan.


    5: Piaggio Ape Cross Web van 2001. Iets wat ik ook graag wou hebben, loopt goed, maar moet wel opgeknapt worden.


    #499471

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Die APE cross is grappig zijn die beugels voor de bakkenist bedoelt ;P

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #499921

    DinoH
    Topic starter
    Berichten: 1261

    Eigenlijk al meer als een jaar niks meer gedaan, vorig jaar zomer de 2e c9 gekocht, maar stond al een jaar te verstoffen, de groene c9 hebben ze helaas van me gejat. Ik heb de 2e toch maar verkocht, zat me veel te veel werk aan. Misde onderdelen, en geen kenteken. Dag erna gelukkig een nette op mijn pad gekomen. Een Origineel grijze C9n. Geheel origineel. En ziet er nog strak uit na 50 jaar 8).

    Geen plannen mee, moet alleen een ander stuurtje op en heeft een keer andere velgranden nodig. Alles is nog origineel, zelfs de eerste pirelli banden. Zit geel kenteken bij en loopt als een zonnetje!




    Verder wil ik ook verder met de andere c9, die gepoedercoat is. Maar daar heb ik nog vrij weinig zin in helaas..

    Als er nieuws is horen jullie het.

    #499922

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Mooi spul Dino, tot zondag πŸ˜‰

    #499967

    Ciao1968
    Bijdrager
    Berichten: 266

    Mooi :-), stuur en velgen vervangen zou ik zonde vinden, maar als je het dan toch weer netjes wil waarom laat je de originele delen dan niet verchromen? kost je echt de kop niet.

    #500034

    miniciao1968
    Donateur
    Berichten: 575

    Heerlijk saai, maar oh zo fraai kleurtje dat muis grijs !
    De meeste brommers waren toen grijs of zwart, terwijl Piaggio juist van de vrolijke kleuren was.
    Ruilen voor een donkerblauwe ?:D:D

    #500313

    DinoH
    Topic starter
    Berichten: 1261

    Zo, dan toch maar eens aan de sleutel gegaan.

    Aangezien ik toch wel eens projecten een meer wil afronden, ben ik daar maar eens mee begonnen. Vorige week was ik begonnen met mijn witte 69er. Gekocht van de eerste eigenaresse in 2015 als ik me niet vergis. Hij had vanaf 1974 stil gestaan in de schuur. Twijfelde al een tijd wat ik er mee wou doen, maar toch besloten om hem in originele staat te houden. Hij is absoluut niet mooi, maar wel origineel, wat hem dan weer mooi maakt πŸ˜€
    Heb er voor de zekerheid nieuwe contactpunten een nieuwe condensator in gezet, toen was het starten lopen, dacht ik..

    Vol enthousiasme een stuk gaan rijden, maar na een km of 5 wat probleempjes, met vooral terug vallen in toeren. Even rustig aan op half gas gereden en sinds dien rijd hij perfect.



    Ook heb ik eindelijk een voorvork kapje op mijn Vespa Boxer geplaatst. En weer normale banden eronder, helaas waren de whitewalls net te breed aan de voorkant..

    Voorvork moest er dus uit..

    En mijn volgende aanwinst, een zeer mooie Vespa Boxer 2. In bijna nieuwstaat, nog geen 2000 km gelopen.



    Carburateur schoongemaakt, en hij rijd echt als nieuw..
    Zeer blij mee, ik wil deze week een begin maken aan de Porter. Dat zien jullie vanzelf wel.

    Grt Dino

    #500347

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Goed bezig dinoh,

    Gaaf dat de boxer en boxer 2 dezelfde kleur hebben.
    Ziet er strak uit:thumb

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 265)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.