Digitaliseren van Citta onderdelen

Home Forums Perso’s Projecten Digitaliseren van Citta onderdelen

This topic contains 1 reactie, has 2 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 5 days, 21 hours geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker

Patrick Stolwijk
    Topic starter

Het lijkt mij leuk en handig voor eventuele toekomstige projecten om Citta onderdelen na te tekenen in 3D. Omdat de Citta inmiddels tot de oldtimers behoort zijn er zover ik weet geen CAD files van te vinden. Als alle onderdelen omgezet zijn naar 3D is het mogelijk om een samenstelling te tekenen voordat je alles in huis haalt. De eerste onderdelen heb ik al naar eer en geweten (qua maatvoering met schuifmaat en rolmaat) omgezet naar 3D:

Shockabsorber 3Frame - origineel 1
    Voorvelg 1
    Kroonstukken1
    Citta Cafe Racer - Assembly original frame 1
    In de 3D CAD wereld geld t.o.v. 2D CAD wel dat alle onderdelen eerst getekend moeten zijn om er uiteindelijk werktekeningen van te kunnen maken. Dit betekend dus dat alle onderdelen ook boutjes, ringen, moeren e.d. een keer nagetekend moeten worden om ze vervolgens samen te kunnen voegen.

Ik zal af een toe een update doen als er weer wat onderdelen gedigitaliseerd zijn.

Patrick Stolwijk

ps. om alle onderdelen juist te kunnen benoemen heb ik een bericht geplaatst of iemand mij kan helpen aan een Citta werkplaatshandboek en of onderdelen documentatie (hoeft uiteraard niet kosteloos).

zevenenergie
    Forum Goeroe

Hallo Patrick, Dat is nog eens een projeckt zeg….
    Heb je ook mogelijk om bepaalde onderdelen te 3D scannen? Daar zou je aardig wat tijd mee kunnen besparen.
    Als je iets getekend hebt en je laat het hier zien… dan kunnen we het  benoemen.

Dat wil toch iedereen:
    Screenshot 2021-10-13 at 16-21-25 cropped-Juigende-menigte-1 jpg Anet Lablans

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.