Deuk in uitlaatbocht

Home Forums Techniek Overige techniek Deuk in uitlaatbocht

This topic contains 9 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Vincent 5 years, 11 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #771589

    Joor
    Topic starter
    Berichten: 277

    Ik heb hier 2 uitlaatjes hangen, een polini sp en een leovinci sp. Helaas zitten er bij beide uitlaatjes een paar cm na de aansluiting met de cilinder flinke deuken.
    Weet iemand een manier hoe dit goed te herstellen?
    Of een persoon  die er goed in is mag ook.
    Alvast bedankt

    #771592

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Naar de (auto)schadehersteller en laten uitdeuken of er een nieuw stukje pijp op lassen.

    #771597

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Laat eens foto,s zien Joor, misschien kan ik wat voor je betekenen.

    #771598

    Joor
    Topic starter
    Berichten: 277




    #771603

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    De deuken zitten net even te ver om uit er een uitdeuk lepel in te steken. Ik denk dat doorzagen ,uitdeuken, en weer dicht lassen een optie is, maar dat is een berg werk. Ik vraag me af of deze deuken echt prestatie verlies geven? en of het dus de moeite waart is.

    #771607

    Joor
    Topic starter
    Berichten: 277

    Hmmm, helaas is dat niet het antwoord waar ik op hoopte.
    Ik laat dit topic nog even open staan. Hopelijk zijn er nog meer mensen met goeie ideeën.

    #771680

    IJskonijn
    Bijdrager
    Berichten: 326

    Kijk anders ook eens naar “Hydroforming”.
    Ik heb geen idee of dit mogelijk is met dikker staal, maar het is natuurlijk te proberen.

    https://goo.gl/1smg7p

    No replacement for displacement
    #771683

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ik vraag me af of deze deuken echt prestatie verlies geven? en of het dus de moeite waart is.

    Mijn sp is zelfs nog iets erger ingedeukt en ik zou eerder zeggen dat ie beter rijd als toen hij nieuw en niet ingedeukt was.
    Dus prestaties verlies heb je inderdaad geen last van.

    #771684

    Joor
    Topic starter
    Berichten: 277

    speedbuxy wrote:
    Mijn sp is zelfs nog iets erger ingedeukt en ik zou eerder zeggen dat ie beter rijd als toen hij nieuw en niet ingedeukt was. Dus prestaties verlies heb je inderdaad geen last van.

    Dat is goed nieuws. Bedankt

    #771695

    Vincent
    Donateur
    Berichten: 661

    Ik  denk ook idd dat het geen/minimaal invloed zal hebben op de prestaties. Als je ze er echt uit wil hebben is het denk het makkelijkste is om iemand te zoeken met een lasapparaat en een acetyleenbrander. Even een draadend met slagtrekker in het midden van de deuk vastpikken en dan van af de buitenzijde naar binnen verwarmen met de brander. Al gaande met de slagtrekker te deuk er uit werken. Spreek uit ervaring en werkt top maar dan wel het juiste gereedschap erbij.

    Monteer ze eens want ik denk niet dat je het zal merken in prestaties. Enige reden om ze er uit te halen is in mijn ogen cosmetisch.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.