DennisTol’s Citta

Home Forums Perso’s Projecten DennisTol’s Citta

This topic contains 50 reacties, has 20 deelnemers, and was last updated by DennisT 14 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)
  • Gebruiker
  • #455603

    adff
    Bijdrager
    Berichten: 311

    lampenkap :
    Haha, ik ben ook een volendammer:bier.
    Dit is ook het enigste waterkoeling setje van volendam, want echt bijna elke citta in volendam gaat 40:|
    En het stikt hier ook echt van de citta’s, als je even 5 minuten in volendam fietst, heb je er al minstends 4 gezien.

    En dennis, nog veel succes met je blokje reviceren. Ik ben echt jaloers:)

    Ik denk dat ik ook in Volendam ga wonen, heerlijk al die citta’s eruit rijden :duivel

    #455610

    Dylan
    Donateur
    Berichten: 929

    Ik denk dat ik ook in Volendam ga wonen, heerlijk al die citta’s eruit rijden :duivel

    ken je wel…:haha

    @DennisT leuk blokje hoor ! :lol

    #455613

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Adff, jij met je citta???:haha

    :duivel

    #455614

    DennisT
    Topic starter
    Berichten: 65

    Der rijden ook een aantal speedengines rond met 80cc polini.
    Er is er eentje met speedengine + 46mm athena, en racekoppeling van simonini, die gaat wel bruut hard.
    Maar de meeste inderdaad, gaan niet harder dan 45 echte km/h’s.

    #455630

    daniel citta
    Bijdrager
    Berichten: 137

    jhe kan beter na groningen komen daar rijde de meeste vespa’s en citta’s:P

    ps wat vraag jhe voor dat lc setjhe??

    #455654

    DennisT
    Topic starter
    Berichten: 65

    hoogste bod voor de LC set is tot nu toe nog 125, maar heb al een aantal andere goede bieders;).

    mvg.

    #456860

    DennisT
    Topic starter
    Berichten: 65

    mensen:D

    Vandaag, een heerlijk mooie dag, had ik ff zin om me in me schuurtje terug te trekken en effies mijn speedengine blok uitelkaar trekken. Deze liep vorige week met LAMPENKAP (56.6kg, digi weegschaal;)) achterop ”heel erg” warm en toen stond ik stil. Hiep hoi.

    Nou zit het me al niet erg vaak mee, maar dit komt bij de hoogtepunten.

    Aanschouw:
    Dikke kras

    Goed kijkend valt het hapje uit de middelste spoelpoort u hoogstwaarschijnlijk op.

    Alhoewel ik het ”verdwenen” hapje al vlot terugvond, ben ik er niet blij mee.


    Me maatje

    Nogmaals

    Ook is het probleem met het gekrijs/gekras/geratel, nu klaarblijkelijk opgelost.
    Big-end lager van krukasje is naar de lagerhemel verhuist.

    Nu heb ik gelukkig nog een krukas liggen, die ik nog wel even moet bewerken voor de SPEEDengine. Maar voor de 42mm ALU heb ik nog geen speedengine-waardige vervanger gevonden.

    Iemand een sluw plannetje? Ik wel, misschien de 80cc van polini, en dan het spruitstukje waarvoor ik al een plan heb gemaakt laten afdraaien.

    Dan krijgt mijn maatje SE een nieuw leven in de vorm van: 80cc polini + speedengine + bewerkte piaggio kruk + SHA 16mm carb.

    GR.

    #456889

    Leovince
    Bijdrager
    Berichten: 1149

    hahah, 56.6kg, digiweegschaal. Waar slaat dat eigenlijk op? Al was ik een kilootje of 25 had hij alsnog kunnen warmlopen :P.
    Maarja, gecondoleerd met je zuiger en krukas.:|

    #456908

    ChrisNL
    Bijdrager
    Berichten: 525

    Ik zou toch nog even rekening houden met dat koelkapje die nog bovenop je cilinder hoort te zitten.

    Het blijft toch geforceerde luchtkoeling, en als jij dat kapje niet hebt, koelt hij m niet rondom, en had je die warmloper misschien wel kunnen voorkomen. (mits die er niet op zat, anders heb ik niks gezegd) 😉

    #456909

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Idd, Als je hem er niet ophad toen ie warm/vast liep. Is dat wss de oorzaak!

    #456916

    Leovince
    Bijdrager
    Berichten: 1149

    Die had hij er dus niet opzitten. En ik heb hem nog zo gewaarschuwd wahaha:P

    #456919

    DennisT
    Topic starter
    Berichten: 65

    Zit er inderdaad dik in dat dat de oorzaak is geweest, maar aangezien er een Hapje uit een poort is lijkt het me toch sterk dat dat door te weinig koeling komt? Eerder door een braampje oid. Toen ik dit blok kreeg was er ook al een hapje uit een andere poort.

    #456947

    DennisT
    Topic starter
    Berichten: 65

    De vervanger van de helaas stukgelopen 42mm wordt de 46mm polini!
    Over kunnen kopen van kennis van Lampenkap voor mooi prijsje.

    Verder zijn er mooie plannen voor het blok. Wordt een klein projectje.
    -Contactpunt Vervanger (V-C)
    -Krukas laten berekenen en bewerken
    -Simonini Koppeling
    -16mm Dell’Orto SHA met Custom spruitstukje Linkje

    Klein tekeningetje van spruitstukje, misschien nog nooit eerder gemaakt, dus misschien wel handig voor sommigen.
    Alleen kan iemand helpen met wat er op de plek van de Vraagtekens moet??

    Graag reacties!!

    To do.
    Vanmiddag 46mm ophalen bij Lampenkap.
    LC set op de post naar Jarco als geld is overgeschreven.
    46mm monteren MET CIL KOELKAPJEBlokje testen nog met de 13/13.
    Wachten op nieuwe lading CPvv.
    16 SHA bestellen.
    Spruitstukje laten maken bij staalbedrijf.

    #456717

    Leovince
    Bijdrager
    Berichten: 1149

    Ik hoop dat je nog blij bent met je 80Polini.
    Moet ik misschien trouwens nog vragen aan Sam of Sam en ik zo’n spruitstukje kunnen maken? Want het is alleen maar een plaatje opmaat flexen en afwerken en een schuin afgeflexte buis erop lassen.. Kom je namelijk wat goedkoper uit dan laten draaien bij een staalbedrijf;).

    #456430

    DennisT
    Topic starter
    Berichten: 65

    We zijn al een stapje verder. 🙂
    80cc polini, thanks to lampenkap

    het polini clubje

    der mist een zuigertje zeker? haha

    To do.
    Vanmiddag 46mm ophalen bij Lampenkap.
    LC set op de post naar Jarco als geld is overgeschreven.
    46mm monteren MET CIL KOELKAPJE
    Blokje testen nog met de 13/13.
    Wachten op nieuwe lading CPvv.
    16 SHA bestellen.
    Spruitstukje laten maken bij staalbedrijf.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.