Demper wol , welke ?

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Demper wol , welke ?

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Thijs_DR_Evo 4 years, 6 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #790289

    Jochem
    Topic starter
    Berichten: 186

    Beste leden ,

    welke demperwol kan ik het best gebruiken voor de Leovinci dempertjes , iemand een goed advies ?.
    mensen horen mij van een kilometer afstand al aankomen , dat is niet echt de bedoeling 🙄 🙄

    Jmpb heeft maar 1 of 2  soorten in het assortiment maar kom er niet echt uit .

    alvast bedankt ,
    gr Jochem

    • Dit onderwerp is gewijzigd 4 years, 6 months geleden door Jochem.
    #790291

    Thijs_DR_Evo
    Bijdrager
    Berichten: 269

    Ik heb er altijd glaswol/steenwol in gedaan.

    #790292

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    Ik heb altijd gewoon demperwol gehaald. Zolang het maar keramisch is, dan is het prima. Uitlaat wordt best heet en je wilt natuurlijk niet dat er iets kan gaan fikken.

    1
    #790294

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Gezien het bij jou om een Leovinci demper gaat belangrijk te weten of je wel dempingwol er in hebt? Er zijn namelijk ook andere leovinci dempers zonder. Wanneer je wel een demper hebt met demperwol, zal ik eerst een dunne laag staalwol gebruiken en hier dan omheen glas/steenwol. Je ziet bij duurdere dempers dit ook vaak en zorgt ervoor dat het eerste laagje niet zo snel dichtslipt door koolafzetting/oliedrap. Je demper blijft een stuk langer stil.

    Verder maakt het niet echt uit welk soort glas of steenwol gebruikt of de duurdere wol van bepaalde merken. Ik heb al vaak genoeg wat dempingwol bij een afvalbak van bouwplaatsen vandaan gehaald.

    Ooh en een laatste tip, zorg ervoor dat je de dempingwol niet te strak samengedrukt monteert. Het idee is dat de geluidsgolven door je materiaal divergeren.

    #790299

    Jochem
    Topic starter
    Berichten: 186

    @martino bedankt voor de tip , de combi van  staalwol en daarna glas/steenwol had ik nog niet van gehoord . Dat ga ik maar is proberen.

    er zit wel wat vulling in maar dat is behoorlijk zwart en vies .
    bij vol gas komt er ook iets van olie druppels uit ( op de velg zitten spatjes ) .
    het is zeer zeker aan vervanging toe iig .

    ik wou vandaag eerst even bij de lokale bromboer is gaan vragen wat zij evt te koop hebben er voor .
    Kan evt me zwager ook vragen ( die is aannemer in de bouw ) 🙂

    Mvg Jochem

    #790302

    Thijs_DR_Evo
    Bijdrager
    Berichten: 269

    Kan evt me zwager ook vragen ( die is aannemer in de bouw )

    Dat zou ik doen. Stukje afval vragen en gaan met die banaan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.