De Vespa Ciao van EPI (Outlaw-Cruiser)

Home Forums Perso’s Projecten De Vespa Ciao van EPI (Outlaw-Cruiser)

This topic contains 341 reacties, has 76 deelnemers, and was last updated by Docs 9 years, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 342)
  • Gebruiker
  • #280219

    EPI
    Topic starter
    Berichten: 273

    Hij wil alleen nog niet aanslaan:?
    Hij krijgt benzine en hij vonkt..

    #278812

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Even blijven rennen & gas geven. Eerste x starten kan wat lastiger gaan. En anders een andere CDI proberen.

    En zou je zo de lagers over de lange as eraf persen? Zelf heb ik het ook een x gedaan zo, ook met een lagertrekker eromheen gemonteerd, maar helaas was mn schroefdraad toen krom getrokken :’) vast een beetje onhandigheid van mij, maar sindsdien doe ik het nooit meer zo!

    Verder erg mooi projectje. Blokje is weer mooi schoon & netjes! Goed bezig

    #280990

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Woo echt nice! Wanneer gaat hij naar de spuiter ben echt benieuwd!!

    #278492

    ktmgek
    Bijdrager
    Berichten: 446

    hee hallo

    ik zag bij foto 18 van de nieuwe foto’s dat je er een nieuw lager op perst… maar ik zie niks geen opvulling tussen de wangen tijdens het persen.
    ben je niet bang dat je zo de wangen scheef duwt.
    ik doe er altijd een lijst tussen, van de maat die tussen de wangen zit.
    verder ziet het er erg gelikt uit allemaal
    ben ook benieuwd als hij in de lak zit.

    gr leon

    #266447

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Ik vindt m echt helemaal geweldig wat een apparaat. Blijft herkenbaar als Ciao maar met de uitstraling van een Indian chopper hehe.

    Nou snap ik dat je niet van chroom houdt maar ik ben toch ook echt benieuwd hoe spaakwielen zouden staan :).

    Ga zo door vindt het echt knap wat je er mee doet.

    #268283

    EPI
    Topic starter
    Berichten: 273

    Iedereen bedankt voor de leuke reacties weer!!

    Het eerste proefrondje komt snel dichterbij!

    @niek1992: Ik heb een kickstart.. dus rennen is er voor mij niet bij:con
    Maar ik zal nog wel ff vol moeten houden, ja! En de krukas heeft nix opgelopen gelukkig, heb het ook heel voorzichtig gedaan!

    @ciaoracing75: Voorlopig nog geen spuiter hoor! ik wil eerst 100km hebben gereden en zeker weten dan alles werkt en klopt!

    @ktmgek: Ik heb daar helemaal niet aan gedacht! je hebt daar wel een punt, maar volgens mij is die niet krom gedrukt.
    Op het oog iig niets zichtbaar van. waar ik wel bang voor was, was het lager zelf, omdat ik de buitenste ring gebruikte om te persen.. maar volgens mij is dat ook allemaal goed gegaan:D

    @wilk1985: thnx man! ik vind spaakvelgen ook wel vet hoor! maar ik ik wilde dan de velg rand rood en de rest chrome met whitewall banden en sowieso 17″ velgen, dat werd een beetje te duur..

    Ik hoop dat ie snel loopt! dan kan ik verder!!

    #269500

    yellowcitta
    Bijdrager
    Berichten: 63

    Egt toppie bezig zo joh ben zeer benieuwd waneer die daadwerkelijk in de lak zit!
    Ik vind persoonlijk die spatborden/wielkassen egt de bom! zeer netjes gedaan , wil je trouwens de lasnaden laten zitten
    of ga je die weg werken?

    En trouwens als ik me niet vergis kan je gewoon met kickstart aanrennen hoor , (moet je wel start segmenten in je achterkoppeling hebben zitten)=)

    Hoe is het trouwens afgelopen met het bromkrukasje? heeft die z,n cartersetje al gevonden haha?:D

    Gr Dennis

    #277839

    Anoniem

    Hallo EPI,
    Super project,
    alleen lees ik iets waar je echt wel even last van kan gaan ondervinden,
    als jij je krukaslagers op de buitenring om je krukas hebt geperst, kunnen je lagers (onzichtbare) flinke schade hebben opgelopen, en dat kan resulteren in een lager wat uit elkaar gaat lopen.

    ik hoop voor je dat het niet gebeurt, maar de kans is echt groot.
    je moet normaliter op de binnenring persen omdat je dan het lager niet belast.

    Tom.

    #276821

    EPI
    Topic starter
    Berichten: 273

    Yeuhj!!

    Hij heeft gelopen…
    niet meer dus.. hij is een keer aangeslagen, en nu verzuipt ie iedere keer..
    Heb al een kleinere en een grotere sproeier gemonteerd, maar hij slaat steeds de bougie nat.. maar die vonkt wel gewoon..

    Tsjonge wat klinkt die top one lekker!!!

    #277555

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Welke maat(maten) heb je geprobeert?

    #279883

    EPI
    Topic starter
    Berichten: 273

    Er zat een 56 in daar heeft ie mee gelopen.. ik heb 52 en 62 geprobeerd..

    #281071

    bart#24

    als ik naar je setup kijk zal ik tussen de 54 t/m 58 proberen

    #269053

    EPI
    Topic starter
    Berichten: 273

    Nou. pfff gisteren weer bezig geweest met de Ciao..
    van alles geprobeerd.. andere carburateur.. andere sproeiers.. andere bougies..
    Nou krijgt hij ineens geen brandstof meer :?:?
    En tot mijn verbazing hing er een druppel donkere vloeistof onder het carter..
    Ik denk dat er een kering uitgelopen is..
    Dat ga ik volgende week onderzoeken.. iemand andere ideeën? ze zijn welkom!!

    #282190

    citta1234
    Bijdrager
    Berichten: 621

    Of je cilinder en/of zuiger is versleten of je keering ligt er uit.
    Als je keering er niet uit ligt, zou ik je cilinder demonteren en kijken of die nog goed is 😉

    #282187

    EPI
    Topic starter
    Berichten: 273

    Als je mijn post terugleest kun je zien dat ik nieuwe zuigerveren in een super nette cilinder heb geplaatst.. dus moet het echt een kering zijn.. wat zijn de normale verschijnselen als je kering er uit is gelopen?
    start hij dan gewoon niet meer?

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 342)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.