De juiste Ciao banden uitkiezen

Home Forums Algemeen Brommers algemeen De juiste Ciao banden uitkiezen

This topic contains 8 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Benji Mathers 5 years, 7 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #777030

    KillerNoway
    Topic starter
    Berichten: 192

    Beste forumleden,

    Recent is mijn achterband lek gegaan en heb ik besloten dat mijn Ciao mix wel nieuwe kan gebruiken. De eerste bandjes (1996) zitten er nog op dit zijn de Pirelli ML75 bandjes. Aangezien er zoveel soorten en aanbod is weet ik niet welke ik moet gaan kiezen.

    Mijn vraag naar jullie: Welke zijn nu niet de duurste en de goedkoopste maar wel geschikt voor all-season met aardige grip op de weg. Tevens wil ik geen Roadstar bandjes want ik vind die echt niet mooi staan! Ik rijd 5 tot 7 keer per week dus het moet niet spul zijn dat volgendjaar weer de container in kan.

    Deel jullie mening en ervaringen, alvast bedankt!

    Noë Coenen
    KillerNoway

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    #777061

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Het is allemaal een beetje persoonlijke voorkeur. Zelf heb ik altijd geroepen dat ik alleen maar semi-slicks wil omdat dat beter rijdt. Echter laatst een brommer gekocht waar banden onder zitten met hele kleine nopjes. Nou rijdt prima hoor, dus ik moet terugkomen op mijn eerdere mening.

    Ik denk dan ook dat het niet heeeeeel veel uitmaakt. Het enige waar ik altijd wel naar kijk is het profiel, of deze goed water af kan voeren (voor zover ik verstand heb van profielen 😉 )

    #777068

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Je vraagt om de beste en daar kan ik kort over zijn, dat zijn de Pirelli ML75 die er origineel onder horen.

    Overigens scheelt het heel veel of je banden hebt die 22 jaar oud zijn of banden hebt die nieuw zijn, dus je huidige ervaringen met de ML75 kan je niets uit opmaken.

    Ik heb ook een keer 16 inch Kenda Semi Slick op een Si gehad en dat rijdt ook ok, maar die Pirellis zijn in mijn ogen echt de beste.

    #777116

    KillerNoway
    Topic starter
    Berichten: 192

    AA-T Bedankt voor je antwoord!

    Wilk1985 Ik snap je punt wel, maar ik vind de pirelli bandjes toch boven mijn budget.

    Wat denken jullie van deze profielen?

    Deestone D798 17″

    Deestone D968 (Straatprofiel) 16″

    Deestone D800 (Straatprofiel) 16″

    Alvast bedankt!

    © Q-Parts Landgraaf

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    #777122

    bryanv
    Bijdrager
    Berichten: 155

    Ik heb al een paar maanden de Deestone D968 en naar mijn mening voldoen deze wel voor een Ciao.

    #777128

    KillerNoway
    Topic starter
    Berichten: 192

    Bryanv: Heb je er ook al mee in de winter gereden? Zoja hoe ging dit?

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    #777129

    bryanv
    Bijdrager
    Berichten: 155

    Nee nog niet in de winter gereden, ze liggen er namelijk nog maar 3 maanden op.

    #777160

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Ik heb ook de deestone 968
    Goedkope band die het in het begin goed doet.
    Nu hij aan de bovenkant wat versleten is word het een heel ander verhaal als je in de bocht zit dan rij je min of meer op die nopjes en Dan heb je heel weinig grip. Maar dat heeft puur te maken hoe de band gesleten is. Ik vond vroeger de sava mc11 ofwat dat is een goeie band, deze rookt ook erg goed als je een burnout maakt

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #777970

    Benji Mathers
    Bijdrager
    Berichten: 3

    Ik heb op de voorband de Deestone D-800 en ik ben er wel content van


9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.