De Citta metamorfose

Home Forums Perso’s Projecten De Citta metamorfose

Dit onderwerp bevat 26 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Daniello 4 dagen, 17 uur geleden.

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
  • #784606

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1604

    Ik vind de kleurencombi nog best origineel, in ieder geval bij de tijd. Het elektronische deel valt goed mee. Ik kijk zelf, als technisch ongeschoolde, nooit naar schema’s. Meestal maak ik, zeker bij langere projecten foto’s en video’s. Op een video kun je draden of kabels aanwijzen en jezelf vertellen welke kleur ze hebben en waar ze aangesloten worden/ hoe ze liggen.
    Verder valt het blokje ook weer mee, in de carburateur kan weinig misgaan. Hooguit een paar pakkingen vervangen. Als het blok nu goed loopt zou ik alleen de cilinder bekijken en e.v.t contactpunten/ condensator vernieuwen. Dat is goed te doen en het is m.i. niet perse nodig om een heel blok open te maken.

    #784612

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 2659

    Het motorische en elektrische gedeelte ben ik best bang voor.  Is het allemaal zo moeilijk als het lijkt of valt het mee?

    Ik zou gewoon lekker aan de gang gaan. Je door angst laten leiden kan altijd nog.

     

    #787144

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 157

    Nog steeds hard het forum aan het doorspitten voor ideeën en kennis. Maar nu vroeg ik me iets af. Is het mogelijk om het blokje eerst op de achterbrug te monteren voordat je de rest gaat doen? Dus dat ik dat gedeelte bij wijze van, een paar maand eerder mee kan beginnen?

    #787426

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 157

    citta
    Het eerste design van mijn Citta! Wil de uitlaat en het harley rekje laten verchromen. Waarschijnlijk ook de achterdrager. Daarnaast ben ik aan het kijken om de stiksels van het zadel van goud te laten maken.
    Ben erg voorzichtig om onderdelen goud te laten kleuren, aangezien je dan al snel een overkill krijgt.

    Ben heel erg benieuwd of je de cillinderkop ook kan laten verchromen. (of natuurlijk goud zoals op de tekening. Zou dat goed gaan qua hitte?

    #787431

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 157

    citta
    of met goude veren….

    #788429

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 157

    Nou, voordat we van start gaan met de citta is er eerst nog een Vespa tussen gekomen. Voordat ik hier aan ga beginnen hem vandaag maar ff uit elkaar gehaald en een poging gedaan om al het oppervlakkige smeer weg te halen, wat er overigens zon halve centimeter dik op zat….

    Puur genieten dus. 😀 hier een paar foto’s

    IMG_20190708_140903[1]IMG_20190708_140848[1]IMG_20190708_141311[1]IMG_20190629_172658[1]
    IMG_20190708_160155[1]
    Carburateur er ff afgehaald, bleek dat het luchtfilter gaasje los onder de carburateur lag… 😀
    Verder het benzineslangetje vervangen want daar kon je iemands hoofd mee inslaan.
    En nog even kort met 3 liter remreiniger alles proberen te reinigen.
    Oh en in het kader van eerlijkheid, op de foto ziet hij er beter uit dan in het echt (er zit nog wel wat viezigheid op de hele moeilijke plekjes)

    (hij loopt niet maar dat gaan we op het forum wel naar kijken)

    1
    #788449

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 2659

    Leuk, ik had er ook precies zo een.  Er valt nog lekker veel aan te verbeteren :thumb

    1
    #788455

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3702

    Leuk ding, de carburateur is origineel maar het luchtfilter niet. Maakt verder niet heel veel uit maar het geef wel aan dat er aan gesleuteld is.

    De cilinder hoort een metalen koelkapje te hebben, maar deze is van plastic. Dus dat roept de vraag op of de cilinder zelf wel origineel is. Makkelijk te zien, de originele 38,4 cilinder heeft een metalen stukje schroefdraad erop om de koelkap op de bevestigen, dus niet het clipje zoals een moderne cilinder.

    Succes met opknappen!

    #789503

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 157

    @wilk1985 cillinder is origineel, aangezien er inderdaad een metaal stukje schroefdraad op zit

    #789505

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 157

    Gooeeed,

    FF een update over de Ciao,

    wou hem eerst gewoon simpel aan de praat krijgen. Nu heb ik vakantie, dus ik verveelde me dood. Ik dacht, hey waarom haal ik dat hele ding gewoon niet ff uit elkaar. Kan ik hem gelijk opknappen, want jah, wat moet je anders met je tijd. IMG_20190819_202603
    IMG_20190819_202553
    IMG_20190819_202550IMG_20190819_202548IMG_20190819_202546

    Dus, nu is hij volledig uit elkaar.

    (achterwiel is er ook uit, maar heb daarna geen foto’s meer gemaakt.

    Morgen de hele bende maar is schoonspuiten en ontvetten want dat kreng is vetter dan de vloer bij de Mac Donalds.

    Uiteraard zijn er al weer genoeg vragen, maar die gooi ik wel in het forum. Hier doe ik net of ik alles onder controle heb 😉

    #792891

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 157

    Het is nu zo koud dat ik het citta rijden heb opgegeven. Eindelijk maar dan toch gaan we hem is volledig aanpakken. Frame volledig kaal geschuurd en in de zinkspray gezet

    IMG_20200121_151327

    Alle assecoires ook gespoten in de veel te benauwde kleine beunhaas spuitcabine

    IMG-20200123-WA0039

    En nadat ik een druiper wou oplossen ging het helemaal fout
    IMG-20200123-WA0006

    Dusss we kunnen weer een lekker stukje schuren en een nieuwe poging wagen

    Er zijn ondertussen ook wat andere (hoognodige) upgrades uitgevoerd.

    – Nieuw blokje (65cc)
    – Nieuwe  achterklok (van een 10.7 snor naar een 7.5 brom)
    – nieuwe achterbrug. (van totaal verroest naar een paar roestplekjes)
    – Nieuwe koppeling

    Ik hoop hem deze week/begin volgende week opgebouwd te hebben.

    Stay tuned!

    • Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 19 uur geleden door FL4WLESS.
    #792943

    Daniello
    Bijdrager
    Berichten: 226
12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.