De Citta metamorfose

Home Forums Perso’s Projecten De Citta metamorfose

Dit onderwerp bevat 22 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Wilk1985 1 maand, 1 week geleden.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker

Jacky
    Bijdrager

Ik vind de kleurencombi nog best origineel, in ieder geval bij de tijd. Het elektronische deel valt goed mee. Ik kijk zelf, als technisch ongeschoolde, nooit naar schema’s. Meestal maak ik, zeker bij langere projecten foto’s en video’s. Op een video kun je draden of kabels aanwijzen en jezelf vertellen welke kleur ze hebben en waar ze aangesloten worden/ hoe ze liggen.
    Verder valt het blokje ook weer mee, in de carburateur kan weinig misgaan. Hooguit een paar pakkingen vervangen. Als het blok nu goed loopt zou ik alleen de cilinder bekijken en e.v.t contactpunten/ condensator vernieuwen. Dat is goed te doen en het is m.i. niet perse nodig om een heel blok open te maken.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Het motorische en elektrische gedeelte ben ik best bang voor.  Is het allemaal zo moeilijk als het lijkt of valt het mee?

Ik zou gewoon lekker aan de gang gaan. Je door angst laten leiden kan altijd nog.

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

FL4WLESS
    Topic starter

Nog steeds hard het forum aan het doorspitten voor ideeën en kennis. Maar nu vroeg ik me iets af. Is het mogelijk om het blokje eerst op de achterbrug te monteren voordat je de rest gaat doen? Dus dat ik dat gedeelte bij wijze van, een paar maand eerder mee kan beginnen?

FL4WLESS
    Topic starter

citta
    Het eerste design van mijn Citta! Wil de uitlaat en het harley rekje laten verchromen. Waarschijnlijk ook de achterdrager. Daarnaast ben ik aan het kijken om de stiksels van het zadel van goud te laten maken.
    Ben erg voorzichtig om onderdelen goud te laten kleuren, aangezien je dan al snel een overkill krijgt.

Ben heel erg benieuwd of je de cillinderkop ook kan laten verchromen. (of natuurlijk goud zoals op de tekening. Zou dat goed gaan qua hitte?

FL4WLESS
    Topic starter

citta
    of met goude veren….

FL4WLESS
    Topic starter

Nou, voordat we van start gaan met de citta is er eerst nog een Vespa tussen gekomen. Voordat ik hier aan ga beginnen hem vandaag maar ff uit elkaar gehaald en een poging gedaan om al het oppervlakkige smeer weg te halen, wat er overigens zon halve centimeter dik op zat….

Puur genieten dus. 😀 hier een paar foto’s

IMG_20190708_140903[1]IMG_20190708_140848[1]IMG_20190708_141311[1]IMG_20190629_172658[1]
    IMG_20190708_160155[1]
    Carburateur er ff afgehaald, bleek dat het luchtfilter gaasje los onder de carburateur lag… 😀
    Verder het benzineslangetje vervangen want daar kon je iemands hoofd mee inslaan.
    En nog even kort met 3 liter remreiniger alles proberen te reinigen.
    Oh en in het kader van eerlijkheid, op de foto ziet hij er beter uit dan in het echt (er zit nog wel wat viezigheid op de hele moeilijke plekjes)

(hij loopt niet maar dat gaan we op het forum wel naar kijken)

1

zevenenergie
    Forum Goeroe

Leuk, ik had er ook precies zo een.  Er valt nog lekker veel aan te verbeteren :thumb

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    1

Wilk1985
    Moderator

Leuk ding, de carburateur is origineel maar het luchtfilter niet. Maakt verder niet heel veel uit maar het geef wel aan dat er aan gesleuteld is.

De cilinder hoort een metalen koelkapje te hebben, maar deze is van plastic. Dus dat roept de vraag op of de cilinder zelf wel origineel is. Makkelijk te zien, de originele 38,4 cilinder heeft een metalen stukje schroefdraad erop om de koelkap op de bevestigen, dus niet het clipje zoals een moderne cilinder.

Succes met opknappen!

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.