De Citta metamorfose

Home Forums Perso’s Projecten De Citta metamorfose

This topic contains 30 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by FL4WLESS 3 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
  • #783519

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    Aan de lezers,

    Laten we eens bij het begin beginnen. Sinds 03-10-2018 ben ik de trotse eigenaar van een sterk verwaarloosde Citta gilera. Mijn alle eerste brommer ooit. Hij zit onder de roestplekken en heeft zo’n 5 baasjes voor mij gehad, maar het was liefde op het eerste gezicht. Toen ik hem kocht reed hij voor mijn gevoel als een zonnetje en reed er trots overal mee naartoe. Zo zijn voor mij de eerste paar maanden van mijn Citta verlopen. Hieronder wat foto’s van de huidige situatie:
    thumbnail_20181008_171256_resizedthumbnail_20181008_171534_resized
    Citta

    Zo langzamerhand is de roze wolk een beetje weg getrokken. Ergens halverwege december heb ik mijn tank leeggereden en kwam er vuil in de carburateur. Dit resulteerde in een Citta die het niet meer deed. Om hem gelijk naar een fietsenmaker te brengen was me natuurlijk de eer te na, dus begon ik zelf te knutselen. Dit heeft al voor een hoop vragen gezorgd. Maar hoe langer ik bezig was hoe meer ik het snapte. Zodoende ben ik van plan om hem hoogstpersoonlijk te gaan opknappen. Hoewel ik weinig ervaring heb, hoop ik dat het samen met jullie hulp gaat lukken.

    Ik ben het volgende van plan:
    – opvoeren tot ongeveer 50 km/u
    – Blok reviseren of vervangen
    – Roest- en verfvrij maken, daarna poedercoaten/spuiten
    – Een mooie nieuwe citta maken
    – Brommer van de week

    Ik maak het project nu vast aan om wat dingen te laten zien en wat ideeën uit te wisselen. Ga mijn best doen om zoveel mogelijk met jullie te delen. Feedback is uiteraard meer dan welkom. Vermoedelijk ga ik ongelofelijk veel fouten maken dus schaam je vooral niet om me daar op te wijzen.

    Het volgende design wil ik een beetje aanhouden:
    Voorbeeld

    Maar dan uiteraard geen puch. Verder wil ik de citta origineel houden. Dus deze foto is een indicatie wat ik ongeveer wil gaan doen met de kleuren.

    Om maar gelijk een vraag te stellen, weten jullie een manier om een 3d tekening van een citta te krijgen, zodat ik hierop wat kleurencombinaties kan uitproberen?

    1
    #783572

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Lijkt een beetje een John Player special.

    #783579

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Mooi project, een Citta weer in nieuwstaat brengen is altijd iets waar ik alleen maar positief tegenover kan staan.

    De meeste fietsenmakers/scooterzaken hebben meestal 0,0 kennis en absoluut geen zin om aan brommers te sleutelen dus diekosten je alleen maar heel veel geld. Vooral zelf doen dus, daar leer je van en bij twijfel kan je het altijd vragen uiteraard.

    Succes en blijf vooral vragen!

    #783585

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ik dacht dat we wel een aantal tekeningen hier op het forum hadden staan, maar zie ook niet zo 1,2, 3 waar deze dan staan? Ik kan je wel wat via de mail sturen, maar deze zijn 2d en niet 3d. Wanneer je mij in een pm even je mailadres stuurt.

    In ieder geval leuke grootste plannen zo voor de eerste keer, maar begin er inderdaad gewoon aan en mocht je ergens niet uitkomen kan je altijd hier op het forum terecht voor tips.

    #783603

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    @zevenenergie goh, helemaal niet bij stil gestaan, maar inderdaad daar lijkt hij wel verdacht veel op.

    #783605

    MCBoss
    Donateur
    Berichten: 532

    20160221_141734zoiets dus 😉

    #783606

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    En ik denken dat ik een origineel citte ontwerp had😪

    Maar wil hem wel iets anders hebben.iets meer gouden accentjes op de kappen, en de velgen zijn wel errrug goud.

    Maar als die van mij ook zo word ben ik dik tevreden want damn die ziet er goed uit!

    #783607

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    En ik denken dat ik een origineel citte ontwerp had😪

    35 jaar geleden was je helemaal in geweest, nu zijn er denk ik zo,n 20 miljoen mensen je voor geweest en is het zo origineel als een afwasborstel.

    Edit: Sorry, dat is mijn iets wat lompe mening, het gaat er natuurlijk om, dat jij het mooi vind.

    #783621

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    hahahahaha kan het hebben hoor 😉 in iedergeval een eerlijke mening 😛

    Vind het zelf inderdaad wel gaaf. En wil geen regenboogcitta ofzo, wil het gewoon simpel houden.

    #783795

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    En nu gaat het Haas formule 1 team ook met deze kleurstelling rijden:

    #783800

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    Om te janken. Orginaliteit is er wel af. Maar het ontwerp word er niet minder mooi om, dus we gaan door. Dan maar zonder originaliteitsprijs.  😆

    #783859

    MCBoss
    Donateur
    Berichten: 532

    Gewoon doen wat je leuk vindt.
    Daar gaat het uiteindelijk om!

    #783911

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Als je er nou een echte Haas Citta van maakt ben je in ieder geval de eerste die dat heeft :thumb

    #784600

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    Voordat we hem helemaal uit elkaar halen heb ik hem toch eerst maar ff iets bijgespoten. Zat zoveel roest op en de lak liet los. Is geen gezicht om daar de hele zomer mee rond te rijden. Ook op de meest simpel mogelijke manier bijgespoten: iets bijgeschuurd (niet het plastic) even ontvetten en spuiten maar. De kap van de lamp helaas flink mislukt. Pijnlijk grote zakker. Die moet nog ff opnieuw. Vanaf een paar meter afstand ziet alles er nu weer redelijk uit.

    Hier nog een paar foto’s van het projectjeIMG_20190226_121737IMG_20190226_121732IMG-20190226-WA0003IMG_20190226_121729IMG_20190226_121748IMG_20190226_121741

    #784601

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    Daarnaast nog even een vraag. Zit nu op school hele dagen dit forum door te spitten, maar vooral het motorische en electrische gedeelte ben ik best bang voor. Als ik al die schema’s zie en al die regeltjes en dingetjes rondom het installeren van zo’n blokje, word ik toch wel een beetje benauwd. Is het allemaal zo moeilijk als het lijkt of valt het mee? (ga opzich niks reviseren, alles komt er nieuw onder) Het enige wat ik wil veranderen is zo’n led lampje van ali express wat pas ergens voorbij kwam.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.