Dakar krukas

Home Forums Mening & ervaring Krukassen Dakar krukas

This topic contains 5 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Nol 3 years, 11 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #785218

    Milvus
    Topic starter
    Berichten: 26

    Heeft iemand ervaring met dit merk krukas? Het wordt hier wel een keer genoemd in 2008 op het forum maar verder is er eigenlijk bar weinig over te vinden. Alle info welkom!IMG_20190318_142309736~2

    #796155

    Nol
    Bijdrager
    Berichten: 37

    Ik zat met dezelfde vraag.

    Blok in elkaar gezet met deze krukas en nieuwe lagers. Tijdens assemblage viel me op dat de rand waar de ontstekingsnok tegenaan valt 3 mm verder van de krukas afzat als normaal. hierdoor liggen de ontstekingsnok en het vliegwiel wat verder van de krukas af, in principe zou je hiermee wel moeten kunnen rijden.

    Alles onder mijn citta gezet. De citta liep meteen aan en en klonk heel netjes stationair. De brommer reed echter voor geen meter. De eerste 15 km/uur ging redelijk, daarna liep hij niet zuiver. Gecontroleerd op alles wat fout kon zijn (benzine toevoer, ontsteking, spoeier grootte, valse lucht, etc.)

    Ik verwacht dat deze krukas niet geschikt is voor een citta/ciao, bij mijn setup was het niets waard in ieder geval! Ik heb tevens maanden lang met een andere carter gereden waar verder wel dezelfde  onderdelen opzaten wat zeer prettig aanvoelde.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 11 months geleden door Nol.
    #796383

    Jeffrey van Delft
    Bijdrager
    Berichten: 3

    Heey ik heb zoon zelfde kruk in 1 van me carters gevonden
    Wat is je setup als ik vragen mag nol bvd
    Mijn setup is
    Dr65
    13 13 carb
    66 sproeier
    Homoet

    #796573

    Nol
    Bijdrager
    Berichten: 37

    Setup waar ik voorheen mee reed: trok goed op
    contactpunten carter 12mm inlaat
    dr65
    12 10 carb
    62 of 64 sproeier
    Techno circuit

    Setup met dakar krukas:
    contactpunten carter 12mm inlaat
    dr65
    12 10 carb
    62 of 64 sproeier
    Techno circuit

    ik heb nog een 13/13 carb maar die is niet in een goede staat, daarom reed ik met een 12/10. misschien een aparte setup.

    zou deze krukas een veel andere inlaat en uitlaat(poort) hebben? misschien dat ik daarom met de 1e setup wel goed kon rijden maar met de 2e niet.
    Jeffrey, heb je zelf met de dakar krukas gereden?

    #796579

    Jeffrey van Delft
    Bijdrager
    Berichten: 3

    Heey nol niet geprobeerd ik blijf voortaan gewoon met de orginele krukasjes rijden heb 3 dagen geleden een rms krukas gekocht bij een scooterzaak en thuis gemonteerd eerste stuk liep soepel in het blok ook over de inlaat 3 a 4 cm over de inlaat liep de kruk tegen de inlaat aan denk mischien heb ik de kruk niet goed gemonteerd probeer de 2 nieuwe set lagers zelfde probleem dus aan me 3 set lagers maar gewoon een orginele krukas gepakt zelfe blok geen problemen meer gehad ben we genezen van goedkope krukasjes
    Rij nu met
    Orginele snorkruk
    13 13 carp sproeier 66
    Homoet uitlaat
    Dr 65cc
    Malossi hd kop
    Polini speedcontrol
    8 grams rollen heb net nieuwe 7.5 7.0 6.5 en 6.0 grams rollen binnen gehad vanavond effe wat proberen
    Malossi schaal op me kopeling
    Orginele drukveer
    Orginele trekveertjes
    Snelheid ga ik vanavond testen met gps
    Maar gaat hart zat op fietspad 😉

    #796648

    Nol
    Bijdrager
    Berichten: 37

    Dat zal wel lekker rijden!
    Binnenkort dan maar een andere kruk halen om  de dakar krukas te vervangen.
    Heb nog wel een compleet 50cc setup, maar 65cc is toch wel wat leuker.

    Voor de 65 cc ben ik nog een proma replica uitlaat aan het opknappen.
    Zal wel beter rijden als met techno circuit.
    Rij zelf met poelie 80, lekker goedkoop

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.