Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Home Forums Perso’s Collecties Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Dit onderwerp bevat 119 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Magnus01 2 uur, 49 minuten geleden.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 120)
  • Gebruiker

el snorrro
    Bijdrager

die pijp komt van mij  whaha zie hem okk graag trug als je em verkoopt

Daniello
    Topic starter

De Cannon, die hangt nu echt laag! De zijstandaard moet er nog even onderuit en hij komt tegen de steun voor de middenbok bij de jmpb brug. Dus hij zou in principe nog iets omhoog kunnen. Even kijken hij dan hangt.
    IMG_20191106_053031

Ik heb altijd nog de CC liggen, welke ik eigenlijk mooier vind en ook nog net iets beter schijnt te lopen volgens een andere member. Hij maakt alleen zoveel herrie… Wellicht dat een ander dempertje uitkomst bied.

Ik ben wellicht toch van plan om over een tijdje nog een Ciao van rond 90 erbij te kopen….daar ik gisteren de wielen welke ik persoonlijk heel vet vind onder een Ciao heb weten te bemachtigen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

14 spaaks Grimeca’s
    Screenshot_20191107_122817
    Wat is dat toch met deze hobby?

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door Daniello.

speedbuxy
    Bijdrager

Een Proma canon onder een Citta is helaas een straat veger.
    Hij rijd wel erg goed en trekt wat beter op dan de Proma cc. Hij laat hierdoor echter ook wat liggen op top speed tov de CC.
    Dus als je de CC ook al de mooier vind, dan is de keuze op zich snel bepaald.
    Knappe demper erop en evt het begin van de uitlaat inwikkelen met uitlaat doek en de hij zal vast een stuk stiller zijn:thumb

Daniello
    Topic starter

Ok, eens kijken wat ik dan met de Cannon ga doen. Houden voor de Ciao die in de planning staat….of hij komt weer beschikbaar voor een nieuwe eigenaar.

Daniello
    Topic starter

Vandeweek weer de Proma CC onder de Citta gehangen, na het achterste ophangpunt opnieuw gemaakt en gelast te hebben, dit kwam namelijk niet lekker meer uit icm de Pinasco cilinder ? Ook heb ik de buitenste 2 koelribben van de kop aan de onderzijde schuins moeten afslijpen omdat de bocht anders raakte. Top was met wat wind mee en gewoon rechtop zitten iets harder als 75kmh.

Maargoed, vanavond de JMPB funny variant stickerset geplakt. Ik moet echt even kwijt dat dit de slechtste kwaliteit stickers zijn welke ik in lange tijd geplakt heb.

Ze zijn:

A: flinterdun
    B: na ontvetten met aceton nog niet goed        plakkend

Wellicht dat iemand weet waar ik zo’n set in een betere kwaliteit kan krijgen, of kan laten maken?

De looks daarentegen zijn dan wel weer lekker jaren 90’s trainingspakkenkleur :mrgreen:

IMG_20191111_204200

Misschien nog een matchend kleurtje velglint erbij….en het oranje plaatje eraf…hmmm?

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 1 uur geleden door Daniello.

Magnus01
    Bijdrager

Dat is de stickerset voor de roze / cerise citta, het staat best leuk op zwart! Ik wou er een keer een setje en bleken ze net uitverkocht te zijn dus ik ff aan jmpb vragen of ze nog kwamen en werd mij verteld dat het de laatste waren. Ik denk dat ze ergens anders weer een voorraadje zijn gaan maken. Op marktplaats zijn er nog af en toe oude stickersetjes maar deze kleuren ga je niet meer vinden.

Martino
    Bijdrager

Volgens mij zijn dit ook niet de originele stickersets. Heb je de verpakking nog en kijk eens of je hier het merkje Falko en een artikelnummer op kunt vinden? De motorschermstickers zitten er normaal ook niet bij in en zal je apart moeten aanschaffen. Toch ziet hij er wel leuk uit zo met deze stickers, oranje plaatje zal ik er wel ook af halen.

Betreft de Proma CC, er zijn of waren 2 versies voor een Ciao en Si. Deze laatste zal wel passen zonder dat de uitlaat tegen je cilinderkop aan komt, maar ik zie ook dat je met de remake Proma circuit rijdt en vraag mij af of daar uberhaupt wel meerdere versies van zijn geweest.

En dan nog terugkomend op een paar posts terug. Ook de Proma Cannon is er in 2 versies Ciao en Si. Deze van jou is de Ciao versie en zijn linksom. De rechtsom is voor de Si, maar beide komen even laag te hangen. Dit is op een Ciao of Si niet zo’n probleem, maar op de Citta icm de kleinere wielen is er weinig grondspeling over idd. Toch zal ik deze uitlaat bewaren voor je nog te bouwen Ciao.

Daniello
    Topic starter

@martino

Stickerset is zeker een imitatie versie, origineel heeft jmpb niet. Het is een groot vel waar alle stickers bij elkaar zitten, buiten de framesticker. Ook is deze kleuren combi nooit zo geleverd.

Geen idee of er verschillende uitvoeringen zijn van de remake CC, deze paste in ieder geval wel met het Ciao kopje en de brug ophanging icm de 13.13. Nu met de 16.16 kan het blok niet meer zo ver naar achteren en heb ik de achterste ophangbeugel vervangen door een zelf gemaakt langer en onder een andere hoek exemplaar.

De Cannon heeft reeds een nieuwe eigenaar.

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 11 uur geleden door Daniello.

Robin
    Bijdrager

Andrews maakt stickers, is dacht ik actief op dit forum

Daniello
    Topic starter

Zal eens zoeken.

Andrews de Meijer
    Bijdrager

Allereerst leuke Citta Daan 👍
    je pakt het goed aan,dat zie ik al wel.

ik kan je zeker helpen aan een variant stickerset,wat meer in je smaak zal vallen.
    stuur me maar een pb’tje.

Andrews de Meijer
    Bijdrager

7E46F10C-0BFC-409A-B181-29FDF9FE0B7E28A8776C-66BC-49FF-BB2E-7332134D46768F9399FB-34E1-4E9F-85AA-4A636F17E565

Daniello
    Topic starter

Hoi Andrews,

Dat ziet er goed uit!

Ik zal je een van komende dagen een PB doen.

Citta staat heel even op een laag pitje, want moet het Suzuki quadje voor de kleine klaar hebben voor het eind van deze maand 😎

IMG-20191110-WA0001

Daniello
    Topic starter

Vanmorgen een tourtje gedaan met mijn vader. Het was koud, maar wel even lekker.

IMG_20191116_151802
    IMG_20191116_151648
    IMG_20191116_151528

Magnus01
    Bijdrager

Leuk die v50, me vader heeft er ook nog een. Ook een blauwe maar dan een verroeste die al jaren niet meer heeft gereden.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 120)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.