Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

Home Forums Perso’s Collecties Daan's Citta/Ciao restauratieprojectje

This topic contains 320 reacties, has 30 deelnemers, and was last updated by Robin_Ciao 23 hours, 42 minutes geleden.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 321)
  • Gebruiker

KillerNoway
    Donateur

Daniello, keer op keer sta ik ervan te kijken hoe die mafkees het weer allemaal voorelkaar heeft! Prachtblokje, en ik hoop ook snel genoeg om binnenkort tegen mij te racen. ๐Ÿ˜ˆ

Keep it up! ๐Ÿ˜Ž

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!

Daniello
    Topic starter

We zullen zien Noรซ, straks eerst maar eens inrijden.

En er is nog een ander projectje geland…. Eind van de maand wordt mijn dochter 3 en dan moet deze er weer enigsinds fris bij staan :mrgreen:

IMG_20191027_143625

KillerNoway
    Donateur

Nice! Kan ze al een wheelie? ๐Ÿ˜ˆ

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!

speedbuxy
    Bijdrager

Dat klinkt spat zuiver voor de 1e start:thumb
    En dat is mooi speelgoed voor je dochter ๐Ÿ˜€ :thumb

Florian
    Moderator

De Pinasco evoten bestaat inderdaad niet in de Silver variant enkel de Black. Forumlid Joor rijdt hier ook mee en die heeft dus inderdaad de mogelijkheid de kop op 5 punten vast te zetten. Geen last meer van lekke koppakkingen.. (Ik rijd zelf altijd zonder koppakking eigenlijk). Wel mooi werk op de draaibank, altijd fijn als je zulk gereedschap tot je beschikking hebt.

Ik had denk ik wel de uitlaatpoort verbreed en opgehoogd. Volgens mij zijn ze origineel vrij tam. Je kunt uiteraard eerst even de prestaties afwachten, daarna kun je altijd de dremel er nog in zetten ๐Ÿ‘ฟ

Daniello
    Topic starter

Ik heb hem nu met Loctite 5910si gemonteerd, eigenlijk het gehele blok. Dus nergens papieren of alu pakking. Daarmee kom ik ook op de squishwaarde van 1.0mm. Al lang goede ervaring met de Loctite, die houd zich netjes.

Net even een passende gaskabel gemaakt, dus 1 van het weekend eens kijken of ik tijd heb om een proefrondje te maken.

Idd eerst even zo rijden en dan kan ik altijd nog ervoor kiezen om de cilinder, evt met wat hulp, te bewerken.

• Deze reactie is gewijzigd 7 months geleden door Daniello.

Daniello
    Topic starter

Gisteren en vandaag al even wat kilometers gemaakt. Het valt me helemaal niet tegen ๐Ÿ˜€

Gisteren met de Proma CC en vandaag met de Simonini Racing omdat ik de CC niet vies wilde maken met dit p#%pweer. Bij thuiskomst gelijk de brommert weer netjes gepoetst…

IMG-20191101-WA0015

Vandaag ook, na toch al een 75km gereden te hebben even de topsnelheid getest…

Wat denken jullie wat ik zou moeten halen met deze setup? Rijdergewicht is 75kg ๐Ÿ˜‰

• Deze reactie is gewijzigd 6 months, 4 weeks geleden door Daniello.

speedbuxy
    Bijdrager

Goeie 80kmph met bakken koppel moet er zeker inzitten:thumb

Daniello
    Topic starter

Wellicht ben ik door de jaren heen het vermogen van de 250cc crossmotoren en mijn wegmotoren gewoon geraakt….dus ik denk dat bakken met koppel relatief is ๐Ÿ˜Ž

Dit is het maximale wat ik eruit geperst kreeg via de app ‘speedometer’ :

Screenshot_20191102_112245

Respectabel???

speedbuxy
    Bijdrager

Ivm een 250cc koppel monster is dit niet veel nee:D Je moet het ook afwegen naar cc,s.
    Maar ik vind het een nette snelheid:thumb Je kan hier op ieder tourtje goed mee uit de voeten.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik zou dat uitlaatpoortje toch maar bewerken, je hebt vario dus over optrekken hoef je je geen zorgen te maken.
    En ja een 250cc crosser, ๐Ÿ™‚ย  dat is wel even andere koek. Onze setupjes komen niet in resonantie dus bazen doen ze niet.

• Deze reactie is gewijzigd 6 months, 3 weeks geleden door zevenenergie.

Daniello
    Topic starter

Tsja….ik moet nog even wachten op een goede achter koppelings grondplaat, er waren wat complicaties met die wat gearriveerd was.

En dan nog even kijken hoe ik mijn brug netjes ga bewerken zodat we niks aan gaat lopen.

Daniello
    Topic starter

Ik kom thuis van het werk en de post had een leuk pakje afgeleverd bij de buren.

Een als nieuwe Proma Cannon linksom versieย  :mrgreen:

IMG_20191105_153159

Volgens mij maar heel even onder een brommer gezeten en erna op het rek beland.

Ik ben eens benieuwd hoe dit gaat lopen op mijn setup! Ik heb er goeie dingen over gelezen hier op het forum.

Robin
    Bijdrager

Dit lijkt mijn oude uitlaat wel, waar heb je deze weg als ik vragen mag? ย Het is een tof Uitlaatje alleen vond ik hem wat te laag hangen onder de brommer

Daniello
    Topic starter

@robin

Van ene Dennie, was een jaar of 20.

Ik vind ook dat hij erg laag hangt. Lager als de Simo Racing. Ik moet wel nog de zijstandaard demonteren om hem geheel goed passend te krijgen. Hij zou nog iets verder omhoog kunnen. Als hij erna goed zit, kan ik hem eens testen.

• Deze reactie is gewijzigd 6 months, 3 weeks geleden door Daniello.
15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 321)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.