Daanciao’s Vespa pk50xl

Home Forums Perso’s Andere merken Daanciao’s Vespa pk50xl

Dit onderwerp bevat 61 reacties, heeft 20 stemmen, en is het laatst gewijzigd door CiaoGutti 8 jaren, 2 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 62)
  • Gebruiker
  • #261537

    DaanCiao
    Topic starter
    Berichten: 320

    Bedankt voor de reacties!
    @ arvidW: Moet het dan mig of tig gelast worden?
    @ G-no: had je me topic gelezen op avc? (misschien weet jij nog een oplossing, niemand reageert:'()

    #261538

    jeha
    Bijdrager
    Berichten: 169

    kun je gewoon mig lassen
    heb ik ook bij mijn ciao gedaan zie je niks meer van

    #261539

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    sorry voor offtopic..

    maar vind je hier nog veel onderdele voor? zoals die cilinder, uitlaat,?…?

    goed bezig man!!

    #261540

    DaanCiao
    Topic starter
    Berichten: 320

    @ jeha: Chill, word dat hem:)
    @tnerual: Jah egt zat nog, wel alleen via buitenlandse sites. Zoals in Duitsland zit scooter-center, hebben ze egt onwijs veel onderdelen. Cilinder en dergelijk zijn bij mij al vevangen zoals een 85dr:)

    #261541

    DaanCiao
    Topic starter
    Berichten: 320

    Kom er net achter dat het frame met kenteken dat ik ga kopen een automaatje is.
    Is het erg als ik hier een schakelblok op heb?

    Niet dat ik er straks gezeik mee krijg als ik op de rollerbank moet.
    Weet iemand dit mischien?

    Bvd

    #261542

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    Ik zou toch opzoek gaan naar een schakel kenteken, in princiepe ben je ook niet verzekerd als je met een schakel op automaatkenteken rijd. Bovendien pleeg je ook nog eens verzekeringsfraude, de premies voor een schakel zijn geloof ik iets hoger. En het valt natuurlijk toch wel op, ze zullen eerder je framenummer gaan controleren of eraan geknutseld is. Controleer trouwens nu je hem toch uit elkaar hebt of je ophanging bij de schokbreker niet rot is, dit was bij mij het geval.

    #261560

    DaanCiao
    Topic starter
    Berichten: 320

    Update:
    Ik laat hem toch maar gewoon keuren!
    Na contact met rdw te hebben gehad kon het gewoon en ben ik toch nog legaal bezig.
    Over 2 weken gaat de vespa naar de spuiterij om hem netjes vespa rood te laten spuiten:)

    Verder heb ik jullie hulp nodig omdat ik een paar probleempjes heb en een jullie dat vast wel weten:D

    1. ik heb het probleem dat 3 van de vier knipperlichten het niet doet(rechts-voor wel). Verder doet wel alle verlichting het!
    2. Hij start in één keer alleen valt na een tijdje stationair lopen uit.
    3. Na het loshalen van de voorvork om het voor-spatbord te vervangen gaat hij niet meer aan. ook ging de koppeling opeens heel soepel alleen dit kwam gewoon doordat de kabel wat strakker moest. wie snapt dus waardoor dit kan? (update: hij gaat nu wel aan maar valt vrij snel weer uit, beetje het bwoap geluidje)

    Zal binnenkort wat foto’s maken van hoe ze er nu bijstaat.

    Ik zie jullie tips/oplossingen tegemoet:)

    #261573

    DaanCiao
    Topic starter
    Berichten: 320

    Update:

    Werd weer eens tijd voor enig leven in deze perso!
    Zo stond de scooter er destijds bij:


    Het frame staat nu bij de spuiterij, hij word donkerblauw metallic gespoten.
    Het word bij een kennis van een vriend gespoten die een eigen autobedrijf heeft, superchill dus!!
    Hier word het zadel ook opnieuw bekleed, ik twijfel alleen nog over de kleur.
    ik zat zelf te denken aan netjes beige leer met zwarte biezen, Iemand andere suggesties??

    Hier hoe de kleur er ongeveer uit moet gaan zien:

    To-do list:
    -Motorblok (laten) reviseren
    -Motorblokje standaard laten lopen voor de keuring
    -alle elektronica werkend krijgen(3 van de vier knipperlichten doen het niet)
    -Wielen, tank en voorvork een opknapbeurtje geven
    -Het zadel opnieuw laten bekleden(kleurtje??)
    -Hem weer helemaal in elkaar zetten
    -De finishing touch door bijvoorbeeld badges en dergelijke

    Dit was het even voor nu.
    Volgende week komen waarschijnlijk de foto’s van het frame!

    Reacties zijn welkom:)

    Gr. Daan

    #261574

    virgil
    Donateur
    Berichten: 1042

    heey,

    kun je me pm sturen over het reviseren wat je precies gedaan moest hebben?
    dan kunnen we het bespreken.

    verder had ik graag wat meer info over het complete blok.

    alvast bedankt.

    #261575

    DaanCiao
    Topic starter
    Berichten: 320

    Update:

    Vespa is terug van de spuiter en het resultaat is verbluffend!:)
    Hij is 2 keer gespoten, eerst keer was er een of andere reactie waardoor er kringen in de lak verschenen.
    2e keer ging alles goed:)

    Hier de foto’s:





    Nu zit ik alleen nog met de twijfel watvoor kleur leer het zadel woerd.
    Iemand suggesties?

    #261576

    Shaker
    Bijdrager
    Berichten: 547

    Ik zou geen zwart leer doen. Misschien zoiets?
    http://www.vespastore.nl/product_detail.php?artikel=290

    Of deze kleur(zou ik zelf nemen)
    Klik hier

    #261578

    DaanCiao
    Topic starter
    Berichten: 320

    Zoiets als de tweede is wel supervet!
    Alleen kost wel het nodige:|

    Zat ook met et idee om de handvaten dezelfde kleur/materiaal te doen.
    Hoe denken jullie erover?

    #261580

    Shaker
    Bijdrager
    Berichten: 547

    DaanCiao :
    Zoiets als de tweede is wel supervet!
    Alleen kost wel het nodige:|

    Zat ook met et idee om de handvaten dezelfde kleur/materiaal te doen.
    Hoe denken jullie erover?

    handvaten zou ik dezelfde kleur doen ja maar hoeft niet per sé. Die onderste is wel erg duur ja maar er is vast een alternatief om zoiets goedkoper te laten maken.

    #261581

    DaanCiao
    Topic starter
    Berichten: 320

    jup zadel gaat ook gemaakt worden.
    Viavia, scheelt weer een hoop centen:)

    #261579

    aapie90
    Bijdrager
    Berichten: 824

    ziet er spang uit man!!!
    had je die gast nog verteld van mijn ciao?
    heb m nogsteeds….

    ik hoort wel, laterz

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 62)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.