Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › D.E.P.S. tunen
This topic contains 106 reacties, has 21 deelnemers, and was last updated by Martino 4 years, 4 months geleden.
-
Gebruiker
-
12 mei 2008 om 15:35 #500760
voor:
na:
aan de spijl heb ik nog niks gedaan, dat gebeurt na het inrijden:)
12 mei 2008 om 15:51 #500761Netjes hoor:)
Ziet er uit als een echte vlinderpoort
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno12 mei 2008 om 16:21 #500762Waarom rijd je eerst niet std en als alles goed loopt hem aanpassen ?
12 mei 2008 om 16:35 #500763@hans: waarom wel?:P
@arvid, danke:)
paar poortmapjes:
1= ongetuned
2= getuned, niet afgewerkt,
3= getuned + afgewerkt1:
2:
3:
de timingen zijn btw onverandert gebleven.
12 mei 2008 om 18:11 #500764Misschien is het ook eens leuk om de time-area`s van deze cilinder te checken..
12 mei 2008 om 20:02 #500765Netjes G-no, maar wat hans zegt, ding is nog nieuw en je gaat er al doorheen!
Gaat er niks afbrokkelen van de spijl? ff checke!
En gaat eens blazen met dat ding, je bent al net zo laks als ik met de simo:P
12 mei 2008 om 20:40 #500766@doni: mooi he dat millimeterpapier(a)
@edjuh: ik snap niet waarom dat niet zou kunnen, heb jij toch ook gedaan met je pinasco? heel binnenkort komt er een speedengine waar hij opkomt, om in te rijden en fine tunen:)
btw, als een deps eigenaar zijn deps wilt tunen kan ik echt de kettingzaagscherpmaakfreesjes van dremel aanraden! zijn lekker lang, dun, slijten niet hard, gaan goed door gietijzer en kosten geen drol!
http://www.dremelonline.com/dremel/productdetails.jsp
deze dus, laat je niet misleiden door de prijs want bij de gamma zijn ze β¬4,50 per 2!
12 mei 2008 om 20:44 #500768haha zeg dat wel edjuh π maarjah hun projecten duren ook 6 jaar :pest :S dus verwacht erniet te veel van
12 mei 2008 om 20:49 #500769als ik niks update betekend niet dat er niks gebeurd:P krij al een dikke maand op mn ciaotje maar ik ben altijd te lui om foto’s te maken en up te daten:P binnenkort toch maar eens doen:D
12 mei 2008 om 23:30 #500770Mooi gedaan Jeannot, die uitlaat/cilinder is nu een stuk pittiger ook al zijn de timingen het zelfde.
Goeie aanpassing om meer koppel in een breder toerental gebied te krijgen en dan gaat meestal het toerental ook wel een beetje omhoog.
TICKLING BARN2 juli 2009 om 17:27 #501015Zo, dikke bump π
Had een tijdje geleden de haakse frees in mn Deps gelegd, voor de poorten ietsje groter te maken. Ik ben namelijk niet zo voorzichtig met mn Deps, daar valt nog een tweede van te krijgen denk ik zo.
Maargoed, het is redelijk gelukt. De uitlaatpoort heb ik me vanmiddag even mee geamuseert. Zo was hij eerst:
En nu is ie zo.
De onderste boosterpoort en kleine spoelpoort zijn getuned, de bovenste zijn origineel. De grote spoelpoort ga ik niet meer tunen (heb ik alleen een beetje afgewerkt). Uitlaatpoort is ook getuned, timingen moet alleen nog effe aangepast worden. Maar eerst een poortmapje maken en de TA’s berekenen.
Edit: effe de schuifmaat erin gelegd, en de timingen zijn eigelijk al in orde. Ik was eigelijk nog aan het twijfelen of ik de uitlaattiming >180 dg zou maken, maar die keuze is dus al gemaakt.
Uitlaatpoorttiming: 185,8 dg
Spoelpoorttiming: 123,2 dgBlowdown: 31,3 dg
Als ik er een uitlaatje voor zou berekenen, leuke staande golf dus π
Edit 2, nog wat meer foto’s
Heb de uitlaatpoort nu helemaal recht gemaakt en afgewerkt. Alleen het kanaal misschien nog wat egaal maken en dan is die klaar (mits ie niet nog groter hoeft van de TA).
26 juni 2012 om 18:57 #501059Werd wel weer tijd dit topic eens te kicken π Ik ben vandaag begonnen aan het openen van de spoelers van mijn 47mm Deps. Had al een paar foto’s in mn perso geplaatst maar hier horen ze ook thuis lijkt me. Ik heb het nog heel bescheiden gehouden maar wil eerst eens kijken of dit verschil gaat maken in de prestaties.
Uiteraard zal ik mijn bevindingen hier tzt ook posten
26 juni 2012 om 19:16 #501060Ziet er goed uit, alsnog kan het wel een stukje groter :lol
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno11 juli 2012 om 11:48 #50109511 juli 2012 om 12:33 #501094Vind ik die van Elkan er een stuk beter en veel belovender uitzien.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.