D.E.P.S. tunen

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden D.E.P.S. tunen

This topic contains 106 reacties, has 21 deelnemers, and was last updated by Martino 4 years, 4 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 107)
  • Gebruiker
  • #500760

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    voor:

    na:


    aan de spijl heb ik nog niks gedaan, dat gebeurt na het inrijden:)

    #500761

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Netjes hoor:)

    Ziet er uit als een echte vlinderpoort:thumb

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #500762

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Waarom rijd je eerst niet std en als alles goed loopt hem aanpassen ?

    #500763

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    @hans: waarom wel?:P

    @arvid, danke:)

    paar poortmapjes:

    1= ongetuned
    2= getuned, niet afgewerkt,
    3= getuned + afgewerkt

    1:

    2:

    3:

    de timingen zijn btw onverandert gebleven.

    #500764

    LvDoni
    Bijdrager
    Berichten: 338

    Misschien is het ook eens leuk om de time-area`s van deze cilinder te checken..

    #500765

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Netjes G-no, maar wat hans zegt, ding is nog nieuw en je gaat er al doorheen!

    Gaat er niks afbrokkelen van de spijl? ff checke!

    En gaat eens blazen met dat ding, je bent al net zo laks als ik met de simo:P

    #500766

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    @doni: mooi he dat millimeterpapier(a)

    @edjuh: ik snap niet waarom dat niet zou kunnen, heb jij toch ook gedaan met je pinasco? heel binnenkort komt er een speedengine waar hij opkomt, om in te rijden en fine tunen:)

    btw, als een deps eigenaar zijn deps wilt tunen kan ik echt de kettingzaagscherpmaakfreesjes van dremel aanraden! zijn lekker lang, dun, slijten niet hard, gaan goed door gietijzer en kosten geen drol!

    http://www.dremelonline.com/dremel/productdetails.jsp

    deze dus, laat je niet misleiden door de prijs want bij de gamma zijn ze €4,50 per 2!

    #500768

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    haha zeg dat wel edjuh πŸ˜› maarjah hun projecten duren ook 6 jaar :pest :S dus verwacht erniet te veel van

    #500769

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    als ik niks update betekend niet dat er niks gebeurd:P krij al een dikke maand op mn ciaotje maar ik ben altijd te lui om foto’s te maken en up te daten:P binnenkort toch maar eens doen:D

    #500770

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Mooi gedaan Jeannot, die uitlaat/cilinder is nu een stuk pittiger ook al zijn de timingen het zelfde. :thumb

    Goeie aanpassing om meer koppel in een breder toerental gebied te krijgen en dan gaat meestal het toerental ook wel een beetje omhoog.

    TICKLING BARN
    #501015

    TimoO_
    Topic starter
    Berichten: 3977

    Zo, dikke bump πŸ˜€

    Had een tijdje geleden de haakse frees in mn Deps gelegd, voor de poorten ietsje groter te maken. Ik ben namelijk niet zo voorzichtig met mn Deps, daar valt nog een tweede van te krijgen denk ik zo.

    Maargoed, het is redelijk gelukt. De uitlaatpoort heb ik me vanmiddag even mee geamuseert. Zo was hij eerst:

    En nu is ie zo.

    De onderste boosterpoort en kleine spoelpoort zijn getuned, de bovenste zijn origineel. De grote spoelpoort ga ik niet meer tunen (heb ik alleen een beetje afgewerkt). Uitlaatpoort is ook getuned, timingen moet alleen nog effe aangepast worden. Maar eerst een poortmapje maken en de TA’s berekenen.

    Edit: effe de schuifmaat erin gelegd, en de timingen zijn eigelijk al in orde. Ik was eigelijk nog aan het twijfelen of ik de uitlaattiming >180 dg zou maken, maar die keuze is dus al gemaakt.

    Uitlaatpoorttiming: 185,8 dg
    Spoelpoorttiming: 123,2 dg

    Blowdown: 31,3 dg

    Als ik er een uitlaatje voor zou berekenen, leuke staande golf dus πŸ˜€

    Edit 2, nog wat meer foto’s

    Heb de uitlaatpoort nu helemaal recht gemaakt en afgewerkt. Alleen het kanaal misschien nog wat egaal maken en dan is die klaar (mits ie niet nog groter hoeft van de TA).

    #501059

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Werd wel weer tijd dit topic eens te kicken πŸ˜› Ik ben vandaag begonnen aan het openen van de spoelers van mijn 47mm Deps. Had al een paar foto’s in mn perso geplaatst maar hier horen ze ook thuis lijkt me. Ik heb het nog heel bescheiden gehouden maar wil eerst eens kijken of dit verschil gaat maken in de prestaties.

    Uiteraard zal ik mijn bevindingen hier tzt ook posten:thumb

    #501060

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Ziet er goed uit, alsnog kan het wel een stukje groter :lol

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #501095

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Mofafreak heeft het wat extremer aangepakt πŸ˜‰

    #501094

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Vind ik die van Elkan er een stuk beter en veel belovender uitzien.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 107)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.