CP vervanger vragen topic

Home Forums Techniek Elektrisch CP vervanger vragen topic

This topic contains 40 reacties, has 23 deelnemers, and was last updated by Gratje 5 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
  • Gebruiker
  • #160106

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    zorgen dat je alles 100% zeker goed hebt aangesloten, en alle draden goed zijn weggewerkt. niet dat er 1 langs het vliegwiel kan schuren bijvoorbeeld.

    #160107

    sjbtje
    Bijdrager
    Berichten: 486

    hallo ik heb nu op me huidige setup ook 1 gedaan me bougie staat op 0,50 hij start nog goed maar als k dan verder wil dan slaaat hij uit:S vet raar als ik dan nog paar keer en dan gaat hij gelijdelijk langer lopen tot hij egt heel warm is lijkt het wel dan blijft hij gewoon lopen:S

    hoe kan dit??
    ps. als ik me wiel de lucht in doe is dit niet:S

    #160108

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Als ik de postjes hierboven een beetje doorlees, is de chip wel gevoelig voor een goeie afstelling :!

    Ik bedoel dan dat je de bougie ook nog maar eens moet nakijken na een lang stuk volgas te hebben gereden. Dan natuurlijk beslissen of de sproeier groter of kleiner moet.

    #160109

    Tonni
    Topic starter
    Berichten: 4576

    @ vespa nijverdal: hij moet op elke cp ontsteking werken, daarvoor zijn ze gemaakt. Niet speciaal voor Vespa.

    @ Blackorange Citta: het is bij Vespa wel een ‘bekend’ probleem dat de dikkere setups nogal bougie gevoelig zijn, maar dat is met CP’s.
    Ikzelf heb dit soort ervaringen met de CP-vv nog niet gehad, maar ook niet met een gewone ontsteking.
    Misschien gebruik je niet de goede hittegraad voor de tijd van het jaar ofzo?
    Ook leeft bij mij over het algemeen een Champion bougie een stuk langer als een NGK.

    Dat het bij jou goed rijd verder en juist na het langere tijd stilstaan problemen geeft, vind ik erg vreemd. Kan ik ook zo niet verklaren.

    @ Bas 94: als je het allemaal zorgvuldig aansluit volgens de plaatjes, en de rest van je bedrading op orde hebt, moet dat geen probleem geven.

    @ sjb-tje: heb je dezelfde setup al wel gereden met gewone cp’s? als dit probleem er ineens is bij een voorheen goedlopende motor, dan moeten we eens verder gaan kijken. Maar vaak horen we maar het halve verhaal.
    Controleer alle verbindingen en aansluitingen goed, maar kijk ook even goed naar de conditie van de rest van de motor en toebehoren.

    @ Hans en iedereen: het is inderdaad wat gevoelig voor afstelling, maar ik vind een vespa blok daar sowieso vrij gevoelig voor. Mijn eigen blok voelde met de chip ook iets rijker aan onderin. Daarintegen had ik een wat lichte kleur na volgas dus heb ik het verzuipen onderin voor lief genomen. Dit was wel met een Evo blokje.

    Verder denk ik dat sporadische problemen die voorbij komen in sommige gevallen misschien aan het desbetreffende vliegwiel zouden kunnen liggen, aangezien de meerderheid verder geen trammelant ondervind..
    Gezien de onderdelen van de Vespa;s op wel meer fronten niet altijd even nouwkeurig zijn, acht ik dat een reële mogelijkheid waardoor in een enkel geval de timing van het ontstekingsmoment misschien niet helemaal goed is..

    Misschien kunnen de mensen die daartoe in de gelegenheid zijn en waarbij het niet optimaal loopt, eens een ander vliegwiel proberen.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #160114

    sjbtje
    Bijdrager
    Berichten: 486

    ik zal nog eens een nieuwe bougie kopen opnieuw afstellen op 0,50.
    en verder alles weer even goed schoon maken.

    voor de cp’s had ik dit probleem niet.
    mischien komt het wel een beetje door dit klote weer ik kijk nog even aan.

    ik heb het draad dat naar mijn bobine gaat aan gesloten op een schakelaar.
    kan dit problemen geven?

    #158646

    blackorange_citta
    Bijdrager
    Berichten: 12

    ik ga denk ik dit weekend maar eve met de afstelling bezig.
    en nog eve de aalstuitingen controleren, maar dat zit wel goed denk ik.

    en dan even een nieuwe bougie halen.
    hopen dat hij dan goed blijft, want het reed wel veer beter dan gewoon cp’s

    #160116

    sjbtje
    Bijdrager
    Berichten: 486

    ik heb nu inplaats van bougie b7hs van ngk een b6hs erin gedaan en het lijkt alsof hij hierop beter loopt.
    kan dit kloppen?

    #160117

    vespa rider
    Bijdrager
    Berichten: 396

    Ja dat is een minder zwaare vonk

    #160076

    sjbtje
    Bijdrager
    Berichten: 486

    nu heb ik hem eindelijk zover dat hij aardig rijd.
    maar nu heb ik het volgende probleem.
    na een stukje rijden 2 of 3 minuten en ik heb een paar keer op zijn top gereden lijkt het net alsof hij daarna teveel benzine krijgt of de vonk net niet sterk genoeg is.
    wat kan hiervan de oorzaak zijn??
    als ik gas geef zakt hij weg en trekt niet op, alleen als ik klen beetje gas geef en m rustig op laat komen komt er nog een beetje snelheid in.

    #160075

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Kijk eerst eens naar de rest van je blok voor je de CP-vervanger de schuld geeft sjbtje:!
    Dit klinkt echt niet als een slechte ontsteking.

    #160118

    sjbtje
    Bijdrager
    Berichten: 486

    waar zal ik dan naar moeten kijken??
    ik had een polini lucht filter geprobeerd die geeft ninder lucht door dus dacht ik dat het daar aan lag.
    toen me malossie luchtfilter maar precies het zelfde probleem.

    ene ik geef de cp vervander niet de schuld:! ik denk dat het hier aan ligt omdat ik dit probleem heb sinds ik de cp vervanger heb.

    #160119

    LeonM93
    Bijdrager
    Berichten: 154

    Kijk naar je bougiekleur, klinkt als verzuipen

    #160120

    DennisT
    Bijdrager
    Berichten: 65

    Jongens, als de vonk op lagere toerentallen zwakker is, is het dan geen goed plan om strakkere trekveren in je koppeling te doen, of lost dat het probleem niet op? Is het probleem ook met vario rijders bekend?

    #160121

    sjbtje
    Bijdrager
    Berichten: 486

    hallo.
    ik heb de strakste trekveertjes van polini in me koppeling.
    me bougie is net iets donkerder dan koffie bruine kleur. lijkt mij de goede afstelling.

    #160122

    SpeedDemon
    Bijdrager
    Berichten: 854

    Ja dat is een minder zwaare vonk
    😕

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.