Corona en scooter-dealers

Home Forums Algemeen Overige algemeen Corona en scooter-dealers

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 3 years, 1 month geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #807389

    mean-machine
    Topic starter
    Berichten: 520

    Bijna altijd ga ik voor mijn onderdelen naar Aadje Brouwer bij de Doesburger Molen tussen Ede en Lunteren. Het lijkt altijd een flinke zooi rondom zijn winkeltje, maar hij weet wel waar het over gaat.

    Nu ik aan het sleutelen ben en dat door corona noodzakelijk alles gesloten is, ben ik aangewezen op bromfiets- en scooterdealers. Maar man-man-man wat een stelletje prutsers zijn dat. Ze weten mss veel van die kut-scootertjes maar bij een Ciao zijn ze gelijk de weg helemaal kwijt. Nee, daar heb je niet veel aan. Beter maar gewoon zelf bestellen via internet.
    Ik hoop dat Aad zijn winkel-van-Sinkel snel weer open kan doen!

    #807390

    Mr. Martin
    Bijdrager
    Berichten: 66

    Ik wacht ook met smart op de heropening van Aadje. 30 jaar geleden kocht ik al onderdelen daar voor mijn eerste ragbrommer een FS1, gekocht voor 20 gulden toen der tijd. Later alles voor de Citta en de MB5 gehaald bij Aadje. Jaren later moest ik er zijn voor een scooteruitlaat voor iemand. Er is werkelijk niets veranderd daar. Nu ben ik begonnen met een Citta op te knappen. Ik kan niet wachten tot hij weer open is.

    1
    #807392

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2646

    Ze weten er bijna niets van inderdaad, de meeste.
    Eerste wat ze altijd doen is naar het beeldscherm lopen.
    Het woord, hoe heette ie ook alweer? Ciao, ja oke.
    Het enige wat we daar voor hebben, even kijken, ik zie wat banden, kabels, lampjes, fietsketting, bougies, oja en een snaar. Dus helaas, sorry.

    Maar logisch eigenlijk, wist jij in 1978 al iets van een ducati cucciolo uit 1949?
    Tuurlijk niet, niemand bijna. Toch waren er veel van verkocht.

    Net als kreidler, in ’82 failliet. Je kon al bijna niets meer kopen toen.
    In de brommerwinkels lagen nog wel rekjes, buddy’s, uitlaten, cilinders, maar dat soort spul
    kwam altijd al van aftermarket en/of toeleveranciers.
    Er is nu nog meer te krijgen dan toen.

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 1 month geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    1
    #807397

    mean-machine
    Topic starter
    Berichten: 520

    Ik wacht ook met smart op de heropening van Aadje. 30 jaar geleden kocht ik al onderdelen daar.
    Er is werkelijk niets veranderd.Nu ben ik begonnen met een Citta op te knappen.
    Ik kan niet wachten tot hij weer open is.


    Ik kwam daar al voor die tijd toen zijn oom 100m verderop ook al deed in bromfiets-onderdelen.(weet pas sinds kort, dacht altijd voorheen was zijn vader)
    In die tijd ging wel eens iets stuk met crossen op de hei. Da’s nu allemaal verboden!

    Maar er is de laatste jaren WEL iets veranderd.
    Zijn balie, waar de spullen altijd hoog liggen opgestapeld, is het werkblad een paar jaar terug doorgezakt, met een groot gat als gevolg. Zeker een veel te zwaar motorblok op gezet.
    Maar denk je dat het blad zal worden gerepareerd. Nou: Mooi NIET!!!!
    Zoals ik al zei: Veel zooi, maar het is een goede plek om bromfiets-spullen te halen!

    Ik ben er vorige week nog langs gereden, maar alles zat nog dicht.

    1
    #807410

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Die fietsenmaker ga ik eens bezoeken :-).

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 1 month geleden door zevenenergie.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.