Condensator defect, of niet ?

Home Forums Techniek Elektrisch Condensator defect, of niet ?

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Ralf 2 years, 3 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #813760

    Ralf
    Topic starter
    Berichten: 114

    Mannen,

    Een van mijn vespa boxers heb ik uit elkaar gehaald om schoon te maken, blok was er onder weg dus meteen maar even nieuwe contactpunten ( op 0,45 mm ) en condensator geplaatst. ( brommer liep goed, voor de zaken vooruit lopen )
    Alles weer terug geplaatst en na 100 meter begint hij te stotteren, ontsteking.
    Sproeier en carburateur had ik al schoon gemaakt.
    Toen kwam ik aan het kijken en had een zwakke vonk, volgende punten nagelopen:
    Massa bobine en frame zijn goed.
    Bougiekabel is goed.
    Bougiedop is goed.
    Nieuwe bougie, dus ook goed.
    Blok er weer onder weg gehaald om te kijken of er een kabel tegen het vliegwiel aankwam, dit was ook goed.
    Ondertussen de oude condensator terug geplaatst en de brommer loopt weer perfect !
    Nu is het geval dat de desbetreffende webshop hier niks van wil weten en reageert bot.
    Denken jullie net als mij dat de nieuwe condensator defect is ??

    Groeten Ralf

    #813762

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Ik kan van hier af niet zeggen of jouw
    condensator al stuk is.
    Maar mijn ervaring is dat nieuwe condensatoren tegenwoordig wel eens stuk zijn.
    Vroeger nooit!
    Heel vreemd.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #813764

    Ralf
    Topic starter
    Berichten: 114

    Het probleem is opgelost door de oude condensator weer terug te plaatsen.

    Nu heb ik die nieuwe nog maar die webshop wil daar niks van weten, zeggen dat de afstelling lucht/brandstof etc niet goed is. Dat klopt gewoon niet, anders had ik ook problemen met de oude condensator en daar loopt hij perfect op.

    #813768

    Befkuh
    Bijdrager
    Berichten: 111

    die klote  dingen zitten vaak al kapot in de verpakking al regelmatig mee gemaakt.. dus beter weer ergens een nieuwe scoren en ander er in of als die goed loopt met de ouwe die laten zitten

    #813779

    Ralf
    Topic starter
    Berichten: 114

    Ik laat de oude erin zitten, daar loopt die goed op.
    Bedankt voor de reacties.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.