Compressie membraam (MP-one) vs originele carters?

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Compressie membraam (MP-one) vs originele carters?

This topic contains 2 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Gratje 6 months, 1 week geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker

Gratje
    Topic starter

Ik heb een stomme en korte vraag. Maar het kleine vragen topic bestaat niet meer.

ik heb vandaag mijn MP-one Carter opgebouwd met een 46.5mm cilinder. Het valt me op dat de compressie van een membraan Carter niet hoog is ter vergelijking met mijn originele Carters en een 43mm cilinder. Kan het kloppen dat een membraam  carter gewoonweg minder druk heeft? Met bougie kan ik de cilinder nog steeds met de hand ronddraaien.

filmpje hiervan:

wil hem morgen starten maar gewoon even onzeker of het wel goed is. De Carter is potdicht naar mijn weten.

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 months, 1 week geleden door Gratje.

Brian
    Bijdrager

Bij mijn evo is het net zo ongeveer en die rijd super. Welke voet pakking heb je gebruikt misschien is die dikker dan normaal.

Gratje
    Topic starter

@brian, goed om te horen. een normale carter met een 43mm draai je amper door de compressie heen vandaar de vraag. Want membraam is toch een heel ander principe.

Ik heb gewoon de meegeleverde pakkingen gebruikt. aluminium voetpakken met koperen koppakking.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.