This topic contains 101 reacties, has 22 deelnemers, and was last updated by lightlord 9 years, 9 months geleden.
-
Gebruiker
-
17 mei 2014 om 20:28 #494674
Ik lees dat je een 43mm Malossi hebt dus ik zal gewoon voor zo’n (43mm) Malossi topsetje gaan.
17 mei 2014 om 20:40 #494676Hoi, bedankt voor de snelle reacties! Onwijs tof om deze enthousiasme te zien!
Zit net bij mn bestellingen bij jmpb te kijken maar ik had dus een malossi topset besteld :s Jmpb is hardstikke leuk om te bestellen overigens, maar die …β¬ verzendkosten hakken er telkens wel weer in, vraag wel bij de lokale brommerboer of hij die dikkere pakking heeft.
Bedankt!
18 mei 2014 om 09:05 #494687Je kan jmpb altijd even mailen of het via briefpost kan, dan zijn de verzendkosten maar 2 euro!!
19 mei 2014 om 21:44 #494707Vandaag een citta zonder kenteken opgehaald voor onderdelen, zat een polini speed engine onder, dus leek mij eens de moeite waard om te kijken.
Zie foto’s
Speedengine:
Tot mijn grote verbazing een cdi! π
Zit een 43mm malossi cilinder onder en kreeg er twee polini koppen bij, eentje ziet er normaal uit, andere heeft extra koelribben aan de zijkant. Wat me wel opviel bij deze malossi cilinder was dat er geen ‘brevettato’ op stond in tegenstelling tot de mijne, maakt dat wat uit qua prestaties?
Voor onze ritje Duitsland is het te kort dag om de polini er onder te zettten, vooral met de pakking problemen die ik al heb… Dus dit is een leuk winterprojectje.
Al met al, blij met mijn aankoop!
20 mei 2014 om 07:28 #494696Dit kan zo op het oog best wel eens een DEPS zijn. 47mm of 43mm.. dan moet je hem echt even open trekken.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel20 mei 2014 om 21:53 #494717@Herr Flick, het is in ieder geval een 43mm, zal eens kijken naar de uitlaatpoorten, laat het weten.
Vandaag kop en cilinder losgehaald, voetpakking was gewoon nog in orde. De pakking van de carter stak wel een heeeeeel klein beetje uit, vrees dat dat de oorzaak was van de lekkage.
Met het loshalen van de cilinder had ik wel een beetje treurig nieuws… De zuiger die er nieuw in is gezet heeft de sporen van de foto’s hieronder. Het is voor mij extra verontrustend, omdat deze precies op de plekken lijken te zitten waar ze op de oude zuiger ook zaten (dat check ik morgen even op werk, oude zuiger staat op mn bureau). De zuigerveren zijnn zelf nog wel helemaal prima, sporen op de zuiger beginnen enkele mm’s na de zuigerveren.
Cilinder is toch los, morgen even kijken of ik kan laten controleren of hij ovaal is. Wel balen zo…
Voetpakking:
Spoor 1:
Spoor 2:
21 mei 2014 om 07:32 #494719Dat is erg zonde, wel een normale 43mm Malossi.
21 mei 2014 om 07:55 #494720Ja dit is een normale, maar deze zit onder mijn eigen citta, mijn “tweede”.
Ik ga vanmiddag even thuis langs om de cilinder onder de speedengine te controleren, dan laat ik wel weten welke daar onder zit.21 mei 2014 om 18:44 #494730De cilinder die er onder zat is gewoon einde verhaal, denk dat ik nu maar gewoon voor een nieuwe snelle 50cc ga, DR had ik in gedachten.
Onder de speedengine zat trouwens wel een 43mm DEPS. Maar helaas is het voor deze einde verhaal. Pistonclips zijn in de cilinder losgekomen en een deel heeft echt barsten. Foto’s volgen.
Enig idee wat voor max snelheid ik kan verwachten met een 50cc DR?
21 mei 2014 om 21:22 #494732Foto’s van de (wijlen) Malossi 43mm DEPS, tot een maandje geleden wist ik niet eens van het bestaan af en nu vind ik het gewoon zonde π
Zuiger, flink toegetakeld:
Binnenkant cilinder, incl barst:
Binnenkant cilinder, incl barst:
Buitenkant cilinder, incl barst:
Binnenkant cilinder, streep door pistonclip:
Uitlaat vlinderpoort:
Uitlaat afneembare flens:
21 mei 2014 om 21:28 #494733Die zuiger.. :knuffel
Echt zonde man anders had je zomaar een mooie verassing eronder hangen :p
21 mei 2014 om 21:45 #494737Inderdaad het is echt een zonde, maarjah… Morgen de 50cc DR bestellen, doen we nu gewoon een nieuwe… Ben een beetje klaar met die 2de hands spullen, is ondertussen duurder dan een nieuwe cilinder. Afgezien van de kosten kan ik het mij niet veroorloven met het ritje in aankomst.
21 mei 2014 om 22:20 #494738Cittali, houd er wel rekening mee dat een 43DR EVO ongeveer net zoveel kost als een 38,4DR. π
22 mei 2014 om 05:23 #494725Hoi DarkMagician6,
Ik had gisteren al gekeken π Ik wilde eerst voor ‘snelheid’, maar gezien het ritje (alkmaar-nurburgring en weer terug) is misschien een minder opgefokte cilinder en daarmee duurzaamheid handiger?
22 mei 2014 om 05:46 #494721Dat valt opzig nog wel mee, een 50 DR houd ook wel van toeren maken. Het is gewoon belangrijk dat je goed inrijd, dat kan al HEEL veel schelen in levensduur. Verder hoef je natuurlijk niet heel de tijd met het gas open te rijden he. :D:pest
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.