Citta zuigt valse lucht bij inlaat

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta zuigt valse lucht bij inlaat

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by JB 3 years, 6 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #802443

    JB
    Topic starter
    Berichten: 27

    Hallo,

    Ik heb een Citta die bij die inlaat/carburateur valse lucht zuigt. Ik de deo test al meerdere keren uitgevoerd en het was steeds raak. Ik heb nu een nieuwe plastic verloopbus gekocht, maar deze ging heel soepel om de inlaat zelf heen, maar wel heel strak in de carburateur zelf. Ik dacht zelf altijd dat de verloopbus ook strak over de inlaat zou moeten gaan. De citta zuigt met de nieuwe bus nogsteeds valse lucht. Iemand hier ervaren mee?

    alvast bedankt.

    #802450

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 138

    Heb ik ook gehad.
    Ik heb uiteindelijk een o-ring gebruikt voor afdichting, beetje zoals origineel ook bij diverse modellen zit.
    Heb met schuurpapier de borst van het busje geschuurd en daar voor in de plaats de o-ring geplaatst. Uit mn hoofd een 13/16 ring.
    Als je dan de carburateur aanduwt en dan vast schroeft lekt die daar niets meer,

    #802453

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Je kan proberen een beetje tussen de 2 klempunten uit te vijlen zodat je de carb wat strakker kan aantrekken.

    #802864

    JB
    Topic starter
    Berichten: 27

    Thanks voor de reacties,

    Ik had niet aangeklikt om via mail de reacties te ontvangen, lekker dom. Ik heb maar een nieuwe carb gekocht: SHA 12/12 replica van jmpb. Hij lijkt er strakker omheen te gaan. Ik merk alleen wel dat als ik deo gebruik om op valse lucht te testen, de brommer wel uitvalt. Maar als ik wd40 gebruik, wat veel plaatselijker en precies gespoten kan worden, de brommer niks anders doet. Ik ben er maar van uit gegaan dat bij de deo er alsnog walmen in de inlaat zijn gekomen ondanks het afblokken met mijn hand.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.