Citta wil niet sneller als 20kmh

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta wil niet sneller als 20kmh

This topic contains 8 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #785466

    Mtk
    Topic starter
    Berichten: 4

    Beste,

    Sinds kort heb ik een citta aangeschaft en ben deze opnieuw aan het opbouwen.

    Na een week was het moment om hem aan te duwen met succes! Hij loopt.

    Nu loop ok tegen een probleem aan, wanneer ik ga rijden komt hij niet boven de 20 km/h en begint hij te stotteren.

    Carburateur (13-13) meerdermaals gereinigd zonder succes. Ook een 12-10 geprobeerd.

    65 cc bij heropbouw gemonteerd. Geen lekke voetpakking of kop.

    Ontsteking nog niet mee bezig geweest, zal hier niet mee te maken kunnen hebben lijkt mij… stationair loopt hij goed en tot 10 km-h zit er genoeg Power in. Tevens in de bougikabel is dop nieuw.

    Setup
    – 13-13 carburateur sproeier 56
    – 65 cc merk onbekend
    – poeli 105
    – snelle uitlaat, merk onbekend.

    Hoor het graag, begin radeloos te worden

    Gr. M

    #785467

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Welke sproeier zat er in de 12/10? Stotterde hij hier ook mee? Het stotteren op hogere toerentallen klinkt als te grote sproeier. Welk luchtfilter gebruik je? snor of brom, en hoeveel gaasjes? Is het een expansie uitlaat of een citypower snel model?

    Als ik de sproeierdatabase erop napluis dan zit je wat aan de lage kant qua sproeiermaat, maar elke configuratie is verschillend. Zelfs wanneer je 2 identieke setups hebt kan hier verschil in sproeiermaat in zitten.

    Wat doet je brommer als je tijdens het rijden de choke indrukt? gaat hij dan nog sneller stotteren? Meng je de benzine zelf? zoja, in welke verhouding doe je dit?

    #785468

    Mtk
    Topic starter
    Berichten: 4

    Bedankt voor de snelle reactie.

    Met de 12-10 had ik precies het zelfde probleem.

    Naja stotteren op hoog toerental…. 20 kmh max.

    Luchtfilter is een standaard snor. 2 gaasjes. Heb ook zonder luchtfilter geprobeerd maar precies het zelfde probleem.

    Als ik de choke in druk loopt hij nog beroerder en gaat hij in snelheid achteruit.

    Ik meng de benzine zelf. Verhouding 1 op 50

    gr

    #785471

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Heb je verschillende sproeiermaten liggen? Ik zou eens een tweetal sproeiermaatjes kleiner monteren en kijken hoe die dan rijdt. Als je dus nu 56 erin hebt zitten, draai je 54 erin en rij je een kort stukje.

    het rijden zonder luchtfilter, hoe reageerde de brommer hier op de choke? In theorie zou hij met een te grote sproeier beter moeten lopen zonder luchtfilter. Al stotterd deze nog steeds bij 15+ km/u zou het ook kunnen liggen aan de ontsteking. Is het een contactpunten blok? Zoja, staan de puntjes op 0.45?

    #785472

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Op een 13/13 carburateur zou ik geen snor filter zetten.
    Probeer eens een brom filter en sproeier 60.

    Als hij stotter in de zin van dat hij steeds een paar slagen overslaat dan is het je ontsteking.
    Dan allereerst een nieuwe condensator er in.

    #785480

    Mtk
    Topic starter
    Berichten: 4

    Ik heb sproeier 45, 54, 56 en 90 liggen. Heb ze allemaal geprobeerd zonder resultaat.

    Contactpuntjes gesteld op 0.45 stond wel iets te strak maar na het stellen geen resultaat.

    Met een grotere sproeier loopt hij niet beter. Volgens mij zit ik wel goed met de sproeier 56.

    Nu zit er een 65 cc cilinder op, moet ik hiervoor ook een timing aanpassen?

    hij slaat niet over. de brommer blijft ratelen bij 20 kmh, alsof hij dat dooie punt niet voorbij wil….

    Wanneer ik hem op de shoke zet kakt hij helemaal in. Ook verschillende hoeveelheid gaasjes geprobeerd maar geeft geen resultaat

    #785497

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Kom de condensator nog niet tegen in je verhaal, zoals zevenenergie al zegt doe je er verstandig aan deze te vervangen. Als je nog een andere bobine hebt liggen kan je die ook proberen.

    Timingen hoef je niet aan te passen. Je kan de krukas/inlaat timing nog wel aanpassen maar daar ligt het probleem in ieder geval niet.

    Als de condensator niks oplost, kan je dan een filmpje maken van het stotterende geluid?

    De zuiger is goed gemonteerd? Wijst de pijl naar de uitlaatpoort?

    #785500

    Mtk
    Topic starter
    Berichten: 4

    Klopt, de condensor heb ik nog niet vervangen omdat ik niet zo goed weet hoe ik die plaat daar voor los kan krijgen.

    Heb vanmiddag besloten afstand te doen van de Citta… Heb de motor meerdermaals uit elkaar gehad en blijf op het zelfde probleem steken… Ontsteking is niet echt mijn ding, wil hem niet nog meer slopen.

    Mochten er gegadigden zijn…. hoef er niet de hoofdprijs voor.

    zit nog een berg met onderdelen en cilinders bij.

    Gr. M

    #785557

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Je zou er ook nog voor kunnen kiezen het blok op te sturen naar iemand die hem tegen vergoeding voor je aan de praat krijgt.

    Kan je de Citta houden, om deze reden afstand ervan doen is ook zo zonde..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.