Citta/Projecten van Mike

Home Forums Perso’s Projecten Citta/Projecten van Mike

This topic contains 74 reacties, has 21 deelnemers, and was last updated by Mikey 1 year, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 75)
  • Gebruiker
  • #808289

    Jochem
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Was het geen kromme poelie ?

    mvg

    #808290

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    Nee het ligt gewoon aan de te lichte overbrenging.

    #809755

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    Het is weer tijd voor een updatje, ben een tijdje niet heel actief geweest met de brom qua sleutelen en op het forum koekeloeren todat…
    28822A3D-29A2-428E-802B-29C6125B9D7B
    Mijn cardanolie op reis naar de buitenwereld ging. Geen idee waar het nou precies aan heeft gelegen. Ik heb alles nu weer netjes gereviseerd en wel, en tot nog toe is alles droog gebleven. Was wel een heel gekloot om in mn eentje het achterwiel eruit te halen zonder dat de brom omviel.

    1BDACFFF-386B-4F38-8B68-9A4B8B4E2552

    #809838

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    Volgende week komt er iets in de post binnen waar ik al heel lang naar opzoek was.😃😃😃😃

    #809841

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 589

    Ohw ! Ben benieuwd man, vind het echt een mooie citta. Alleen kies je bewust voor geen tankstickers etc ?

    #809843

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    Kies ik inderdaad bewust voor. Ikzelf vind tankstickers niet geweldig op een citta.

    #809898

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    5337D462-1873-4A30-A6D5-2926E9EB8572

    Een leovinci siluro binnen gekregen vandaag😁. Het is wel de Si versie. Ik moest het voorste ophangpunt afslijpen helaas om hem passend te maken en een gat boren in de brug. Heeft een erg hard en donker geluid. Dikke boost rond de 25km/h tot de top van ongeveer 70km/h gok ik. Hij blijft maar doorgaan met boosten!! Dit is wel een blijvertje denk ik👍🏼

    #809901

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    Net nog even getest, heb er 71km/h mee gehaald. Rijd 6km/h langzamer dan de Calibrata maar rijd nu wel constant in een boost😄

    #809904

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Echt wel een mooi pijpje de Siluro. En dat geluid is idd erg  uniek en mooi zwaar.

    #809906

    Boa Job
    Bijdrager
    Berichten: 89

    Die uitlaat ziet er goed uit had hem nog niet eerder gezien

    Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
    Mijn projecten beetje beun maar wel goed
    #809907

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    De Siluro is voor mij al 30 jaar de meest favoriete uitlaat voor de 22mm cilindertjes, nooit een betere uitlaat kunnen vinden.

    Mooie snelle aanwinst :thumb

    TICKLING BARN
    #817461

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    Ik ben weer terug van weggeweest. De citta staat sinds het behalen van mijn autorijbewijs (december 2021) aardig eenzaam in de schuur… Ik heb veel onderdelen zoals mijn uitlaten verkocht en nu heb ik daar (wie had dat verwacht) spijt van. Ik heb alleen mijn calibrata gehouden. Al mijn leovinci’s etc zijn weg. Gelukkig loopt de brommer nog als een trein. Na een bijna een jaar niet gelopen te hebben was het 5 meter aanlopen en starten😁.

    Nu had ik het idee om in de winter weer te beginnen😄. Ik zou dan graag een vario setje willen kopen. Puur omdat na 10 maanden niet rijden het optrekken wel ERG traag voelt. Geen wonder met mijn vertanding. (Simonini koppeling met poelie 70🤣). Snap niet hoe ik daar ooit tevreden mee was. Volgende verbeterpunten

    -verlichting
    -algehele staat

    Sinds ik een ledlamp gemonteerd heb knippert deze erg wat logisch is aangezien de ledlamp eigenlijk voor gelijkspanning is bedoeld. Ik zal dus even een gelijkrichter moeten plaatsen.

    Over de algehele staat zijn een paar aandachtspuntjes. Zo zijn mijn voorvorkrubbers begonnen te scheuren en lekt een van mijn vorkpoten. De kappen mogen ook wel weer een frisse spuitbeurt gebruiken na duizend maal gemonteerd en gedemonteerd te zijn.

    Ik wil eigenlijk ook wel andere banden die wat meer geschikt zijn voor regenachtig weer. Op deze kenda’s durf ik als het nat is eigenlijk amper door de bocht omdat het zo tricky voelt. Iemand aanraders?

    Verder zal ik technisch alles nakijken en zo nodig aanpakken. Blokje loopt echt nog als een zonnetje dus daar ga ik niet al te veel loshalen.

    Ik zal binnenkort een update doen!😁

    #818281

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    A06D0937-E3EE-4717-9D5E-12B178BDDAB5

    We zijn weer lekker aan het tjoenen/vijlen na anderhalf jaar!🥳
    Nogsteeds opzoek naar een dikke cilinder die ik ga gebruiken voor dit blokje.

    #818288

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Wat een mooi tjoenings centrum heb je daar :thumb

    #818292

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    @zevenenergie , het is wat rommelig op het moment😖 maar het wil prima met 2 bierkratjes + zitje en de dremel. Zit precies op de goede hoogte voor de werkbank.

    Carter ligt nu op mijn werk in de ultrasoonbak hopende dat hij wat netter wordt. Ik ga morgen verder op het werk met 50mm schuurrollen. Daarmee ga ik de boring vergroten zodat er een 46mm cilinder op past. Hopelijk lukt dat dan kan ik daarna weer bezig met opbouwen.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 75)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.