Citta/Projecten van Mike

Home Forums Perso’s Projecten Citta/Projecten van Mike

This topic contains 70 reacties, has 21 deelnemers, and was last updated by Crullie 6 months, 3 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 71)
  • Gebruiker

Brommers kieken
    Bijdrager

Leuk toppic om te lezen! Zit een beetje in hetzelfde schuitje. Vorig jaar maart mn eerste citta gekocht, tevens mn eerste brommer. En ook maar gewoon aan de slag gegaan. Weet jij of je met een snor of brom klom rijdt?

Mikey
    Topic starter

Ik rijd met een bromklok. Standaard hebben alle citta’s een bromklok als compensatie tegonover de kleinere wielen.

Mikey
    Topic starter

Met dank aan @jeffreykruize een splinternieuwe buzetti zijstandaard weten te fixen. Moet hem alleen even aanpassen zodat de citta niet omvalt naar rechts want nu is hij nog te hoog. Iemand tips hoe ik dit het beste kan doen?
    C72318E4-33E3-4850-B906-9F8AAB3320EC

SjoerdCiao
    Donateur

Even een beetje warm maken en ombuigen, niet teveel aan de standaard zelf buigen want toen ik mijne wat aan het buigen was brak de standaard af😭

Mikey
    Topic starter

3D0241C1-FD9C-4665-9941-ED37AC1499B9

Foto in het wild;)

Ik was vandaag staande gehouden in Appingedam. De twee chillste agenten ooit! Eentje van hen zei tegen mij dat hij zelf vroeger ook helemaal gek was van de vespa ciao’s en andere brommers.🤣 Hij kent het forum ook.

Hij wilde mij even aan de kant hebben omdat een geel plaatje er een beetje raar uit ziet op een citta en omdat er in de omgeving heeeel veel brom/snorfietsers zonder rijbewijs rijden.

Verder waren ze beiden erg enthousiast. Veel complimenten gekregen van hun👍🏼

zevenenergie
    Forum Goeroe

Mikey
    Topic starter

Simo Calibrata is binnen. Past gelukkig goed en het valt me erg mee hoe dicht deze bij de grond komt. Mijn leo handmade kwam bij het expansie gedeelte zelfs iets dichter bij de grond.

Heb er met een windje mee icm met simo koppeling en poelie 70, 76km/h mee gehaald. Met wind tegen wordt het al gauw minder. Toch maar even kijken hoe hij zich gaat gedragen met een poelie 80 achter.

A140273A-11D6-4EE9-83D1-1172E1B0C38E

Brian
    Bijdrager

Blijft toch een van de mooiste uitlaten voor op een citta, mis alleen de simonini sticker op de demper.🤔

Mikey
    Topic starter

Ja die mis ik ook een beetje, had de roze simoniji sticker erop geplakt maar dat vloekt echt verschrikkelijk met het rood.

Als ik een rode simo sticker kan vinden plak ik die er zeker op.

Andrews de Meijer
    Bijdrager

Als je een rode simo sticker zoekt..
    ik kan hem maken op ieder gewenst formaat 👍

Mikey
    Topic starter

Het mooie weer nodigt uit om een stukje te blazen, dus ik had het idee om van Appingedam naar Leer (Duitsland) te gaan rijden. Onderweg door alle dorpjes veel andere vespa ciao’s en citta’s tegen gekomen. Heb ook even met een Duits scooter groepje gepraat en ff een wedstrijdje gedaan. 3 keer raden wie de winnaar was😄😄 Heb 75km/h getopt.

In totaal 110km gereden en heb de laatste 3km sprong hij in de reserve. Erg netjes leek mij aangezien ik veel volgas heb gereden en een dikke wind tegen had op de heenweg.😃
    1D2826A2-A639-45D2-8CB7-AFE4FE71FFF3

Mikey
    Topic starter

Nieuwe sticker met dank aan Andrews de Meijer!
    Precies op gewenste maat!
    6D468917-A08D-4278-BF7A-8F9A413DFB37

Brian
    Bijdrager

Nice dat lijkt er al meer op, wat zijn de prestaties tege over de handmade ?

Mikey
    Topic starter

@briansmits
    Ik merk dat het optrekken vanuit stilstand even snel gaat zowel met de calibrata als met de handmade. Het grote verschil is als je hij begint door te trekken. De leo heeft dan een beste boost tot de top. Met de calibrata begint die boost later maar de boost gaat veel langer door. Met de Handmade haalde ik een top van 67km/h (met overtoeren, ik had gas over maar er gebeurde niets meer met de snelheid) met de Calibrata heb ik laatst 75 km/h getopt waarbij de toeren wel goed benut werden.

• Deze reactie is gewijzigd 9 months, 1 week geleden door Mikey.
    1

Mikey
    Topic starter

Ik heb vandaag eindelijk de zin gehad om poelie 80 te proberen icm met mijn simokoppeling en simonini calibrata. Het was geen succes…

Het optrekken is natuurlijk verbeterd maar bij 40km/h trilde ik al van mn brommer af van de toeren. De topsnelheid met (sterke) wind mee bedroeg 70km/h wat ik niet lang heb gereden omdat mijn blok haast ontplofte op die snelheid. Ik had daarna poelie 70 weer gemonteerd en haalde met diezelfde sterke wind mee een comfortabele 78,8KM/H!!! Dit compleet zonder van mijn brommer af te trillen.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 71)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.