Citta/Projecten van Mike

Home Forums Perso’s Projecten Citta/Projecten van Mike

This topic contains 74 reacties, has 21 deelnemers, and was last updated by Mikey 1 year, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 75)
  • Gebruiker
  • #802932

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 587

    Nice 👍🏻 Als we toch een helm moeten gaan dragen is een geel kenteken zeker geen slecht idee.

    #802942

    Joeri999
    Bijdrager
    Berichten: 135

    Net bij de RDW geweest in Groningen voor de keuring. Vanaf heden is mijn Citta geen snor meer maar een brom!

    Gefeliciteerd! 😎

    #802948

    JT
    Bijdrager
    Berichten: 100

    Mooi man, leuke snelheid ook. 😎

    #803531

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    3E6EC88F-733B-4B53-9F18-37A50931FC91

    Vandaag pech gehad met de brom. Onderweg begon hij tijdens het optrekken soms een klein beetje te sputteren om vervolgens weer door te trekken. Op den duur moest ik remmen voor een bocht en moest daarna weer optrekken. Toen kapte hij er helemaal mee en moest de laatste 100 meter naar de ortho lopen. Ik had gehoopt dat nadat hij een beetje afgekoeld was, hij weer startte maar een kilometer verder heb ik toch maar pa gebeld die later met een bestelbusje aan kwam rijden.

    Ik heb even gekeken of mn bougie nog vonkt maar geen vonk. Als ik de multimeter in de bougiekabel steek en zet de boor aan op de koppeling dan krijg ik wel gewoon spanning. De bougie heeft ook gewoon weerstand. Zou dit een geval condensator kapot zijn??

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 5 months geleden door Mikey.
    #803546

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    Oorzaak hoogstwaarschijnlijk gevonden. Heb het blok er onder weg gehaald en toen zag ik dat mijn hele ontsteking ontsteking onder de zwarte droge korrels zat. Het viltje voor de smering van de ontstekingsnok is gewoon letterlijk verkoolt lijkt het wel. En toen besefte ik mijn fout. Ik had het viltje de vorige keer met twee druppels tweetakt olie vettig gemaakt omdat deze aan de droge kant was. Verder nooit bij nagedacht dat dat niet geschikt is om het nokje te smeren…

    Anyway contactpunten maakten geen weerstand meer en na opschuren gaven ze wel weer een meting aan. Ik ga de punten wel vervangen want ik wil niet weer een keer stil staan voor dat geld. De condensator geeft helemaal niets meer aan op de multimeter dus ik denk dat die de prullenbak in gemikt kan worden.

    #805283

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    Een eindejaars update ofzo..
    Brommer loopt weer mooi. Heb tegen het koude weer een maat grotere sproeier ingedraaid. Hij loopt er aardig beter mee. Met sproeier 60 had ik soms dat hij een beetje inhield als ik gas terug gaf na op top gereden te hebben. Met 62 doet hij dat totaal niet meer.

    Heb weer eens een blokje gekocht op marktplaats. Gewoon om te reviseren. Misschien dat je het al gezien hebt in een ander topic maar het inlaatvlak van het carter was helemaal kapot gebeund. Zijn denk ik met een vierkante vijl niet door het inlaatspruitstuk gegaan maar van de andere kant. Heb nog geprobeerd dit een beetje netjes te maken maar hij is aan de operatie overleden.

    A1506FF1-6E21-4481-ADE9-20ECD4CBB274

    Daarna heb ik een bromcarter setje gekocht op marktplaats. Omdat de kosten van het reviseren al niet meer uit kunnen heb ik besloten dat ik er een mooi blokje voor mezelf voor maak.

    Ben nu bezig om mijn DR 50 te tjoenen door de spoelpoort in de cilinder die over het kleine carter komt te vergroten. De spoelpoort in de cilinder is namelijk te klein om goed overeen te komen met het kleine carter. Ben ook bezig met de blinde boosterpoorten open te maken. Helaas gaf mijn lidl dremel de geest dus ben geforceerd te stoppen. Een nieuwe (echte) dremel is onderweg en dan kan ik eindelijk verder. Het ziet er nu nog niet zo mooi uit namelijk. Heb nog een hoop weg te halen
    1A1B7642-CDEF-41F2-9E79-1AB8BEB48372
    Eindresultaat komt binnenkort wel. Zit eerst nog met de feestdagen en dus vertraagde pakketten:(
    7B11DD11-A8CD-4386-A845-740040AA8AB3

    Kan ook helaas nog niet verder met het uitvijlen van de inlaat. Kom er niet meer bij met de vijl omdat het spruitstuk nog geen 13mm is. De dremel heeft daar dus ook nog wat weg te halen.

     

    #805471

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    Heb vandaag een 65cc DR blokje onder de brommer gegooid. Ben in al het enthousiastme vergeten meer foto’s te maken… Hij trekt echt als een gek en de topsnelheid heb ik nog niet gereden. Gok rond de 75km/h. Rijd nu weer met std koppeling en poelie 70. Heb alle boosterpoorten doorgetrokken in het carter en de inlaat natuurlijk mooi gevijlt.
    252BF13E-730D-4D05-9B86-E53E455E450A90FC4AEE-4BB8-4F39-8901-840CA3A16139

    #805472

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 587

    Die heb je inderdaad mooi gevijld ik ben hier ook een keer aan begonnen maar dat liep niet zo af… (geen geduld)

    #805473

    JT
    Bijdrager
    Berichten: 100

    Dat is een flinke snelheid. Welke koppeling en poelie rij je nu dan? Ben wel benieuwd want ik heb ook een 65 maar dan een Polini.

    Mooi gelukt ook de bewerking van de inlaat.

    #805476

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 587

    Inderdaad een flinke snelheid voor een citta ik had eerst een speedengine met 43mm polini w poort poelie 80. En haalde hier de 70 a 75 mee maar dat was wel met een ciao.

    #805480

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    Ik heb de snelheid nog niet getest en ik geef toe misschien is 75km/h ook wel een beetje aan de hoge kant.🤪 De 70km/h moet hij toch zeker we redden. Rijd nu met poelie 70 met een std koppeling. Ik ga ook nog even mijn simokoppeling proberen natuurlijk met poelie 70 maar ben bang dat dat een beetje teveel van het goede is.

    #805481

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Deze inlaat ziet er idd netjes uit.
    Boring-zijde is niet te zien op de foto maar ik verwacht dat deze ook netjes is.
    Secuur werken en er de tijd voor nemen!

    Dit is beter dan wat wel eens op andere foto’s wordt getoond.
    Lijkt daar soms wel eens of een dolle bronto-sauris honger heeft gehad.

    #805492

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    Ik heb even de top getest. Kwam op 67km/h uit met de gps app. Toch maakt hij op top enorm veel overtoeren. Het lijkt wel zo dat mijn vertanding te licht is. Ik rijd nu met poelie 70 met std koppeling en ik was er van verondersteld dat mijn simokoppeling te zwaar zou gaan zijn. Toch maar even proberen en kijken hoe hij zich dan gedraagd.

    #805497

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Dan heb je met deze set-up best de vaart erin!
    Je meldt ’t niet, maar heb je ook een stuk uit de krukas verwijderd?

    #805498

    Mikey
    Topic starter
    Berichten: 346

    @mean-machine
    Nee ik gebruik een standaard snorkrukas. Ik heb geen idee wat de prestaries zouden doen als ik een brom of een aangepaste krukas ga gebruiken maar volgensmij is het ook niet zo dat ik dan nog veel harder ga. Tenzij je me ervan kan overtuigen dat een brom of aangepaste krukas echt veel gaat schelen qua snelheid blijf ik lekker met een snorkruk rijden😎 Daarbij de vraag aan jou, weet jij of het veel verschil maakt? Een brom of aangepaste kruk ipv snorkruk?

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 2 months geleden door Mikey.
15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 75)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.