Citta van Mike

Home Forums Perso’s Collecties Citta van Mike

This topic contains 34 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by Citta1987 1 day, 5 hours geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
  • Gebruiker

Citta1987
    Topic starter

En een paar uurtjes later lag de Handmade er zo bij! Echt als nieuw!F24947C2-26E7-4CE8-B5C4-84C70C0281AD
    00568D86-BB74-43B2-B282-7C1A16428451252D8F23-228A-4855-804B-54DC52ECDA1D

Wat je allemaal wel niet kan doen in een dag.😅

beter een scheet voor iedereen dan kramp voor mij alleen
    Check hier mijn Citta

Florian
    Moderator

Staat hem goed die Leovinci Handmade!

Leuk om te zien dat de jonge generatie nog met zoveel enthousiasme sleutelt aan een Citta. Dat zie je niet veel meer.

Ik ben benieuwd naar je volgende updates 😉

JT
    Bijdrager

Hele mooie citta geworden.

Welke maat banden heb je gebruikt en voor welke maat schokbrekers ben je gegaan?

Citta1987
    Topic starter

@jt-geertsma ik heb de kenda 12 inch semi slicks eronder. Dit zijn echt krengen om om de velg te krijgen met bandenlepels omdat ze zo ontiegelijk stug zijn. https://www.jmpbonderdelen.nl/12-inch-kenda-semi-k433-100-60-12.html

Schokbreker maat is 280mm

Check hier mijn Citta

JT
    Bijdrager

Thanks. Ziet er goed uit zo!

Citta1987
    Topic starter

Vandaag een stukje aan het rijden geweest in Appingedam met een vriend van mij op zijn eigen citta. Horen we beiden opeens een keiharde toeter achter ons. Het was natuurlijk de politie die even kwam controleren op rijbewijs. 1 chille agent en het andere agentje was in de bui om ons even mee te laten rijden naar het bureau voor een leuk rollerbank testje. Vraagt de agent in slechte bui wel 5 keer hoe hard de brommers rijden. We zeggen eerlijk dat ze harder rijden dan toegestaan. En vervolgens vraagt hij aan die vriend van mij waar we heen gaan. Hij zegt we gaan naar Delfzijl naar de action. Ik kon hem wel wurgen want 3 keer raden wat er 100m van de action in delfzijl zit, idd het politie bureau. Kijkt t agentje even naar zijn collega van gaan we ze meenemen of niet? Gelukkig zei de chille agent letterlijk dat hij ons niet wilde naaien met zo’n streek ook omdat we volgens hem eerlijke en vriendelijke jongens waren die netjes voor hun gestopt waren. Ik scheet hem ff in mn broek want het laatste wat ik wil hebben is een WOK op mn brommert. Bij deze meneer de agent die ons vandaag heeft staande gehouden, hulde naar jouw en doe je chagarijnige collega de groeten.🤣

Check hier mijn Citta

zevenenergie
    Forum Goeroe

@citta 1987
    Dat is dan weer geluk hebben.

Maar die 2 agenten hadden je mooi in de tang zonder dat je het door had. Ze speelde Bad cop,Good cop.
    Dat is een beproefde verhoor methode om je aan het praten te krijgen. En het werkt altijd.

Je hoeft van de wet nooit aan je eigen veroordeling mee te helpen. Dus zeg ook nooit eerlijk “hij loopt harder dan Is toegestaan”.
    Het is aan hun omdat te bewijzen.
    Je kan beter zeggen dat hij  helemaal standaard is. En dat je bepaalde onderdelen, die ze over duidelijk zien en waar ze op wijzen, standaard gekocht hebt of iets anders onzinnigs, zodat ze na moeten denken, want gedachten brengen je altijd aan het twijfelen.

Wel sympathiek inderdaad, dat ze je hebben laten gaan. :thumb

• Deze reactie is gewijzigd 2 months geleden door zevenenergie.

Citta1987
    Topic starter

@zevenenergie je hebt gelijk alleen ik vond het risico te groot, want als ik zeg dat hij 25 loopt zien ze direct aan de leovinci handmade dat ik lieg. En dan gaan ze je natuurlijk helemaal even meenemen voor een rollerbank testje om het ff te checken. Ik denk maar altijd dat eerlijk beloond en in dit geval was dat zeker het geval.

Check hier mijn Citta

Citta1987
    Topic starter

Heb een athena 50cc gekocht. Een paar probleempjes gehad met het ontvangen maar het is allemaal goed opgelost. Mijn blok weer helemaal uit elkaar gehaald en begonnen met het doortrekken van de boosterpoorten. Ik durf me niet te wagen aan de spoelpoorten, vooral de spoelpoort in het grootcarter. Er zit helemaal niks qua materiaal en het freesje wat ik gebruikt hebt is daar zo doorheen ben ik bang. Morgen alles weer in elkaar doen en kijken hoe het gaat lopen.

7478C00F-308D-4CBA-9E0E-3023C0477878865355DE-33F1-46CF-B08E-0474549EC04346502352-CF7A-4E7F-98B2-C9CDF538983125FB9371-C01C-4223-A122-1FBD386813E026AD41CC-9101-4C20-974A-FD943AC2C0C5

• Deze reactie is gewijzigd 1 month geleden door Citta1987.
    Check hier mijn Citta

JT
    Bijdrager

Waarom heb je voor deze cilinder gekozen aangezien je net een nieuwe DR had aangeschaft dacht Ik? Maar ziet er goed uit 👍

Citta1987
    Topic starter

@jt-geertsma De DR cilinder is niet nieuw, alhoewel als je binnenkant zou zien dan is hij nog als nieuw🤣. Het verhaal in mijn beginpost speelde zich allemaal al af in januari 2019. Ik wilde een keer wat nieuws en daarom heb ik de athena gekozen.

Check hier mijn Citta

mean-machine
    Bijdrager

Dit ziet er beter uit dan op foto’s van sommige andere ‘vijl-acties’.
    Ben benieuwd wat uiteindelijk het (snelheids-)resultaat gaat zijn.

Citta1987
    Topic starter

Nou alles zit weer in elkaar en het loopt goed! Gisteren even de top getest na al zo’n 50km gereden te hebben en die bedroeg een krappe 60km/h. In vergelijking met mijn DR cilinder beukt deze athena nog flink meer toeren eruit. Waar de DR ongeveer ophoudt slaat de athena echt los qua toeren. Toch is het verschil in trekkracht wel merkbaar maar alsnog is het niet slecht. Ik ben erg tevreden😃

Check hier mijn Citta

Citta1987
    Topic starter

Ik heb weer een nieuwe aanwinst 😆 Stond gisteren bij me in de buurt op marktplaats en voor een prijsje waarvoor ik hem niet kon laten liggen. De staat is niet super. Zo is de demper een beetje ovaal en heeft de voorbocht een slechte (ook lekkende) las. De demper kan ik mee leven maar ik ga morgen op school gaatje in de las even dichtlassen en dan moet hij weer gasdicht zijn. 😎 DB269407-8BD4-4B96-AD10-86097A15F9E0B3AE9750-3B2C-4C7A-8AA4-10A629EC76E3

8F4B7944-7D62-4014-8D28-328B59F1BF8E

• Deze reactie is gewijzigd 3 weeks, 5 days geleden door Citta1987.
    Check hier mijn Citta

Citta1987
    Topic starter

Net bij de RDW geweest in Groningen voor de keuring. Vanaf heden is mijn Citta geen snor meer maar een brom!

Met de aankomende helmplicht en omdat mn brommer steeds sneller begon te rijden wat niet alleen mijn pa maar ook de politie de laatste tijd steeds vaker opviel, gekozen deze stap te maken.

Het ging nogal raar. De keurmeester had er totaal geen verstand van en moest daarom een tweede erbij roepen. Daarna werd de brommer naar achteren geduwd waar deze op de brug kwam te staan. Ze hebben wat dingen nagetrokken en toen de snelheid opgemeten. Precies 45km/h op de roller maar het geluid was kantje boord. Daarna na de brommer totaal verzopen te hebben door hem 10 minuten stationair te laten draaien ging een van de twee buiten rijden om de remmen te testen. Toen nog een hele discussie onderling (ik heb geen idee waarover maar het duurde verrekte lang) waarna gezegd werd dat hij goed is gekeurd.

Nu kan ik mooi volgas 60km/h blazen zonder al te veel op te vallen😎 de citypower er thuis direct onderuit en de leo HM er weer onder.

Check hier mijn Citta
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.