Citta trekt bijna niet op en rijd zeer traag.

Home Forums Techniek Afstellen Citta trekt bijna niet op en rijd zeer traag.

Dit onderwerp bevat 15 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door CasperCitta 1 week, 4 dagen geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker

CasperCitta
    Topic starter

hey,
    Ik ben nieuw op dit forum en heb eergisteren mijn eerste brommer ooit gekocht. een hele mooie citta. hij moest nog wel even afgesteld worden. ik heb helaas geen verstand ervan. maar hij is dit weekend al door 3 vrienden van me open gehaald die er wel veel ervaring mee hebben. zei gaven aan dat hij er echt mooi uit ziet. ik heb een 12/12 carb met sproeiertje maat 60, malossi filter, standaard 50c cilinder, een tecno krul uitlaat, poelie maat 95 en orginele ontsteking. af en toe klinkt hij lekker en dan ineens kan hij inzakken in toeren die hij maakt. hij rijd op zijn best 20-22 km/h en trekt verschrikkelijk traag op. hij komt eigenlijk niet op touren zonder hem een beetje aan te steppen met mijn benen. weet iemand waar dit zomaar aan kan liggen? hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groet.

SuperSi
    Bijdrager

Waarschijnlijk zijn je koppelings veertjes uitgelubberd na jaren gebruik.

Kan adviseren om het setje trekveren van polini te kopen en dan de groene te monteren.
    Hier door maakt je brommer wat meer toeren voor je koppeling aan grijpt.

Een tecno krul is niet de best trekkende uitlaat.
    Voor lekker optrekken zijn eigenlijk de citypower uitlaten de betere keus.

Het malossi filter is ook niet heel hulpzaam. Je kan hem prima laten zitten hoor, maar door dit filter gaat je brandstof verbruik wel omhoog en het filter filtert niet bijzonder goed

CasperCitta
    Topic starter

hey @supersi,

de koppeling is helemaal in orde. ik ben vandaag naar sproeiertje 64 gegaan om te testen. toen had hij helemaal geen trek kracht meer… vervolgens had een vriend nog 53 liggen en hebben we deze erin gedraaid. nu heeft hij wel al wat trek kracht en komt hij zelf van zijn plek af. het vreemde is nog steeds dat hij niet harder wil dan 20-25 net als met sproeier 60. ik heb ook even getest op valse lucht en daar hoorde ik geen verschil met deo erbij. ik heb hem vrijdag gekocht en de tecno krul zat er al op. het lijkt wel of hij ergens begrensd is. hij wil gewoon niet erg goed trekken (wat wel beter werd met sproeier maat 53) en hij gaat niet harder dan 25 op de teller. ik ga morgen sproeier maat 54-56-58 kopen en daarmee testen wat het beste is. maar ik ben bang dat ik niet sneller ga dan 25.

mvg, Casper

CasperCitta
    Topic starter

@supersi en daar wil ik nog aan toevoegen dat mij doel is wel 40+ te rijden het liefst wel 45 en met goed rap optrekken.. ik hoop echt dat dit erin zit. Ik baal er enorm van dat hij maar 20 gaat. Het lijkt wel echt net of hij gewoon begrensd is.

Mvg

SuperSi
    Bijdrager

Dan zou ik beginnen met een andere uitlaat, een brom filter en sproeier maten vanaf 52 tot 42.

Heb je trouwens een elektrisch blok of contact punten. (rubber in vliegwiel)

CasperCitta
    Topic starter

ik ben ermee naar een brommer/scooter zaak geweest. zij hebben er even op rond gereden en gezegt “ja maar dit ding heeft echt een pit, er zit helemaal geen kracht in” dus hij adviseerde mij om te beginnen met de cilinder te checken. anders misschien contact puntjes, compressie of ontsteking?. hij zij dat hij in ieder geval daar zou beginnen. nou heb ik een vriend die er verstand van heeft dus dan gaan we hem ontleden en kunnen we een voor een dingen gaan uitsluiten. we gaan beginnen bij de cilinder maar dat is pas vrijdag. ik kan er gewoon op rijden maar dat ga ik nou niet doen. heb er in totaal ongeveer 40 km mee gereden zo. hij gaat echt niet harder dan 21-22 en de weg daar naartoe is ook niet echt rap. dus vrijdag weet ik meer hopelijk word het niet te duur.

SuperSi
    Bijdrager

MIsschien zijn je zuigerveren wel versleten, die vervangen is niet zo duur en vrij makkelijk te doen

CasperCitta
    Topic starter

Nou ik heb morgen en overmorgen met een maat afgesproken dan we hem open halen en beginnen bij de cilinder en gaan alles nakijken dus ik hoop dat we de oorzaak vinden. Ik ga overal op letten wat je benoemt hebt, dankjewel!

CasperCitta
    Topic starter

@supersi er zit ondertussen een nieuwe cilinder en zuiger op. Hij loopt zeer goed. Alleen komt niet goed op toeren en heeft nog niet harder dan 22 gereden (26 op teller) ik ben echt ten einde raad. Ik weet niet meer wat het kan zijn er zit poeli 95 op en warschijnlijk een snorklok maar hij zou toch zeker wel 35 moeten kunnen rijden? Of is het normaal dat een snor maar langzaam rijd? Wat zou ik kunnen doen? En ohja andere uitlaat vandaag geprobeerd en nog steeds niks sneller lopen. Ook een kleinere poelie erop gehad. Trok slomer op maar alweer tijd hij niet sneller..

SuperSi
    Bijdrager

Het klinkt bijna alsof je gassxhuif in je carb niet helemaal open gaat ofzo.
    Als je inlaat inderdaad maar 7mm is zit er waarschijnlijk een stalen bus in. Dezs kan je doorslijpen met een dremel. Uitboren is bijna niet te doen.
    Een 12/12 of 13/13 op een kleine inlaat zou, los van de restrictie, weinig problemen moeten geven. Belangerijkste is nu dus om op te meten hoe groot je inlaat is, soms staat het naast de inlaat op een vakje. Is van 8 x 12 staat er dan.

Ik kan je nog steeds adviseren om het malossi filter in de plastic bak te keilen en een normaal brom filter te installeren.

CasperCitta
    Topic starter

@supersi Dus een andere carb proberen zou wel een optie zijn. Om te testen of het daaraan ligt. En een normale luchtfilter heeft een vriend liggen die kunnen we er even op zetten om te testen ook. Verder wil ik hem binnekort proberen uit te veilen. Hopelijk dus geen stalen buis en dan kan ik meteen de grootte bekijken. Maar jij denkt dus dat het de carb Kan zijn? Ik heb er niet veel verstand van maar als ik de gas vol open trek kan het hendeltje wat dan omhoog gaat niet veel verder omhoog. Bijna niks eigenlijk

SuperSi
    Bijdrager

dat luchtfilter is meer omdat een malossi filter slecht filtert en op jouw setup een zeer magere winst oplevert maar wel meer brandstof verbruik.

Als je in je carb kijkt en je trek je gashendel open moet dat schuifje zo goed als helemaal naar boven verdwijnen.

Andere carb proberen is altijd verstandig. Zo kan je goed onderdelen uitsluiten

CasperCitta
    Topic starter

Top dankjewel na deze werkdag ga ik meteen kijken wat ik kan doen. Ik heb al een aantal dingen uitgesloten zoals : andere sproeiers, cilinder en zuiger(heb ik sinds 3 dagen nieuw), andere uitlaat. Kleinere poelie. En Valse lucht. Ik zou graag een 13/13 carb willen kopen om te testen of hij dan beter loopt omdat hij gewoon goed zijn werk doet. En als hij dan normaal loopt zou ik mijn carter willen uitveilen zodat ik ook meteen de extra performance heb van die 13/13 carter. Het enigste wat er moet gebeuren is de carter uitveilen correct?

CasperCitta
    Topic starter

@supersi hey mijn neef had nog een brom carter liggen. als ik deze zou monteren met dus een grotere carb dan zou ik toch wel verschil moeten merken? of kan ik niet zomaar alleen de carter vervangen? moet er dan nog meer gebeuren? want als dit mogenlijk is ga ik meteen die carter erop gooien en kijken wat hij dan doet. zou toch wat extra power moeten geven dan zou je zeggen toch? ook met een standaard cilinder
    ik hoor het graag van je 😀

SuperSi
    Bijdrager

13/13 al geprobeerd die je gekocht hebt?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.