Citta stottert en valt uit wanneer warm

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta stottert en valt uit wanneer warm

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Seru.ch 3 years, 8 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #800923

    Nigeldeckers
    Topic starter
    Berichten: 2

    Hallo leden.

    Ik zit een beetje met mn handen in t haar.
    Ik heb van mijn broer een citta gekregen.
    Hij heeft t een paar maanden goed gedaan en maar is opeens gaan stotteren. Nu dacht ik zelf dat t iets simpels was als een verstopte sproeier (wat eigelijk niet kan want ik rijd met brandstoffilter.)
    Ik heb de carb al schoon gemaakt.
    Ik heb er nieuwe benzinekraan leidingen en filter vervangen. Benzinekraan lekte.
    Ook heb ik een nieuwe bougie erin gedaan.
    Maar niets hielp.

    De setup weet ik zo niet.
    Ik weet wel dat mijn broer er 80 mee kon rijden. En dat hij m heeft laten terugvoeren naar 60. Dit is bij een bromfietszaak gebeurt.

    Nogmaals het probleem:
    Hij start koud goed (zonder choke) en rijd ook goed weg. Dan als t blokje warmer word begint hij te stotteren en valt dan helemaal terug tot stationair. En daarna valt hij uit.
    Als ik hem daarna wil starten wil hij wel aanslaan maar dan stottert hij direct en valt dan weer uit.
    Met t gas spelen heeft vrijwel geen zin. Als ik geluk heb kan ik hem daarmee wel aan de gang houden maar meestal valt hij toch uit

    #800924

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Tank trekt misschien vacuüm.??
    Contactpunten afstellen??

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #800925

    Nigeldeckers
    Topic starter
    Berichten: 2

    Heey wim

    Bedankt voor de snelle reactie.
    Ik heb t ontluchtingsnippeltje gewoon open staan en ik heb een benzinedop die niet helemaal goed afsluit dus denk niet dat de tank vacuum zuigt.

    Die contactpuntjes. Hoe doe je dat?
    Ik heb namelijk begrepen dat je dit t beste kan doen met een voelmaat. Maar deze heb ik geen. Zijn er andere methode? En hoe kom ik t snelste bij de contactpunten?
    Moet ik dan mijn hele blok demonteren?

    Gr Nigel

    #800926

    Theuno
    Bijdrager
    Berichten: 1

    Hoi Nigel,

    Hier is een handleiding. Je hebt echt wel voelermaatjes nodig om het goed te doen.

    Contactpunten vervangen zonder blok demontage

    Een voelermaat hoeft niet duur te zijn:
    https://www.hornbach.nl/shop/Voelermaat-0-05-1-00-mm-vernikkeld/928643/artikel.html

    Ik zou gokken op zuigerveren versleten, en dan moet je blok wel even uit elkaar. Dus mogelijk toch eerst even de contactpuntjes checken zoals Wim aangeeft.

    Mvg,
    Theuno

    #800928

    Seru.ch
    Bijdrager
    Berichten: 56

    Put avay the inline Fuel filter. I think it’s a Fuel problem. 

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.