This topic contains 26 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Janhendrik Bosma 3 years, 10 months geleden.
-
Gebruiker
-
17 mei 2020 om 14:45 #797513
Hoi,
ik heb een probleem met mijn citta. Ik heb het hele blok uitelkaar gehad en van binnen schoongemaakt. Nieuwe ontsteking erop, inlaat uitgevijld en weer inelkaar gezet. Alleen nu start ie niet meer. Ik heb een 43 mm cilinder (goedkoop merk). Hij heeft wel compressie en de bougie vonkt ook. iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
17 mei 2020 om 14:49 #797516Zuiger verkeerdom? Pijltje naar de uitlaatpoort. Of kijken of de poorten overeenkomen.
En lekt ie? Blaas op je inlaatpoort en draai je krukas. Als de krukas afsluit kan je er dan nog lucht doorheen blazen?
17 mei 2020 om 15:00 #797518Bedankt voor je antwoord. Ik haal vanavond het blok er weer af en probeer dan even te blazen. De zuiger zit met de pijl naar de uitlaat.
17 mei 2020 om 16:12 #797521Stukje tuinslang kun je blazen met het blok er onder.
17 mei 2020 om 17:29 #797527Als ik de foto zo zie, dan heb je je nog flink ingehouden met vijlen!
17 mei 2020 om 17:57 #797530Ohja tuinslang is goed idee!
Ik heb me inderdaad eerst een beetje ingehouden met vijlen, heb de inlaat wel iets groter dan de foto maar daar heb ik geen foto van.
Had begrepen dat te groot ook niet goed is.17 mei 2020 om 20:05 #797544Ik heb het blok er toch maar af gehaald. Ik heb in de inlaat geblaast en ik denk dat ie ergens lekt. Maar even opnieuw nieuwe pakkingen er op dus. Of kan het ook wat anders zijn? keerring ofso
- Deze reactie is gewijzigd 3 years, 10 months geleden door Janhendrik Bosma.
17 mei 2020 om 20:24 #797546als ik naar de foto kijk, ben je dan nog verder naar “beneden” gegaan met vijlen? dus hoe dik is het randje nog?
17 mei 2020 om 20:41 #797549nee ik ben niet verder naar beneden gegaan. het is wel een klein beetje scheef gegaan, misschien is ie daar te ver naar beneden? dan zou word het dus een nieuwe carter..
18 mei 2020 om 21:15 #797579Blaas nou maar gewoon op je inlaat. Draai je krukas. Wel ff decompressie erbij. Zodra de krukas de inlaat afsluit zou je er niet meer door heen kunnen blazen.
18 mei 2020 om 22:24 #797580Als ik die inlaat bekijk is daar echt niks mis mee.
Kan je de contactpunten nogmaals controleren? Denk dat deze niet op 0.5 staan en dat ze te dicht op elkaar staan.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel18 mei 2020 om 23:05 #797582Ja ik heb op de inlaat zitten blazen en aan de krukas gedraaid. Op het gedeelte dat het lucht dicht zou moeten zijn kan ik er nog steeds (wel met wat meer kracht) doorheen blazen. Er is dus iets lek
18 mei 2020 om 23:06 #797583Ik heb een elektronische ontsteking. Wel heb ik deze vervangen. Krijg morgen een andere Carter. Probeer dan alles nog een keer opnieuw.
18 mei 2020 om 23:09 #797584Zoals te zien op de foto mag de gevijlde inlaat geen probleem zijn.
Bij mijzelf heb ik een ovaal gat gevijld met aan alle zijden ca 1mm resterende rand vanaf een ronde ingang van 13mm. Ook de overgang van rond naar ovaal max ‘vloeiend’ gemaakt. Dat heet ‘boetseren’ met een Dremel. Ik was met het carter in Limburg bij een Vespa-sleutelaar die mij aangaf dat de doorlaat aan alle kanten wel helemaal MAX was. Mijn brommertje loopt er nu prima mee.- Deze reactie is gewijzigd 3 years, 10 months geleden door mean-machine.
29 mei 2020 om 15:10 #798079Ik heb de Carter vervangen door een nieuwe polini speed engine. Nog krijg ik em in geen mogelijkheid aan. De setup is nu dus dr speedengine met een malossi 43mm cilinder. Standaard uitlaat (word misschien nog vervangen) en nieuwe 4 spoels ontsteking. Sproeier 62. Heb het blok nu op de werkbank gemonteerd en probeer em met een boormachine te starten. Als ik en probeer te starten slaat ie maar niet aan. Er komt wel rook uit de uitlaat en ploft soms was maar er gebeurt helemaal niks.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.