Citta start niet meer na uitvijlen inlaat

Home Forums Techniek Motorisch Citta start niet meer na uitvijlen inlaat

This topic contains 26 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Janhendrik Bosma 3 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
  • #797513

    Janhendrik Bosma
    Topic starter
    Berichten: 21

    Hoi,

    ik heb een probleem met mijn citta. Ik heb het hele blok uitelkaar gehad en van binnen schoongemaakt. Nieuwe ontsteking erop, inlaat uitgevijld en weer inelkaar gezet. Alleen nu start ie niet meer. Ik heb een 43 mm cilinder (goedkoop merk). Hij heeft wel compressie en de bougie vonkt ook. iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

    891A7BB5-C152-4AF0-91B0-858A85C51817

    #797516

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Zuiger verkeerdom? Pijltje naar de uitlaatpoort. Of kijken of de poorten overeenkomen.

    En lekt ie? Blaas op je inlaatpoort en draai je krukas. Als de krukas afsluit kan je er dan nog lucht doorheen blazen?

    #797518

    Janhendrik Bosma
    Topic starter
    Berichten: 21

    Bedankt voor je antwoord. Ik haal vanavond het blok er weer af en probeer dan even te blazen. De zuiger zit met de pijl naar de uitlaat.

    #797521

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 136

    Stukje tuinslang kun je blazen met het blok er onder.

    #797527

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Als ik de foto zo zie, dan heb je je nog flink ingehouden met vijlen!

    #797530

    Janhendrik Bosma
    Topic starter
    Berichten: 21

    Ohja tuinslang is goed idee!
    Ik heb me inderdaad eerst een beetje ingehouden met vijlen, heb de inlaat wel iets groter dan de foto maar daar heb ik geen foto van.
    Had begrepen dat te groot ook niet goed is.

    #797544

    Janhendrik Bosma
    Topic starter
    Berichten: 21

    Ik heb het blok er toch maar af gehaald. Ik heb in de inlaat geblaast en ik denk dat ie ergens lekt. Maar even opnieuw nieuwe pakkingen er op dus. Of kan het ook wat anders zijn? keerring ofso

    #797546

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    als ik naar de foto kijk, ben je dan nog verder naar “beneden” gegaan met vijlen? dus hoe dik is het randje nog?

    #797549

    Janhendrik Bosma
    Topic starter
    Berichten: 21

    nee ik ben niet verder naar beneden gegaan. het is wel een klein beetje scheef gegaan, misschien is ie daar te ver naar beneden? dan zou word het dus een nieuwe carter..

    #797579

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Blaas nou maar gewoon op je inlaat. Draai je krukas. Wel ff decompressie erbij. Zodra de krukas de inlaat afsluit zou je er niet meer door heen kunnen blazen.

    #797580

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Als ik die inlaat bekijk is daar echt niks mis mee.
    Kan je de contactpunten nogmaals controleren? Denk dat deze niet op 0.5 staan en dat ze te dicht op elkaar staan.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #797582

    Janhendrik Bosma
    Topic starter
    Berichten: 21

    Ja ik heb op de inlaat zitten blazen en aan de krukas gedraaid. Op het gedeelte dat het lucht dicht zou moeten zijn kan ik er nog steeds (wel met wat meer kracht) doorheen blazen. Er is dus iets lek

    #797583

    Janhendrik Bosma
    Topic starter
    Berichten: 21

    Ik heb een elektronische ontsteking. Wel heb ik deze vervangen. Krijg morgen een andere Carter. Probeer dan alles nog een keer opnieuw.

    #797584

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Zoals te zien op de foto mag de gevijlde inlaat geen probleem zijn.
    Bij mijzelf heb ik een ovaal gat gevijld met aan alle zijden ca 1mm resterende rand vanaf een ronde ingang van 13mm. Ook de overgang van rond naar ovaal max ‘vloeiend’ gemaakt. Dat heet ‘boetseren’ met een Dremel. Ik was met het carter in Limburg bij een Vespa-sleutelaar die mij aangaf dat de doorlaat aan alle kanten wel helemaal MAX was. Mijn brommertje loopt er nu prima mee.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 10 months geleden door mean-machine.
    #798079

    Janhendrik Bosma
    Topic starter
    Berichten: 21

    Ik heb de Carter vervangen door een nieuwe polini speed engine. Nog krijg ik em in geen mogelijkheid aan. De setup is nu dus dr speedengine met een malossi 43mm cilinder. Standaard uitlaat (word misschien nog vervangen) en nieuwe 4 spoels ontsteking. Sproeier 62. Heb het blok nu op de werkbank gemonteerd en probeer em met een boormachine te starten. Als ik en probeer te starten slaat ie maar niet aan. Er komt wel rook uit de uitlaat en ploft soms was maar er gebeurt helemaal niks. image

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.