Citta start niet meer na knal.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta start niet meer na knal.

This topic contains 29 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by CiaoBella! 1 month, 3 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Gebruiker
  • #238277

    ciaofan
    Topic starter
    Berichten: 143

    Ik ben t laatst even nagegaan en de kering was eruit. Dus nieuwe kering erin en alles is opgelost.
    gr Ciaofan

    #804405

    jarnocitta84
    Bijdrager
    Berichten: 18

    Ik ben vandaag met een standaard citta van school naar huis gereden en hem expres een paar keer laten knallen door middel van de decompressie klep open houden bij vol gas.
    Na dat een paar keer gedaan te hebben wil de citta met vol gas niet meer optrekken en als je een klein beetje gas minder geeft dan vol gas doet hij het goed maar als je vol gas doet valt hij terug en hapert de brommer.
    Hij start altijd goed.

    Wat kan ik hier aan doen?

    #804406

    Citta1987
    Bijdrager
    Berichten: 200

    Geen idee wat je er nu aan kan doen maar wat ik wel weet wat je de volgende keer moet doen is niet je blok mishandelen want je kon erop wachten dat het stuk ging…

    #804408

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 1845

    Ik ben vandaag met een standaard citta van school naar huis gereden en hem expres een paar keer laten knallen door middel van de decompressie klep open houden bij vol gas. Na dat een paar keer gedaan te hebben wil de citta met vol gas niet meer optrekken en als je een klein beetje gas minder geeft dan vol gas doet hij het goed maar als je vol gas doet valt hij terug en hapert de brommer. Hij start altijd goed. Wat kan ik hier aan doen?

    Eigen schuld, dikke bult.
    Lees het topic waar je op reageert eerst maar eens door, je antwoord staat er waarschijnlijk al.

    #804410

    jarnocitta84
    Bijdrager
    Berichten: 18

    Heb hem al een keer proberen droog te lopen maar dat had geen nut.
    De bougie ziet er goed uit.
    Als hij goed warm is gaat hij wel iets beter lopen.
    Ik hoor geen rare geluiden dus het vliegwiel lijkt nergens langs af te gaan.
    Zou niet weten wat het is want in tegenstelling tot de eerste vraag start de citta wel gewoon zoals normaal.

    #804414

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 3228
    #804419

    jarnocitta84
    Bijdrager
    Berichten: 18

    Nee met contactpuntjes

    #804422

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 3228

    Daarvan schiet de keering niet helemaal los maar, kan er wel een eind uitsteken, dat kan dus veroorzaken dat hij wel start maar slecht loopt. Als je verder niets hebt kunnen vinden zou ik het toch even checken.

    #804427

    jarnocitta84
    Bijdrager
    Berichten: 18

    Heb het al gevonden.
    Er zat vuil in de sproeier en daardoor liep hij slecht.
    Kwam denk ik toevallig na het knallen.
    Schoongemaakt en hij liep weer perfect.
    Denk ik een keer de tank schoonmaken want daar zit aardig wat roest in.
    Toch bedankt voor de reacties.
    Zal hem niet meer laten knallen 😉

    #804429

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 360

    Ook een zwevend benzinefilter in de slang plaatsen!

    #804431

    jarnocitta84
    Bijdrager
    Berichten: 18

    Heb ik gedaan.
    Denk ik een betere filter erop zetten.

    #804442

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 3228

    Pas miet die filters die je aan je benzine slang moet monteren:

    Die gaan snel dicht zitten. Menigeen oip het forum heeft hier door al een vastloper gehad door een te arm mengsel, omdat hij niet goed doorliep.

    #804444

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 360

    DAT had ik er zelf nog niet erbij bedacht!

    Zelf heb ik al sinds jaar en dag een benzinefilter in de slang zitten.
    Als ik zie dat ie al te vies wordt, zet ik er gewoon een nieuwe op!
    Natuurlijk wel op tijd vervangen en niet ‘eeuwig’ erop laten zitten.

    Op de motorfiets heb ik ook al jaren een (wel groter) zwevend benzinefilter.
    Door ethanol-benzine was en is binnenzijde tank vervuild.
    En daar gaan heel wat meer liters benzine doorheen, dan bij de bromfiets.
    Met ieder jaar 15-20k km, is de doorstroom dan al snel 1000L/jr.
    Met 1000 liter 2-takt-benzine in de Ciao kan je de wereld rond!

    #804449

    jarnocitta84
    Bijdrager
    Berichten: 18

    De benzine filter zit er bij mij sinds kort op dus dat probleem heb ik niet.
    De filter zal misschien niet zo goed zijn.

    #804450

    CiaoBella!
    Bijdrager
    Berichten: 86

    hoop dat de meiden dat knallen wel leuk vonden, denk het blokje zelf wa minder

    een ponykamp is toch anders met paarden
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.