Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Citta start niet
This topic contains 20 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by SuperSi 3 years, 4 months geleden.
-
Gebruiker
-
22 november 2020 om 18:08 #804364
Citta blokje helemaal uit elkaar gehaald.
Nieuwe lagers op de krukas overal nieuwe pakkingen.
Carter gekotterd voor een 65 cc polini gemonteerd.
Veel compressie goede vonk…..Inlaat 12 mm
Carb 13/13
Sproeier nu 58Alleen nu krijg ik hem niet gestart.
Elek ontsteking alleen als ik hem aan ren hoor een soort van knallen uit de uitlaat.Heeft dit te maken met de ontsteking?
22 november 2020 om 18:17 #804368Sproeier mag wel maat 66 zijn. Ik weet zeker dat het aan de sproeier ligt. @58 is meer voor een originele setup met alleen een malossi filter en 13/13 carburateur. Dus grotere sproeier erin en gaan met die banaan!😎
22 november 2020 om 18:51 #804371Thanks voor de reactie ga het morgen proberen.
Zou de ontsteking vervroegen dit ook kunnen oplossen of is dat niet nodig?
22 november 2020 om 20:12 #804372Heel eerlijk gezegd heb ik niet zoveel verstand van elektrische ontsteking, maar volgens mij kan je de elektrische ontsteking niet vervroegen zonder gaatjes bij te boren but correct me if i’m wrong…
22 november 2020 om 21:26 #804373ontsteking vervroegen kan inderdaad niet. Eigenlijk kan je niks veranderen, en dus ook weinig fout doen aan een elek ontsteking.
Welke uitlaat heb je er op?22 november 2020 om 21:38 #804376Een oude verroeste uitlaat, morgen ga ik er een citypower op monteren.
Want met sproeier 68 wilde hij ook niet starten toen straks geprobeerd. Alleen weer van die knallen uit de uitlaat.
Maar niet starten.- Deze reactie is gewijzigd 3 years, 4 months geleden door Dylan.
23 november 2020 om 12:28 #804396Het kan ook wel je CDI zijn bedenk ik me nu. Misschien dat die kapot is en dus wel vonkt maar op het verkeerde moment.
23 november 2020 om 12:33 #804397Ik heb laatst de CDI vervangen gekocht bij jmpb. Het is wel de remake die ik heb gekocht.
Maakt dat zoveel uit of is de originele beter?23 november 2020 om 16:50 #804409Nee, ik rijd ook met een remake, die doet het al 4 jaar prima.
Heeft je cdi het goed gedaan voordat je alle bewerkingen had toegepast?23 november 2020 om 17:15 #804412Blokje heeft maar heel even gewerkt.
Daarom hebben we het zelf helemaal na gelopen zoals hierboven geschreven.Toen kregen we hem wel aan met deze cdi maar dat was geen 65 cc en een origineel carter. Wat niet was uitgekotterd. Zou hij ergens valse lucht kunnen zuigen?
24 november 2020 om 00:10 #804434Als het gelopen heeft met een ander blok hoef je het bij de cdi in ieder geval niet te zoeken.
In dit geval kan het wel aan de ontsteking in je blok liggen. Deze zou je kunnen wisselen om te testen.Valse lucht kom je achter door een deo test te doen maar dat gaat alleen als je blok loopt.
Start je brommer beter met de choke er op? De choke vermindert luchttoevoer wat je valse lucht zou “verhelpen”. Bij valse lucht zou je brommer ook moeten starten met eigenlijk veel te grote sproeier. In jouw geval wel over de 70 denk.Succes!
24 november 2020 om 16:42 #804446We zijn al iets verder…
Er komt geen benzine bij de bougie.Verschillende carb geprobeerd van sproeier 65 tot 70 geen verschil.
We hebben het inlaat wel iets groter gemaakt naar 12 mm.
Er komt wel benzine in het carter maar dat gaat niet naar de bougie.
Voetpakking vervangen wat kan het nog meer zijn?24 november 2020 om 16:50 #804447Spuit dan eens wat benzine in je bougie gat, bougie er in en proberen te starten. ALs je ontsteking goed is zou je in ieder geval een paar klapjes krijgen.
24 november 2020 om 17:02 #804448Soort van mini knalletjes komen eruit.
27 november 2020 om 12:55 #804497Een nieuw carter geprobeerd met een nieuwe polini 65 cc cilinder maar nog steeds geen benzine bij de kop.
Alle pakkingen vervangen etc kan het soms zijn dat een 65 cc cilinder niet standaard werkt op een carter? -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.