Citta piept enorm met aanlopen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta piept enorm met aanlopen

This topic contains 11 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Dustin 5 years, 5 months geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
  • #780284

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    ik ben weer druk bezig geweest en heb nu mijn goede snorblokje eronder gezet. Echter krijg/ durf ik hem niet aan te lopen, als ik begin daarmee piept het te erg en heb ik het gevoel dat ‘t kapot gaat zo.

    wat zijn de dingen waaraan ‘t kan liggen / en hoe t gefixt zou kunnen worden?

    wat ik heb gedaan voordat dit begon:

    -blok opnieuw eronder gezet(vliegwiel loopt nog goed soepel zoals het hoort)
    -iets oude polini groene trekveertjes gemonteerd in de koppeling
    -koppeling er natuurlijk opgezet, met afstandring goed.

    Aandachtspunt: snaar is wat oud en staat niet zo strak, ik krijg mijn blok natuurlijk zonder uitlaat erop ook niet lekker naar voren om te spannen. Koppeling is misschien wat vettig geworden bij schoentjes, ik schuur dit zo ff op.

    ben dit niet eerder tegengekomen, vandaar dat ik het mij afvraag!

    30F020E6-2FAF-439B-8AB7-F250A3BDB6194BE40B17-5374-4874-8921-72F01A11E90172F5F352-3A6A-4549-93A7-39C28C6150760A4FCC41-F009-4A7D-B784-493F118AD1B7

    #780285

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Als hij maar niet enorm aanloopt bij het piepen…… 😀

    Alle gekheid op een stokje, komt het niet door dat de v snaar slipt dat kan enorm piepen.

    #780289

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    Net even van alles geprobeerd: snaar slipt niet. Als ik stevig aanloop / hij veel compressie maakt(of ik praat nu dom?) gaat hij piepen, als ik de decompressie inhoud, snel loop en dan net aangrijpt dat het blok heel rustig mee beweeg dan piept hij niet MAAR hij start ook niet : de lamp gaat echter wel een beetje branden… ook als ik de koppeling bekijk zie ik dat die op en neer gaat, in een oud topic van mij had ik een filmpje van dit blok en zeiden mensen dat de kruk krom was, maar na de volgende dag starten trilde hij niet meer. Heb de koppelingssegmentjes licht opgeschuurd en de schaal ook. Als ik zo thuis ben post ik wel even een filmpje / foto’s.

    update: ik heb een theorie, de decompressie (het kanaal) kan best wel eens vies zijn of net niet goed sluiten… als ik de decompressiehendel helemaal indruk en rustig loop gebeurd er niets, als ik de decompressiehendel loslaat piept ie, kan het zijn dat het kanaal net niet afsluit en dat hij daardoor “fluit” / piept, en ook daardoor niet loopt??

    #780291

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    klinkt als een kapotte koppakking..

    #780293

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    Thx! Ik zal het volgende keer allemaal nalopen. Wat me gisteren opviel is de carters die raar scheef op elkaar lijken te zittsn, ik maak er morgen even een fototje van, ik heb geen idee of het normaal is of dat het misschien de oorzaak is.

    #780294

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Dat zou inderdaad ook kunnen. het klinkt in ieder geval alsof hij bij een compressieslag ergens lucht tussendoor lekt. Dit gebeurt vaak bij de kop als de koppakking gesprongen is, maar kan natuurlijk ook bij de voetpakking.

    Je geeft ook aan dat het lijkt alsof ze scheef op elkaar zitten, en dat kan best het pakkingsvlak verpesten voor je cilindervoet & pakking hiervan.

    #780295

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Inderdaad lekkage ergens bij de kop. Kapotte koppakking, kop scheef, deco welke niet goed meer sluit. Kwestie van alles uitsluiten.

    #780296

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik heb deze klacht een jaar of wat geleden ook langs horen komen, was ook de koppaking. Het was net of je een kuikentje hoorde gillen.
    Het was een serieuze vraag, maar er waren mensen die dachten dat ze in de maling genomen werden.

    #780297

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Bij originele blokjes plaats ik nooit een koppakking en dit sluit altijd perfect af. Dan moeten de cilinder en kop natuurlijk wel mooi vlak zijn.

    #780299

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    Bedankt voor jullie reacties!

    Het vage is dus dat ik het blok goed lopend eronder vandaan haalde en nog geen 1,5 week later het erop zet en dit is gebeurd. Foto’s vertellen meer dus bij deze: (uitlaatmond en alles eromheen is hier nog enorm goor, gebeurd met het afstellen van cp’s en sproeiers icm met een loshangende uitlaat :mrgreen: )
    IMG_3907
    IMG_3906
    IMG_3876

    @florian ik heb idd een originele cilinder+kop, en een koppakking ertussen. Ik ga als ik alles gechecked heb en het er weer op zet, het zonder koppakking proberen!

    #780303

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Het is duidelijk dat er iets lekt.
    Als je uitlaatpasta gebruikt, kan je de uitlaat potdicht krijgen en dan is er geen lekkage meer.

    Als je twee verschillende carter helften hebt (dus niet met dezelfde nummers) zit er 9 van de 10 keer een hoogte verschil. Dit kan er voor zorgen dat de voetpakking lekt. maar ook kan de cilinder scheef gaan staan. Al met al geen ideale situatie.
    Je kan dan het hoogte verschil uitvullen met een halve pakking van latoenkoper. Voor de afdichting gebruik je dan vloeibare pakking. Of je laat het blok vlakken.

    Als je kop pakking dat geluid veroorzaakt, dan is de kans groot dat de boel niet vlak is. Zonder kopakking gaan rijden lukt dan niet.

    #780305

    Dustin
    Topic starter
    Berichten: 373

    Thanks! Ik ga even wat dingen proberen / uitsluiten van de week op basis van jullie ideëen, super bedankt alvast. Vorige week heb ik een andere goede uitlaat gekocht en aangepast(top one) en bewerkt, deze sluit ook perfect en helemaal aan op de uitlaatmond, dit zal hopelijk goed werken, de andere waarmee ik testte was een ruim 10 jaar oude kromme citypower die niet meer vast wilde 😉

    Ik houd jullie op de hoogte hierover als ik ermee bezig ben geweest!

    EDIT: het is me niet gelukt te fixen, blok ligt momenteel bij m’n oom die hem wel wilde nakijken. Vandaag met een ander blok had ik hetzelfde, en ja hoor lekte dus wel bij de kop. Weet ik en anderen die dit lezen dus dat het dat is. Achteraf gezien had ik kunnen checken of de kop wel een beetje oke aansluit op de cilinder, heb het idee dat die gewoon echt niet lekker op elkaar zitten.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.