This topic contains 12 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Peppie1980 3 years, 12 months geleden.
-
Gebruiker
-
13 januari 2020 om 20:06 #792531
Goedenavond allen,
Mijn Citta wil niet meer stationair lopen, ik start mijn citta met de choke.
Wanneer ik het eerste deel op de choke rijdt loopt hij stationair (zonder extra gas bij) rond de 15 op de teller.
Wanneer ik de choke er vanaf rijd, kan ik met vol gas gewoon de top halen.
Zodra ik geen gas meer geef loopt mijn citta weer stationair 15/20.. als ik dan tegen het gas in rem kom ik wel tot stilstand maar valt de citta ook meteen uit.
Wat kan het probleem zijn?Carberateur schoongemaakt, bougie juiste kleur en ook van alles geprobeerd met de stationairschroef.
- Dit onderwerp is gewijzigd 4 years geleden door Citta-1997.
26 maart 2020 om 21:14 #794905Het probleem is verholpen met nieuwe pakkingen en een nieuw nylon busje.
Echter is mijn bougie nu zwart (vrij droog), sproeier 66.
Met de sproeier database kom ik uit op sproeier 44-50.Snor – 13/13 – citypower – polini luchtfilter
Sproeier 50 geprobeerd, echter loopt mijn citta dan stationair goed maar zodra ik gas geef kom ik niet vooruit en valt die uit.
Moet ik tussen de 50-60 gaan kijken of kan dit een andere oorzaak zijn?
Ik merk ook op wanneer ik sproeier 66 erin heb zitten de scooter stationair prima loopt maar het draaien aan de stationair schroef haalt weinig uit.
Graag hoor ik van jullie!26 maart 2020 om 21:33 #794910Din is misschien het veertje van de gasschuif niet goed meer als de afselschroef niet werkt
26 maart 2020 om 21:44 #794911Mijn gashendel veert prima terug dus ik verwacht niet dat dat het probleem is?
26 maart 2020 om 21:59 #794912Klinkt als valse lucht.
Heb je al een deo test gedaan?26 maart 2020 om 22:35 #794915Even testen op valse lucht met remreiniger of deo. Loopt de koppeling wel goed vrij?
29 maart 2020 om 10:44 #794959Getest met remmenreiniger en heb geen valse lucht kunnen opmerken
29 maart 2020 om 11:09 #794960Je had juist valse (=te veel) lucht.
Daarom reed hij goed met zo’n grote sproeier, zo werd het te veel aan lucht gecompenseerd.Met het vervangen van het nylon busje en pakking is dat verholpen en is ineens de sproeier te groot.
Je kan sproeiers gaan proberen ik denk wel tot .56
Steeds een maatje groter tot hij viertakt, en dan één stapje terug.
Stationair dan afstellen.
Ook vol gas rijden een stuk proberen, hij mag dan niet meer viertakken!
Anders nog een stapje terug.Als dat goed is probeer je ergens een lang stuk onafgebroken volgas te rijden,
2 minuten of zo, zonder onderbreking, dan stop je, direct de motor uitzetten en dan terplaatse naar de kleur van de bougie kijken. Bougiesleutel mee dus.Die moet koffie met melk van kleur zijn, bruin, niet zwart(is te rijk), en niet beige, grijs, wit(=te arm)
Uitgaande van bougie warmte 6 (ngk).
Anders gaat het kleur verhaal niet op.Gr. Wim.
- Deze reactie is gewijzigd 4 years geleden door Wim V8.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.29 maart 2020 om 11:31 #794962Goedemorgen Wim,
Heel erg bedankt voor je reactie, nadat ik de pakking en het busje had vervangen ben ik meteen naar sproeier 46-48-50 gegaan.
Toen ben ik gaan testen en sloeg mijn motor uit bij het gas geven, stationair liep het wel prima.
Ik kan uiteraard verder gaan met sproeiers wisselen, maar ik ben bang dat ik wat over het hoofd zie.29 maart 2020 om 12:17 #794963Zolang hij niet viertakt kan je groter met de sproeier gaan.
Uiteraard kan ik niet weten hoe breed jou technisch inzicht is en of je daardoor iets over het hoofd zou kunnen zien.
Goed advies op afstand is uiteraard zeer moeilijk.
Gezien de geringe kosten van sproeiers het proberen waard.Gr. Wim.
- Deze reactie is gewijzigd 4 years geleden door Wim V8.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.29 maart 2020 om 14:13 #7949682 minuten rijden is veeeel te weinig, om je bougie kleur als indicatie te gebruiken.
29 maart 2020 om 15:14 #794971Ik ga morgen wel even een rondje door de polder tuffen 🤪
30 maart 2020 om 17:56 #795010Jah idd. Moet toch wel 10km zijn meen ik om een beetje een idee te krijgen. En natuurlijk ff schoon borstelen van te voren die bougie.
Ik sta trouwens raar te kijken van die kleine sproeier i.c.m. 13/13 carb en citypower en Polini luchtfilter. Das toch zeker wel een 58 of 60 sproeier?
Speel ook ff met je gas terwijl je stationair afstelt, anders krijg je zo’n lelijke kras in je gas schuif. Als het weinig uithaalt kan het zijn dat je binnen kabel te strak zit en de gasschuif niet verder wil zakken terwijl dat wel kan.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.