Citta niet meer aan na stotteren

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta niet meer aan na stotteren

This topic contains 19 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by zoef 14 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
  • #209327

    HuibR
    Topic starter
    Berichten: 81

    Ik heb sinds kort een nieuwe setup op mijn citta
    80cc polini
    polini speedengine
    13/13
    malossi filter
    technigas cirquit (proma)
    sproeier 74

    maar nu stotterde die soms een beetje en viel hij soms uit, maar dan konn ik hem direct weer aanlopen en was er niets aan de hand, nou stotterde die laatst weer, en hij ging niet meer aan. ook niet meer aangekregen, wat zou dit kunnen zijn, als ik er nu heeeeeel hard mee ren (bijna 20kmph) dan wil hij soms nog wel eens een ontsteking geven, maar voor de rest niets. ik heb daarvoor de carb vervangen van 13/13 naar 13/13 en die helemaal schoongemaakt, heeft perfect gereden met die carb

    Alvast bedankt

    #227811

    superindo
    Bijdrager
    Berichten: 629

    condensator waarschijnlijk, vervang ook direct je cp en controleer je bobine en kabels op massa en kabelbreuken.

    #227966

    HuibR
    Topic starter
    Berichten: 81

    als de condensator kapot is, heb ik dan nog een vonk ofniet? want dat heb ik dus wel, en een goede! je hoort hem duidelijk tikken. en de contactpunten staan ook goed afgesteld, en de compressie is ook gewoon goed. dus ben beetje radeloos over wat het nog kan zijn..

    #227953

    zoef
    Bijdrager
    Berichten: 171

    zonder condensator kan uje wel een vonk heben 😉
    en start hij beter op shoke ?? of zonder luchtfilter ???

    #222914

    HuibR
    Topic starter
    Berichten: 81

    nouja, hij start dus niet:P, dus dat kan ik niet zeggen (a)

    #227898

    Frank80cc
    Donateur
    Berichten: 820

    condensator is het bijna altijd, en idd ook meteen je contact puntjes gelijk doen.

    #227894

    HuibR
    Topic starter
    Berichten: 81

    maar mijn contactpuntjes zijn net nieuw, dus die zullen het niet zijn :), maar de condensator, welk onderdeel is dat dan, en waar zorgt ie voor?

    #227877

    zoef
    Bijdrager
    Berichten: 171

    condensator is dat ronde tonnetje met die gele draad eraan hij slaat stoom tijdelijk op zegmaar en geeft het dan in 1 keer af 😉

    #227819

    HuibR
    Topic starter
    Berichten: 81

    uh, is dat niet mijn bobine? nu volg ik het niet meer :S , dacht er nog wel iets vanaf te weten..

    #227813

    superindo
    Bijdrager
    Berichten: 629

    nee condensator zit in je blok, bobine aan het frame waar bougie kabel aanvast zit.

    #227807

    zoef
    Bijdrager
    Berichten: 171

    je bobine is ook een soord tonnetje idd

    maar de condensator zit achter je vliegwiel ( dus niet je hele blok hoeft uit elkaar alleen je vliegwiel moet eraf)

    en dan zie je 2 spoelen je cp’s en een kleine metaal tonnetje met 1 draad een gele das je condensator

    #227740

    Geert (H) Ciao

    Volgens mij heb ik een zelfde soort probleem, brommertje wou na een tijdje stilstaan wel starten maar begon kort daarna te stotteren, en steeds meer stotteren, totdat ik nu bijna geen ontsteking meer krijg. Ik heb carb, luchtfilter alles schoongemaakt, cp gechecked en stonden netjes op 0,45 en bougie geeft een hele kleine vonk en lang ook niet altijd tijdens het aanlopen. Dit is toch ook een kapotte condensator? of kan het ook bobine zijn? Zo ja hoe check ik dat?

    #227737

    superindo
    Bijdrager
    Berichten: 629

    gewoon nieuwe ontsteking in zetten, dan zal hij al beter doen.
    bobine gaat niet zo snel stuk

    #228142

    Geert (H) Ciao

    en met nieuwe onsteking, condensator en contactpunten he?

    #228143

    zoef
    Bijdrager
    Berichten: 171

    ja spoelen gaan ook niet zo snel kapot;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.