Citta na 8 jaar starten, doet niets meer

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta na 8 jaar starten, doet niets meer

This topic contains 19 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by KillerNoway 3 years, 11 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
  • #796163

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2600

    Maar als je dan wat benzine bovenin gooit had ie toch een paar klappen moeten geven.
    Dus dat lijkt vreemd.
    Koppeling er af halen, is maar een moertje, wijst voor zich.
    Dan vliegwiel er af met een poelietrekker.
    Dan zie je de ontsteking en de keerring.

    Uiteraard staan al deze dingen in de faq’s.
    Dus pluis het forum even uit en je komt echt alles aan de weet.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #796278

    berRpee
    Topic starter
    Berichten: 11

    Vandaag weer wat onderdelen besteld bij JPBM. Volgende week ga ik verder met mn project 😛

    De zuigerveren waren aan vervanging toe. Heb uiteindelijk maar een nieuwe 50cc cilinder met zuiger etc. besteld. Daarnaast nog wat klein materiaal zoals een bougiedop en kabel.
    Blijkt het nu niet de zuiger(veer) te zijn, dan gaat de carter ook nog uit elkaar, maar voor nu probeer ik dit even en evt al opnieuw de cp met de voeler afstellen.

    #796288

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Lees een paar keer van benzine in het bougie-gat…………….?
    Nog niet gelezen dat je snelstarter via de inlaat hebt geprobeerd. Makkelijker kan het niet zijn!

    #796289

    berRpee
    Topic starter
    Berichten: 11

    Ja dat heb ik allemaal al geprobeerd… remreiniger ook 🙁  voordat ik t blok eraf schroef, ga ik wel de basic dingen na idd… 😀

    #796321

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    Wat ik altijd doe is het volgende:

    – Nieuwe benzine, 2% olie
    – Carburateur schoonmaken
    -Aanrennen en als het stroef gaat wd40 via het boegiegat erin en dan laten intrekken. Vervolgens nog meer wd40 en dan de koppeling met de hand draaien.
    -Nieuwe boegie en kijken of hij vonkt

    In geval dat hij dan nog niet start pak ik een stukje benzineslang en spuit ik remreiniger door het boegiegat erin. Niet teveel, niet te weinig. Vervolgens de boegie weer erop en rennen maar!

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.