Citta met 1 zuiger veer loopt niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta met 1 zuiger veer loopt niet

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by hansieb 16 years, 1 month geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #208978

    GeertDekens
    Topic starter
    Berichten: 48

    Hallo,

    Ik probeer een citta te repareren van een vriend. De motor wou niet meer draaien want de zuiger was vast gaan zitten. heb nu alles schoon gemaakt en in de olie gezet. Heb de vonk ff gecheckt geeft een goede vonk.
    Het probleem is dat er nu maar 1 zuiger veer op zit.

    Als ik een paar keer heb geprobeerd te starten dan is de bougie niet nat kan het zijn dat er door de zuigerveer dat er dan geen benzine aangezogen word? (compressie?) natuurlijk koop ik er nieuwe voor hem om maar is het dan mogelijk dat er dan wel benzine aangezogen word?

    Ik heb werkelijk alles schoongemaakt de carb (13/13 trouwens 70 spoeier) dat kan het probleem niet zijn.

    Mijn vraag is kortom kan een motor lopen op 1 zuigerveer?

    #218785

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    sproeier is zowiezo te groot, kan met 1 zuigerveer wel lopen maar beter 2..

    als de bougie niet nat word krijgt hij geen benzine, niet toevallig op?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #218788

    GeertDekens
    Topic starter
    Berichten: 48

    benzine is er wel (er is op gereden zoals de setup nu is) heb de carburateur uitgeblazen. Benzine stroomt uit de slang als ik de kraanopen zet. Heel gek er is benzine er is vonk ???? dan moet er toch iets gebeuren 😛

    Maar de benzine komt niet bij de bougie want die is namelijk niet nat. ????

    hmm dus op 1 veer kan het wel even draaien ????? hmmm ???? daar word het voor mij niet makkelijker van ??? tussen de bougie en carb zit alleen nog de carter daar heb ik niks aan gedaan, daar ben ik ook een beetje bang voor om dat open te draaien….
    hmmm???????

    #218791

    Bert
    Bijdrager
    Berichten: 36

    Heb je wel compressie? Is je krukas (op de koppeling) goed rond te draaien met je hand? Als dat kan dan is je compressie wat weinig. En je sproeier is echt veel te groot. Probeer eens een 56.

    #218862

    GeertDekens
    Topic starter
    Berichten: 48

    ja kan het gewoon met de hand draaien er is niet echt heel veel weerstand zoals bij m’n eigen.

    even wat meer info

    Citta:
    50cc standaard
    spaco 13/13 carb met 70 sproeier
    sito power uitlaat
    mallosie power filter
    60 of 65 mm poelie

    (volgens mij heeft dit 50km/h gelopen)

    kan me niet voor stellen als het altijd zo gelopen heeft dat het nu niet meer wil. Wat ik wel vreemd vind is dat de zuiger vast is gaan zitten.

    Ik heb al meer dan 7 jaar niet meer op m’n vespa boxer 2 gereden maar toen ik hem laatst starte op zijn oude benzine liep hij direct….

    maar dat is ff een off topic..

    #218863

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Sowiezo je sproeier is te groot

    Ten tweede monteer ff nieuwe zuigerveertjes voor 6,50 euro.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.