Citta loopt plots niet meer

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta loopt plots niet meer

This topic contains 13 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 1 month, 1 week geleden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker

JB
    Topic starter

Hallo,

Mijn Citta stopte tijdens het rijden plots, en loopt nu alleen nog maar belabberd stationair. Hij reageert niet op gas. Dit was de eerste kilometer dat ik reed met een nieuwe carburateur: SHA 12/12 replica van jpbm met sproeier 54. Hij reed als een zonnetje, tot nu dus. Na een tijdje proberen hem op gang te krijgen komen er wel knallen uit de uitlaat, dus de benzine toevoer lijkt mij in orde dan? Of zit ik mis. Lijkt mij dat er dan iets met de ontsteking mis is.

Ik hoor jullie meningen graag

fotos van de bougie (NGK BH6S):
    581795DD-7D37-4D8D-85A9-107E0E3956DCB4982D23-8F5E-49FF-83CD-FF15ED14CABA

Semmad
    Bijdrager

Sproeier open? (doe ook een filtertje tussen de slang)
    Ontstekingstijdstip perfect op tijd?
    Andere bougie geprobeerd?

Gr. Wim.

Jenoah
    Bijdrager

Ik heb ook een soortgelijk iets gehad. Had net een nieuwe carburateur gemonteerd, maar na een kilometer rijden viel ie gewoon helemaal uit bij het stoplicht en kreeg ‘m ook niet meer aan. Bleek dus dat de sproeier eruit was getrild 😳 Had hem wat strakker moeten vastdraaien en daarna ok niet meer gebeurd. In ieder geval, kijk even of dat nog goed zit. Bij mij plofte de uitlaat wel toen ik hard trapte, maar daar bleef het dan ook bij…

Ben nog beetje een leek in het gebied van brommers. Excuses als ik eigenlijk gewoon iets doms zeg :P

JB
    Topic starter

Ik hoorde vanmiddag van een collega ook al dat hij een soortgelijke ervaring had waarbij de sproeier eruit was getrild. Ik ga morgen kijken. Bedankt alvast voor de reacties

JB
    Topic starter

Heb gekeken; de sproeier zat er nog gewoon in. Hem m wat strakker gedraaid maar dat mocht niet baten. Nu  wilde ik de carburateur eraf halen, bleek deze niet goed strak te zitten om de inlaat. Lekker stom. Maar toen ik hem goed strak draaide draaide de schroef super snel al dol. Goede kwaliteit die replica zooi.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Als ik naar je bougie kijk dan is je sproeier te groot. Klop ook wel want je had er een 54 in zitten en er hoort met een citypower een 46 tot 50 in te zitten
    (aldus de sproeier database die je onder het tabblad; overigen, kunt vinden)( op je telefoon is hij niet te missen)
    😉
    Als je bougie dan te veel kool krijgt, dan gaat de spanning op gegeven moment via de kool laag lopen naar massa en heb je geen vonk en start hij niet.
    Jammer gemiste kans
    En als hij eenmaal niet start dan wordt de koollaag vochtig van olie en benzine en dan start hij helemaal nooit meer.
    Als je dan je carburateur te hard aandraait dan …. ja dan weet ik het ook even niet .Jammer gemiste kans

Ik zou het witte busje uit carb peuteren en met 2compeneten lijm op het inlaat tuutje lijmen.
    Even  een nieuw boutje en moertje op de carb draaien. Dan is intussen de lijm uitgehard en schuif je de carburateur weer op het witte busje, en je draait het vast. (vast = vast.)

• Deze reactie is gewijzigd 1 month, 1 week geleden door zevenenergie.

JB
    Topic starter

Oké, dank voor de reactie. Ik ben een beetje bang om vele lager te gaan in sproeier, heb met 52 namelijk een warmlopen gekregen, maar destijds zoog hij nog wel valse lucht. Ik heb het met een schone nieuwe bougie ook geprobeerd, maar dan loopt hij nog even slecht. De inlaat is wel wat gevijld, dus dan zou sproeier iets omhoog gaan t.o.v. de database toch?

zevenenergie
    Forum Goeroe

SuperSi
    Bijdrager

Heb je een elektrisch ontstoken blok of contactpunten?
    Deo test al gedaan?

JB
    Topic starter

Contactpunten, zoog geen valse lucht

JB
    Topic starter

79D35B00-2809-4725-B535-423A0385413C459C2B59-DB4E-4A85-9D0B-91E41C57639DIk ben de ontsteking maar is gaan controleren, en nu zie ik dat het draad van de condensator tegen het vliegwiel aan schuurt. De kabelisolatie is weggeschuurd zoals in de foto te zien. Kan dit de oorzaak zijn van het probleem?

zevenenergie
    Forum Goeroe

JB
    Topic starter

Top, ga direct een nieuwe monteren. Iemand tips hoe het schuren tegen het vliegwiel te voorkomen? Deze condsensator had zn draad al helemaal plat gevouwd tegen de bovenkant van de condensator aan.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Dat is apart,  Ik zou zeggen bestel een nieuwe en kijk of deze dit probleem oplost.

Het is ook mogelijk de condensator buiten het blok te plaatsen bij de bobine bij voorbeeld.
    Dat heb ik ook gedaan, omdat condensators nog wel eens kapot gaan en ik geen zin en/of tijd heb om het blok er uit te sleutelen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.