Citta loopt niet

Home Forums Techniek Motorisch Citta loopt niet

This topic contains 6 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Damian Tamming 4 years, 2 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #792770

    Jesper Dol
    Topic starter
    Berichten: 2

    Goedenavond,

    Mijn Gilera Citta heeft wat problemen. Tijdens het rijden begon hij te bokken en deed het dan weer wel even en dan weer niet. Uiteindelijk viel hij uit. Als ik hem daarna aan duwde startte hij moeizaam reed een paar meter en gaf weer een paar ploffen en stopte er weer mee.

    Ik heb ondertussen de bougie, bobine inclusief  bougiekabel, contactpuntjes (afgesteld op 50-55) en condensator vervangen. Ook verse brandstof gaf geen resultaat. Inmiddels krijg ik de brommer helemaal niet meer aan, sterker nog, hij geeft geen plofje niets. Heb wel een vonk, die lijkt redelijk en de bougie is ook nat.

    Hebben jullie een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

    Alvast bedankt voor jullie hulp,

    Met vriendelijke groet,

    Jesper

    #792788

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Maak je misschien kortsluiting doordat je vliegwiel bijvoorbeeld op je ontsteking inslijt?

    #792887

    FL4WLESS
    Bijdrager
    Berichten: 167

    Heb je er voor de tijd misschien het 1 en ander aan veranderd wat invloed kan hebben op haar huidige gedrag?

    #792888

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Een vonk is een vonk. Dus dat doet het. En benzine krijgt hij ook, want je bougie is nat.

    Dan kan het maar 1 ding zijn en dat is de compressie.
    Sluit de decompressie klep?
    Dicht de kop goed af?
    Cilinder, zuiger, zuigerveren nog goed?

    • Deze reactie is gewijzigd 4 years, 2 months geleden door zevenenergie.
    #792950

    Jesper Dol
    Topic starter
    Berichten: 2

    Zou met kortsluiting de vonk evengoed komen?

    Voor die tijd al heel lang niets aan gedaan. Dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

    Compressie zal ik binnenkort gaan nakijken, hopelijk levert dat iets op.

    Bedankt voor nu, ik laat van mij weten

    #792954

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Het komt regelmatig voor dat er een draadje achter het vliegwiel verkeert zit, is deze tegen het vliegwiel aan loopt,  zoals Martino al aangaf. Dan hapert hij, of loopt helemaal niet.

    Hoe verder de isolatie doorgesleten is, hoe groter de kans op kortsluiting. En bij kortsluiting is er geen vonk.

    #793004

    Damian Tamming
    Bijdrager
    Berichten: 1

    Heel misschien je pakkingen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.