Citta loopt alleen met 2 luchtfilter gaten dicht stationeer

Home Forums Techniek Motorisch Citta loopt alleen met 2 luchtfilter gaten dicht stationeer

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by cittadriver 1 year, 4 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

Joostmas
    Topic starter

Hallo,

het lukt mij niet helemaal om mijn citta blok weer lopend te krijgen. Op het moment loopt mij snor blok alleen stationeer als ik 2 vingers op 2 gaatjes van het luchtfilter hou.
    ik heb stroever 42 in me originele carb en originele luchtfilter.  Verder is alles standaard aan me blok behalve sito plus uitlaat. Ik heb het blok getest op valse lucht met deo en dw40 en geeft geen effect. ook heb ik mijn krukas keerring vervangen. En mijn zuiger en zuigerveren. Nieuwe voet en koppakking. Nieuwe bougie. Cilinder nog mooi 38.2mm slotspelling tussen 0.15 en 0.20mm.

wie het weet mag het zeggen.

bedankt

cittadriver
    Donateur

Heb je de sproeier al gewisseld voor een grotere? Lijkt op hetzelfde probleem als wat je voorheen ook al had toen die alleen op de choke liep. Alleen zit je blokje nu waarschijnlijk goed in elkaar.

Succes

Peppie1980
    Bijdrager

in het buisje van de carburateur zitten 3 gaatjes. ik prik die altijd ff schoon, kan vuil in vastgekoekt zijn, en dan met name het onderste gaatje, die is voor de station air. Als die dicht zit, loopt ie verder ‘ prima’ maar station air wil ie niet omdat ie te weinig benzine krijgt. wat luchtgaatjes dicht houden zodat ie onderin het juiste mengsel krijgt helpt dan het symptoom te bestrijden.

Joostmas
    Topic starter

Heb nu een 12/7 carburateur (kreeg te horen dat die beter zijn voor een originele blokje) met een sproeier 49 maar nu loopt hij juist veel te hoog stationair (ook als ik het stationair schroef helemaal uit heb staan)
    zou ik dan een nog grotere sproeier moeten proberen? Of juist tussen 42 en 49?

cittadriver
    Donateur

Heb je vrije slag in je gashendel? Mogelijk staat je stelschroef van je gaskabel te strak.

• Deze reactie is gewijzigd 1 year, 4 months geleden door cittadriver.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.