Citta loopt alleen achteruit

Home Forums Mening & ervaring Ontstekingen Citta loopt alleen achteruit

This topic contains 8 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by LAD78 3 years, 4 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #804149

    Wolla199
    Topic starter
    Berichten: 1

    Hallo ik ben hier nieuw dus is het voor mij nog even weg wijs worden maar goed mijn citta die krijg ik niet aan de praat als die voor uut word gedrukt maar hij doet het gelijk als ik hem achter uit druk dan wel maar dan ga ik ook achter uit wat niet moet natuurlijk hoop op een paar goede ideeen  om dat op te lossen ik weet het niet meer

    Bvd wolter

    #804151

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Heel apart geval, ik ben deze klacht zo lang als ik me kan herinneren nog niet eerder tegengekomen hier op het forum.;-)

    Welkom met deze orginele binnenkomer.:thumb

    1
    #804153

    Ralf
    Bijdrager
    Berichten: 114

    Heb dit een keer met een puch maxi gehad maar dat kwam doordat de ontsteking verkeerd stond, de grondplaat had teveel voor of na-ontsteking volgens mij.

    Op hoeveel mm staan je contactpunten afgesteld ?

    Groeten Ralf

    #804157

    LAD78
    Bijdrager
    Berichten: 162

    Je heb zeker een nieuwe koppeling?

    Heb dit probleem vaker opgelost

    in de koppeling huis zitten 2 startsigmenten in veel nieuwe koppelingen zitten ze verkeerd om. Dus de kant waar je tegen aan kijkt moet aan de onderkant komen

    #804159

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Idd, je ontsteking moet helemaal fout staan anders zou die nooit achteruit kunnen lopen, vonk komt later dan het bovenste dode punt, druk je de brommer achteruit aan dan begint die te lopen, vrij logisch.
    Maar ook je startsegmenten zijn verkeert om gemonteerd of de veertjes zitten er niet meer in anders zou die nooit achteruit gaan starten.
    Ff klussen dus, Succes :thumb

    TICKLING BARN
    #804162

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Worden we in dit topic in de maling genomen………………………..?

    #804169

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Worden we in dit topic in de maling genomen………………………..?


    Dat kan, maar van vroeger weet ik nog, dan vond je als kind vaak een oude brommer bij het grofvuil,
    (dat mocht je toen eens per maand aan de weg zetten en werd de volgende dag opgehaald)
    dan zaagde we alle spatborden en andere zooi er van af en gebruikte we het ding om de hele dag crossen. Maar als je dan nooit naar je ontsteking keek/controleerde, en de fiber nok van de punten was zo ver versleten dat de punten nog maar amper open gingen, dus de ontsteking zo laat kwam te staan dat het wel weer vroeg genoeg was voor een achteruit draaiende krukas, dan startte die oude dingen gewoon ook achteruit.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #804170

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    @ semmad
    Dit zou een mogelijke verklaring kúnnen zijn.
    Maar……………………… Dit topic is gestart door een nieuwkomer.
    In zijn 1e post komt ie met een onwaarschijnlijk scenario.
    Laat ‘m eerst maar eens duidelijk maken dat de vraag serieus is.

    Bij andere fora is mijn ervaring dat er soms idiote vragen worden gepost, vooral met als doel dat anderen zich er onnodig mee gaan bezig houden.
    Ze gooien een kluif over de muur en laten de honden er een tijdje mee vechten.
    Vaak blijkt dat van een newbie bij zijn 1e post te zijn, en dus niet serieus.
    Uiteindelijk was de vraag dan fake……………….

    #804174

    LAD78
    Bijdrager
    Berichten: 162

    In de maling genomen zal wel niet

    ik zelf heb dit meedere keren meegemaakt en opgelost.

    En elke keer was de start sigmenten in het koppeling huis het probleem (bij nieuwe koppelingen) en 1 keer dat iemand de sigmenten verkeerd om in de koppelinghuis had gezet.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.