Citta heeft kuren

Home Forums Techniek Motorisch Citta heeft kuren

Dit onderwerp bevat 40 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Dondersteen 2 weken geleden.

11 berichten aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
  • Gebruiker

zevenenergie
    Bijdrager

Er moet wel zo,n plastic ring op zitten want anders krijg je hem niet vast gedraaid.
    Een paargaatjes in je luchtfilter is bijna hetzelfde als geen luchtfilter. Fijn zand komt tussen je lagers, krukas, cilinderwand en zuiger.
    En aangezien je met een gemiddelde setup s zo,n 100 slagen per seconden maakt, is elke meter op een stoffige weg, zonde van zo,n mooi mechaniek.

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Edit: zevenenergie was net iets sneller 🙂

Zonder dat busje ga je de carburateur niet eens vast krijgen 😉 Het busje zit vaak klem in de carburateur of over de inlaat, denk dus dat je ‘m gewoon even over het hoofd hebt gezien.

Met een verrot busje kan je daar overigens wel valse lucht trekken.

Het is wel aan te raden om een vorm van filtermateriaal te gebruiken. En in jouw geval om dit rode schuim te vervangen. Als daar stukjes vanaf komen kan dit zeker problemen veroorzaken. Je kan hier ook gewoon het filtermateriaal voor een aquarium voor gebruiken.
    Je kan ook het gaasje van een origineel luchtfilter gebruiken. Deze bestaat uit 3 gaasjes en kan je met beleid uit elkaar peuteren. Op die manier kan je ook 1 of 2 van die gaasjes gebruiken en de hoeveelheid lucht die het doorlaat een beetje aanpassen

FL4WLESS
    Topic starter

Holy shit hij doet het  😆

Heb de carb er nogmaals af gehaald en volledig schoon gemaakt. Zat weer vuil in. Van die hele kleine rode stukjes. alles goed doorgespoten met ontvetter/remreiniger. Vooral de vlotternaald goed schoon gemaakt. Dacht namelijk dat deze bleef hangen. Nieuw vlotterbakje er onder gedaan en voor de zekerheid ook een nieuwe drukring er tussen. Dus nu dubbel dicht. hopelijk blijft het nu een tijdje goed gaan. Daarna alles weer in elkaar gezet en tadaaa.

Moet wel zeggen dat hij niet bijzonder goed loopt. Denk max. 20/25 terwijl hij voor de tijd de 30 aantikte.

Heb ook een hele zooi foto’s van de carburateur gemaakt en die inlaat opgemeten, speciaal voor @dondersteen. Stond ook nog een soort nummer op. Na een beetje zoeken kwam ik bij deze siite. Volgens mij niet heel bekend, staat niet eens op JMPB. Hoop ook dat ik nu iets meer kan te weten komen over welke sproeier ik er nu in moet hebben. IMG_20190112_170013

Nu weet ik niet precies hoe je een carb op kan meten maar ik heb de volgende dingen opgemeten:
    -Buitenmaat van dat pijpje waar je je carb over heen schuift is 14mm (volgens mij is dat je inlaat?)
    -Carb is inclusief die zwarte pakkingsring 16mm binnenmaat
    -Zonder pakkingsring is dit 18mm

Geen idee welke ik aan moet houden om te bepalen wat je carb maat is

Verder dat malossi filter nog even proberen te redden. Schuim zo veel mogelijk uitgespreid maar is wel tijdelijk. Moet ff nieuw schuim in. iemand een idee waar ik dat aquariumschuin ofzo kan halen? Kom zelf niet verder dan dit.

Uiteraard ook nog een paar vragen….. hoe verassend ook  😳

-Maakt nog steeds veel lawaai (zit een heel klein gaat je in de eerste bocht bij de uitlaat. Kan het daar door komen? of kan het ook nog iets anders zijn? Komt als ik weer geld teveel heb een nieuwe uitlaat op.

– Carb lekt volgens mij nog iets. Tussen de het luchtfilter en het benzinebakje. dat gat waar het luchtfilter om heen zit is droog aan de onderkant. Dus zit denk ik in dat bakje maaarrrr ik heb er wel een drukring en een nieuw bakje op zitten. Dus rubber en drukring. Lijkt mer dat dit niet meer kan lekken. Kan dit ergens vandaan komen?

-Zit nu een sproeier 54 in. Liep voordat hij kapot ging naar mijn gevoel harder. Kan dit komen doordat hij nu weer schoon is? of moet er een grotere/ kleinere sproeier in.

– en hoe werkt die sproeierdatabase precies Je moet met zoveel dingen rekening houden  😯 Misschien een how to of youtube filmpje van dat ik dat is rustig kan doorkijken?

Tot zover iedereen die heeft gereageerd hartstikke bedankt voor het meedenken. Ben super blij dat ik er weer op kan rijden!!!

FL4WLESS
    Topic starter

Update: deze carb lijkt er nog meer op
    Denk haast dat het deze is

Dustin
    Bijdrager

Hij toont tenminste een teken van leven nu, gelukkig  😉

Deze carburateurs zien er allemaal precies t zelfde uit  😛 alleen de maat is anders, als je vanaf de “luchtfilter” kant kijkt zie je het verschil tussen een 10/7 en 13/13 wel. Het lijkt erop dat jij gewoon een 13/13 hebt.

De sproeierdatabase is het gemakkelijkste wat er is. Ga even na wat je allemaal op je citta hebt en dan kan je zo zien wat je ~ nodig hebt.

Hij maakt idd door een gaatje in je uitlaat meer herrie, en dat luchtfilter die je erop hebt maakt hem ook een stuk luider.

FL4WLESS
    Topic starter

Heb je een suggestie welke er dan op moet/kan zonder snelheid te verliezen?
    Maar dan met minder geluid?

Dustin
    Bijdrager

Bij onze brommers met een zo goed als standaard setup is er absoluut geen prestatieverschil tussen de filters hoor 😉

Een standaard piaggio filter of anders een onbewerkt polini filter is goed, houd er wel rekening mee dat je dan ook een andere (kleinere) sproeier neemt. De polini is,onbewerkt, net wat meer open dan een standaard filter dus iets luider, maar lang niet zoveel als een malossi.

Maar als je een gaatje in je uitlaat hebt zal die alsnog luid blijven hoor…

FL4WLESS
    Topic starter

Ja, maar dan pakken we ook gelijk alles aan, nieuwe uitlaat en nieuw filter, scheelt weer 7,50 verzendkosten😁
    Dus als er nog meer suggesties zijn hoor ik ze wel, maak ik er een mooi lijstje van

Martijn Vankan
    Bijdrager

zelf sinds kort eigenaar van een citta, word door deze thread bijna te bang om er nog op te rijden.
    Maar toch mooi dat de citta communitie actief mensen helpt :).

FL4WLESS
    Topic starter

Toen hij kapot was dacht ik dat ook Martijn. Maar nu die weer doet ben je er nog driedubbel zo blij mee:
    1. hij doet weer
    2. jij hebt hem gemaakt
    3, je snapt nu ook waarom die kapot was.

Geloof mij maar, als je hem aan rent en hij doet weer, dat is zo’n facking geweldig gevoel!

Dondersteen
    Bijdrager

Toen hij kapot was dacht ik dat ook Martijn. Maar nu die weer doet ben je er nog driedubbel zo blij mee: 1. hij doet weer 2. jij hebt hem gemaakt 3, je snapt nu ook waarom die kapot was. Geloof mij maar, als je hem aan rent en hij doet weer, dat is zo’n facking geweldig gevoel!

Juist!!

11 berichten aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.