Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Citta 50cc met sproeier 68?
This topic contains 21 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Rik van Dijk 4 years, 11 months geleden.
-
Gebruiker
-
23 maart 2019 om 16:22 #785385
Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een mooie Gillera Citta.
Setup: 50cc, 13/13 carb, luchtfilter zonder begrensing (Mallossi?), Proma CC uitlaat, Tevens zit er ook een vario opNou rijdt mijn Citta dikke prima alleen wel met sproeier 68.
Aangezien hij nu ook wel aardig zuipt en in vergelijking met andere setup’s dit wel heel erg groot is.
Doe ik er een kleinere sproeier in houdt hij na 20 km/pu al in (hij loopt nu 40/45).
Ook zit ik met het probleem dat de Citta geen seconde zelf stationair loopt.
Mogelijk dat jullie Snorfiets fanaten mij verder kunnen helpen.Alvast bedankt
Rik trotse eigenaar van de Citta99.99999999% zeker valse lucht. Middels de Deo test kan je het lokaliseren.
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.23 maart 2019 om 21:08 #785395Dat ga ik maar een keer testen dan. Alleen wordt dit wel heel lastig aangezien hij niet stationair loopt ik krijg die citta dan lastig op een constant toerental ook heb ik geen middenbok om het achterwiel de lucht in de zetten en dan doormiddel van kwart gas de test uit te voeren. Tips?
Met 1 hand, of ander persoon, beetje gas erop houden. Dan deo test doen. 99.9% zeker valse lucht idd
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele RacefrikandelVertanding op loopstand zetten zodat deze niet aangedreven wordt. Vervolgens zo min mogelijk gas geven, zodat hij net aan blijft op een constant toerental.
En testen maar 😉Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.Hallo Rik!
In plaats van zoeken naar waar de valse lucht vandaan komt zou je ook gewoon de mogelijke oorzaken kunnen elimineren, voor een paar tientjes heb je meteen zekerheid. Dus:
– Krukaskeerring vervangen
– Voet en koppakking vervangen (Kartonnen voetpakking en metalen koppakking)
– Cilinder en kop lichtjes vlakken zodat het goed aansluit bij de kop, als je dit goed doet heb je zelfs geen koppakking nodig
– Inlaatrubberbus vervangenHallo Rik! In plaats van zoeken naar waar de valse lucht vandaan komt zou je ook gewoon de mogelijke oorzaken kunnen elimineren, voor een paar tientjes heb je meteen zekerheid. Dus: – Krukaskeerring vervangen – Voet en koppakking vervangen (Kartonnen voetpakking en metalen koppakking) – Cilinder en kop lichtjes vlakken zodat het goed aansluit bij de kop, als je dit goed doet heb je zelfs geen koppakking nodig – Inlaatrubberbus vervangen
Ik voeg even hieraan toe: Het kan ook de vlotterbak zijn die valse lucht trekt. Oorzaak kan een oud rubbertje of dolgedraaide schroefdraad zijn. Ik heb namelijk de afgelopen week ook met dat probleem gezeten, toch nog effe die 3e carburateur gepakt en toen was het gefikst!
Een mooie sleutel-upgrade zijn paddock stands! Ik had ze toen bij de Lidl gekocht voor €15,-, ideaal je zet ze neer, brommer op de stepjes en je kunt gerust sleutelen. Wellicht dat ze nog tekoop zijn via de webshop.
Laat weten of je eruit komt, greetz KillerNoway!
4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
Check mijn perso!26 maart 2019 om 11:15 #785544Hartstikke bedankt voor jullie Tips en reacties !
Ik ga er aankomende zaterdag weer mee bezig en zal jullie op de hoogte houden!
26 maart 2019 om 11:29 #785545Een mooie sleutel-upgrade zijn paddock stands! Ik had ze toen bij de Lidl gekocht voor €15,-, ideaal je zet ze neer, brommer op de stepjes en je kunt gerust sleutelen.
Of je bouw een schommel om 😆
28 maart 2019 om 19:14 #785586Ik heb zojuist even de Deo/Remreiniger test gedaan met mn broertje de citta aanlopen dan met de stepjes op 2 bierkratten dit ging aardig moet ik zeggen. Ik ben dan ook tot de conclusie gekomen dat zowel waar de Carburateur het blokje ingaat als bij de voet van de cilinder hij valse lucht trekt. Ik denk dat ik inderdaad maar een pakking setje ga kopen en direct alles vervangen.
Toch wel raar want ik heb al 2 jaar zo rond gereden en het ging altijd prima maar nu dacht ik er toch maar een keer wat aan te gaan doen xD
Bedankt voor het meedenken
Ik zal nog even een berichtje sturen als de pakkingen vervangen zijn en wat dan het resultaat is!28 maart 2019 om 20:23 #785590Die twee kratjes waren niet nodig geweest. Tipje voor de volgende keer:
De loopstand ontkoppeld de vertanding, je poelie draait dus wel maar je achterwiel niet 😉
Door nummer 3 in te drukken activeer je de loopstand. Door hendel 4 naar beneden te drukken haal je ‘m weer van de loopstand af.Als je sproeier 58 nodig hebt trek je zoveel valse lucht dat het een kwestie van tijd was voordat hij ermee zou ophouden. Het is dus ook niet raar maar eerder bijzonder dat je daar 2 jaar mee hebt kunnen rijden 😅
Succes met sleutelen alvast. Had je onze how to blokrevisie al bekeken? (Het opvoer stuk kan je natuurlijk gewoon overslaan.)
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.28 maart 2019 om 20:46 #785592Ik heb dus geen loopstand op mijn achterklok zitten. dus waar nummer 3 zit heb ik geen knop en bij 4 geen hendel. Ohja het is sproeier 68 ipv 58 nog erger 😉 En inderdaad wel gek inderdaad dat hij toch nog zo “Goed loopt”.
Maar nu is het dan tijd om hem wat liefde te geven die hij verdiend 😀
Ik zal de How-to direct even doorlezen bedankt!
28 maart 2019 om 21:06 #785593Ik heb dus geen loopstand op mijn achterklok zitten. dus waar nummer 3 zit heb ik geen knop en bij 4 geen hendel. Ohja het is sproeier 68 ipv 58 nog erger En inderdaad wel gek inderdaad dat hij toch nog zo “Goed loopt”. Maar nu is het dan tijd om hem wat liefde te geven die hij verdiend Ik zal de How-to direct even doorlezen bedankt!
oh das raar……graag foto van je klok 😀
28 maart 2019 om 21:44 #785595Dat kan geregeld worden, Ik zal morgen avond een foto van de klok maken!
29 maart 2019 om 20:55 #785601Eigenlijk niet zo bijzonder maar die knop en hendel zitten er gewoon niet op:
En ja dit is geen originele achterbrug 😛 deze is van RVS -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.