Cilinder past niet.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Cilinder past niet.

This topic contains 9 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Dondersteen 5 years, 10 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #775101

    Joey Wit
    Topic starter
    Berichten: 24

    Ik heb dus steeds dat ik tegen me 23.5mm uitlaatpoort aan loop, qua of een uitlaat past. Dus ik wil een 22mm uitlaatpoort, en ik heb een cilinder liggen met een 22mm poort ik dacht deze er even op te schuiven. Maar nee, de boring van deze cilinder met 22mm poort is groter! Is dat normaal?is er een manier om hem toch passend te maken? Zonder al te veel gereedschap, want ik heb niet mega veel liggen.

    Ben benieuwd, of is er een manier om van me 23.5mm uitlaatpoort een 22mm te maken? Als iemand dat kan of weet hoe, ik woon in heerhugowaard zou top zijn als iemand in de buurt woont die me kan helpen.

    Grt
    Joey

    #775103

    Dondersteen
    Bijdrager
    Berichten: 344

    Je kunt je blok kotteren met een boormachine en 50mm schuurrol.

    #775106

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Uitlaat tuit afdraaien is niet te doen, je kan het beste even het blok uitelkaar halen helemaal en dan met een schuurrol uit hoddelen.

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #775111

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103
    #775112

    Joey Wit
    Topic starter
    Berichten: 24

    is daarvan ergens een how to van?
    Of uitleg hoe te werk te gaan.

    Als hij eenmaal past, past de kleindere cilinder dan wel nog? als die niet op één aansluit maakt dat uit? Vroeg ik me gewoon af.

    Grt
    Joey

    #775113

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Ik denk dat voor jou de beste optie de cilinder is (Zie reactie SuperSi). Als je kennis nog niet optimaal is – wat niet erg is – is het uit elkaar halen van een carter en dit ook nog gaan kotteren best een werk voor beginner.

    Als je puur een ander uitlaatje wil monteren, en dus 22mm poort nodig hebt, zou ik ook voor die cilinder gaan.

    Succes!

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #775114

    Joey Wit
    Topic starter
    Berichten: 24

    Hoi,
    Ben vrij handig met dit soort dingen dat is het probleem niet, alleen zal het de eerste keer zijn.
    Wil het blok ook nieuwe lagers geven uiteindelijk etc.
    Maar zon nieuwe cilinder past dan wel?
    Alleen de cilinders met een 23.5mm uitlaatpoort hebben een grotere omtrek qua buiten diameter boring?

    Of kan iemand daar een beeld over scheppen, zou op dat gebied wel wijzer willen worden.

    Grt

    #775121

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    De latere modellen hebben een carter dat zo is gegoten dat alleen de std 23,5mm cilinder erop past, dit om het opvoeren tegen te gaan.

    Waarschijnlijk heb jij dus zo’n carter, die cilinder die hierboven aangeraden wordt is speciaal gemaakt met een smaller hemd zodat die erop past.

    #775131

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Kotteren kun je met een 50mm lamellen schuurrol op de boormachine.
    Die past mooi in je carter. Gewoon op en neer halen tot je de diameter van het carter zo hebt opgeschuurd dat de cilinder past.


    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #775133

    Dondersteen
    Bijdrager
    Berichten: 344

    Ik heb begrepen dat je verder gaat met je blokje en gaat reviseren.

    Er staat een filmpje op youtube van ene Carsten Lorenzen. Hij laat je stap voor stap zien hoe je een blok kunt reviseren. Tenzij je al weet hoe het moet, dan hoef je het niet te zien natuurlijk.

    Ik had er in elk geval erg veel aan toen ik voor het eerst ermee begon!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.