Ciao wil niet stationair lopen ?

Home Forums Techniek Motorisch Ciao wil niet stationair lopen ?

This topic contains 8 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Rutger 3 years, 4 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #795830

    Jan Ronner
    Topic starter
    Berichten: 11

    Hallo Forum leden ,

    We krijgen onze Ciao niet goed stationair aan het lopen ?
    Wat gaat er mis?
    Set up : Orginele cilinder / Snorcarter uitgevijld 12mm / carberateur 12/7 / standaard luchtfilter.

    Diverse sproeiers geprobeerd van 40 t/m 46 , geen verschil…
    Cilinder en Kop gecheckt op valse lucht , nieuwe pakkingen geplaats tussen de kop en cilinder + tussen cilinder en carter. Valse lucht test geeft geen resultaat….Lukt ook niet goed omdat hij niet stationair draait
    Tenslotte is de compressie ook niet echt “hoog” 😥

    Wie helpt ons verder…. heb even geen idee meer.

    Groeten Jan en Sieb.

    #795834

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    De 12/7 is niet de gemakkelijkste carburateur om goed af te stellen.
    Een grotere is dus geen slecht idee.

    Ik zou beginnen om de carburateur heeel goed schoon te maken,Ultrasoon? dus ook alle kanaaltjes en de spreebar.
    Er zit in de carburateur, een klein gaatje/kanaaltje, aan de onderkant, als je in de carburateur kijkt aan de motor kant.
    Dat gaatje, dat eigenlijk een sproeier is, is speciaal bedoelt voor het stationair lopen.

    Maar kijk ook even of je decompressie klepje goed afsluit,soms staat de kabel te strak afgesteld.
    en anders toch even de cilinder er af, om te kijken waarom hij zo weinig compressie heeft, had je ook nieuwe zuigerveren?

    #795840

    Spotkip
    Bijdrager
    Berichten: 99

    Ik sluit mij aan bij zevenenergie.
    Aangezien je je carter hebt uitgeveild naar 12mm, lijkt het mij ook een goede keuze om een 12/12 carberateur te installeren. Misschien heb je dan meer geluk met het afstellen.

    Daarnaast, als je minder compressie lijkt te hebben is het altijd een goed idee om even de zuigerveren na te kijken.

    #795841

    Jan Ronner
    Topic starter
    Berichten: 11

    Dag….Lucas en zevenenergie

    Bedankt voor de info , nee we hebben geen nieuwe zuigerveren gemonteerd.. niet verstandig dus.
    Maar goed dit is ons eerste project dus we leren iedere dag. 😀
    Heb ook zitten denken aan een andere carberateur , omdat je nu nog altijd een vernauwing hebt in de brandstoflijn. Ik ga kijken wat we kunnen veranderen nog..
    Dacht eerst dat de zuiger verkeert in de cilinder zat.. pijl moet richting uitlaatopening staan toch?
    Hou jullie op de hoogte mannen

    Bedankt voor jullie tijd en energie , groeten ons.

    #795845

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ja,pijltje naar de uitlaat.

    Geen dank.
    Het kost handen vol energie, ik zou nu eigenlijk zesenergie moeten heten. 😉

    #795869

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Hou jullie op de hoogte mannen Bedankt voor jullie tijd en energie , groeten ons.
    ————————————————————————————————————-
    Door hier vaker mee te lezen leer je heel veel over de Vespa.
    Ik heb genoeg sleutel-ervaring maar specifieke kennis over de Ciao ontbreekt mij.
    Op deze site leer ik iedere dag weer bij………………..

    #795877

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 138

    Niet per ongeluk met uitveilen buiten het bruggetje geveild?

    #795887

    Jan Ronner
    Topic starter
    Berichten: 11

    Hallo smallride,

    De inlaat is vrij fors en zit op het randje…..maar wat bedoel je met buiten het “bruggetje” ?
    Het verhoogde stuk in het carter waar de de krukas over heen draait ?
    Er zit geen gat in het carter hoor (achterkant vlieg wiel..Beetje scheef ingeboord en daarna uit geveild..
    Of kan dat te veel van het goede zijn geweest

    Groeten van ons

    #804534

    Rutger
    Bijdrager
    Berichten: 32

    Hallo,

    ik heb een maandje geleden een ciao snor gekocht, ben er erg blij mee maar stationair valt de ciao uit, ik heb er al een nieuwe sproeier in gedaan (maat 44) maar dat hielp al helemaal niet, heb mijn carb (12/12) en frame schoongemaakt laatst dus ik denk niet dat het aan de carb ligt. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

    alvast bedankt!

    mvg
    Rutger

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.