Ciao van noah

Home Forums Perso’s Collecties Ciao van noah

This topic contains 4 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Noah 4 years geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #795234

    Noah
    Topic starter
    Berichten: 12

    Hoi hoi,
    Ik zal mezelf even voorstellen,
    Ik ben Noah, ik ben 16 jaar en woon in belgie.(net over de grens bij maastricht) nadat een vriend van mij een vespa ciao had gekocht ben ik er ook maar eens aan begonnen.
    Ik heb nu al een tijdje een vespa ciao en mag er eindelijk op rijden. Maar aangezien het kantoor waar ik mijn brommer moet inschrijven nog wel een tijdje dichtblijft door corona besloot ik hem een opknapbeurt te geven.
    Ik heb een standaard snor setup met een 80 poelie. Mijn carbu is nu 12/7. En ik heb een gianneli citypower.

    Ik wil een paar dingen doen:
    Opvoeren:
    -nieuw poelie+ v snaar. 94 mm
    – inlaat uitveilen.
    -bromklok
    – 13/13 carbu.
    Handige en leuke dingen kopen/doen:
    -paarse handvaten
    -afsluitbare tankdop
    – tank ontroesten of filter vervangen.

    Hij rijdt nu 35. Na deze upgrade verwacht ik wel de 40/45 aan te tikken.
    Heeft iemand nog tips?
    Ps ontroesten of nieuwe filter?

    #795235

    Peppie1980
    Bijdrager
    Berichten: 112

    Hoi Noah, gaaf dat je je ciao wil gaan opvoeren. Genoeg kennis hier op dit forum.
    Als je een beetje wil beginnen, kun je even kijken of je een snorfiets of bromfiets overbrenging hebt (snor klok, brom klok).
    Vervolgens een kleinere poelie en geen grotere, omdat hij anders wel aardig gaat janken in zijn toeren. Ik zou eerder een poelie 70-65 doen met brom klok, snelle 50 of 65cc DR cilinder en je huidige uitlaat.  Liever een Leo Vinci,  maar die zijn prijzig.
    Dan idd een 13/13 Carberateur, polini of malossi luchtfilter met sproeier 56-58-60 ongeveer. Je motorblok carter kun je dan ook ‘uitvijlen’, klinkt lomp zo, er komt precisie bij kijken!

    En dan ben je al een heel eind op weg!

    #795236

    Noah
    Topic starter
    Berichten: 12

    Hoi peppie,
    Ik wil die grote poelie omdat ik elke dag door het centrum vab maastricht moet. Ik ga dus voor snel optrekken en niet te hard. Die luchtfilter is inderdaad een goed idee.
    Ik wil eerst effe kijken hoe dit rijdt. Daarna ga ik waarschijnlijk wel voor een snellere cilinder 🙂

    #795239

    Peppie1980
    Bijdrager
    Berichten: 112

    Ahaa, daar kan ik inkomen. Maar dan nog denk ik dat je met een 13/13 en het tunen van je inlaat beter die 80 poelie kunt pakken, hij wordt sterker onderin door de carb/luchtfilter en uitvijlen 😉

    #795241

    Noah
    Topic starter
    Berichten: 12

    Oke dan wacht ik even met de poelie nieuw kopen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.