Ciao start wel, loopt stationair, slaat af bij gas

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao start wel, loopt stationair, slaat af bij gas

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Patman 3 years, 9 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #799970

    Tijmen
    Topic starter
    Berichten: 2

    Hallo iedereen,
    Ik heb onlangs mijn brommer weer erbij gehaald nadat ik al een tijd een probleem had; wat er in het onderwerp beschreven is. Hij loopt alleen stationair als de sproeier uitgedraaid staat (als ik de plek van de sproeier goed heb), de choke in is en ook de benzineslang niet helemaal aan is. Ik heb de carburateur eraf gehaald en de vlotter bekeken. Ik gok dat het een afgevlakte vlotternaald is maar dat weet ik niet zeker door ook het sproeierprobleem. Heeft iemand toevallig ideeën hoe ik hem weer normaal rijdend krijg?

    #799971

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2650

    Nee, de sproeier zit in de carburateur.
    Waar jij aan draait is de stationairschroef, die draai je in/uit tot hij stationair blijft draaien.

    Heeft ie ooit normaal gereden bij jou?
    Wat heb je daarna aan de brommer veranderd?

    Hoe oud is de benzine?

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #799974

    Tijmen
    Topic starter
    Berichten: 2

    Hoi Wim,
    is de stationair schroef niet degene met een veer aan de buitenkant van de carburateur?
    Hij heeft in het begin dat ik hem had normaal gereden maar op een gegeven moment gewoon niet meer.
    Ik heb alleen framedelen zoals veren in de voorvork veranderd. Voordat die voor het eerst bij mij liep heb ik ook de bougie schoon moeten maken.
    De benzine heb ik er gisteren in gedaan maar ik weet niet precies hoe lang het mixje er al staat.

    #799981

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2650

    Ja, dat is de schroef met de veer.
    Zo van afstand is het bijna niet te doen om adviezen te geven, het kunnen echt zoveel mankementen zijn.
    Plaats anders een filmpje van hoe hij start en rijdt tot aan de topsnelheid, met goed geluid.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #800027

    Patman
    Bijdrager
    Berichten: 44

    Lijkt me gewoon sproeier verstopt als hij eerst goed was, Dus vlotter kamer eraf dan is het dus het messing schroefje met een gaatje erin. Dit eruit draaien en dat even schoonmaken met perslucht of door er remmenreiniger doorheen te spuiten, of als je dat allemaal niet hebt een met een dun stukje ijzerdraad (van een oude binnenkabel)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.