This topic contains 29 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Nick Jacobs 3 years, 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
5 februari 2021 om 23:36 #806819
Als je een sproeier monteert moet je niet zomaar uit gaan van de database.
Dat is een handige tool om een richting te weten maar je zult toch moeten gaan afstellen en proberen.6 februari 2021 om 00:06 #806821Uiteraard, maar voor een eerste opstart zit het wel goed.
6 februari 2021 om 10:22 #806828Als je een sproeier monteert moet je niet zomaar uit gaan van de database. Dat is een handige tool om een richting te weten maar je zult toch moeten gaan afstellen en proberen.
SuperSi volgt het verhaal niet echt, want dat zei je zelf al natuurlijk. π
Over inrijden zei ik al,Β 500km. Minimaal!
Gietijzeren zuigers bestaan niet.
Je bedoelt gietijzeren cilinders, en die heb jij juist.
Dus jij moet wel lang inrijden!De 3 gaatjes in een origineel luchtfilter zijn ruim zat, als deze 7mm zijn hebben deze alle 3 samen een oppervlakte van 115,5 mm2. Anders boor je ze even op naar 7.
Een 12/12 carburateur heeft qua doorlaat een oppervlakte van 113mm2
dan ben je met de gaatjes ruim zat.Dus ga lekker inrijden, en zorg dat de bougie niet te licht kleurt richting wit-grijs-grijs/bruin.
Mooi koffiebruin is goed.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.6 februari 2021 om 13:42 #806841Haha sorry hoor,
Ik loop mee in meerdere topics dus soms post ik wat dubbel of vergeet ik iets π6 februari 2021 om 15:17 #806847Bedankt! Ik ben net een litertje tweetakt olie gaan halen, straks wat mengen op 1:40 voor het inrijden en er een grotere sproeier indraaien om te compenseren. Daarna verzekerd krijgen, korte afstanden beginnen rijden en kijken wat de bougie zegt.
6 februari 2021 om 16:55 #8068511:40 is misschien wat veel.
Aangezien je ook niet vol gas kan rijden en daar door niet echt schoon kan branden.
Ook geeft het misschien een vertekend beeld op je bougie vanwege de vette verbranding.Ik zou het gewoon houden op 1:50, misschien 1:45 voor de eerste paar tankjes.
Belangrijkste is een goede sproeier en kwaliteits olie5 maart 2021 om 18:40 #807914Deze week is mijn kenteken aangekomen met de post. Ik heb net mijn eerste testrit achter de rug en de snelheid was precies toch wat minder als verwacht.
Huidige setup:
65cc DMP
12/12 met sproeier 64
Bewerkte inlaat zoals boven te zien
Poulie 85
1:6.75 bromklok
Standaard reproductie luchfilter van JMBP, waar ik met een 7.5mm boor in de hand ben door geweest om bramen te verwijderenOp gps ga ik ongeveer 37km/h, daarna gaat hij viertakten. De sproeier moet dus vanzelfsprekend kleiner. Ik heb al gedownsized van 66β>64 en ga morgen verder naar beneden. Nu lijkt het mij wel straf dat hij met een kleinere sproeier opeens 10-15 km sneller zou moeten gaan?
Trekken doet ie trouwens wel redelijk goed, zeker voor nog standaard trekveren te hebben
5 maart 2021 om 21:37 #807925Ja als ie viertakt op top dan heb je de helft vermogen.
Zoek eerst maar de juiste sproeier, dan haal je de 50 makkelijk.(60-62-64)
Daarna kan je nog eens de groene veertjes proberen zodat de koppeling wat later aangrijpt.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.5 maart 2021 om 22:03 #807928Probeer eens met het gas te spelen, als hij viertakt neem je iets gas terug richting 0.75 %. Als die dan nog niet doortrekt richting half gas, je zult verschil moeten merken dat hij wel door wil trekken, daarna ga je steeds terug in sproeier.
5 maart 2021 om 22:14 #807929Wat ik al zei, gewoon kleinere sproeier proberen zolang hij viertakt op top.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.5 maart 2021 om 22:26 #807931Top bedankt! Het geeft dus inderdaad veel verschil als ie viertakt, dat wist ik niet. Morgen dus verder downsizen tot het goed zit!
Voor alle veiligheid misschien ook eens testen op valse lucht maar ik denk dat dat wel goed zit. Het blokje draait niet onregelmatig en valt vrijwel direct stil als ik de luchtfilter afdicht.5 maart 2021 om 22:30 #807932Als je alles correct is gemonteerd met onderdelen die goed zijn heb je geen last hoor van valse lucht.
Dat zit wel goed.
Succes morgen.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.5 maart 2021 om 22:40 #807934Bedankt! Normaal zou alles wel in
orde moeten zijn het klein carter is warm gestookt en dan goed vast gezet. Verder is de kop vastgetrokken op het voorgeschreven koppel met overal nieuwe pakkingen. Alle vlakken zijn ook even licht geschuurd.5 maart 2021 om 23:22 #807936ALs 64 al te groot is heb jij geen last van valse lucht kan ik je vertellen π
5 maart 2021 om 23:50 #807938Dat is mooi om te weten, ik ging er wel van uit maar het kan nooit geen kwaad om eens na te kijken😛
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.