Ciao snor opvoeren naar +-50 km/h

Home Forums Techniek Opvoeren Ciao snor opvoeren naar +-50 km/h

This topic contains 29 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Nick Jacobs 3 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Gebruiker
  • #804619

    Nick Jacobs
    Topic starter
    Berichten: 70

    Hey allemaal,

    Ik heb recent een Ciao snor gekocht en ik zou deze graag wat sneller laten lopen. Ik heb deze gekocht met het blok uit elkaar naast de brommer. Nu dat de motor er toch al onderuit is zou ik hem graag wat sneller laten lopen. Ik heb wat jullie noemen een “Belgencarter”, ik geloof dat de inlaat 11mm is als ik juist gemeten heb en ik heb een 12/12 carbu. Zou ik in de buurt komen met het installeren van een bromklok en een citypower uitlaat + grotere sproeier? Ik ben aan het twijfelen om te inlaat verder uit te vijlen maar ik kijk er een beetje tegen op om het carter en de ontsteking uit elkaar te halen.

    #804622

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Met een bromklok en citypower haal je de 50 wel denk ik. Ligt eraan welke poelie je gaat monteren. Ik zou niet lager gaan dan poelie 80 op jouw ciao setup.

    #804626

    Nick Jacobs
    Topic starter
    Berichten: 70

    Oke bedankt!

    #804627

    PoliniCiao
    Bijdrager
    Berichten: 1400

    Je hoeft niet perse een bromklok. Je kan ook kleiner gaan in poulie met je snorklok. Als uitlaat zou ik wel een expansie kopen, dat is beter voor de topsnelheid. Bijvoorbeeld een Leo krul of Proma circuit.

    #804872

    Nick Jacobs
    Topic starter
    Berichten: 70

    Zou ik dan geen last krijgen van overtoeren?
    Ik ben aan het overwegen om toch ook een 43mm cilinder te steken en de inlaat te vijlen aangezien de zuiger die ik nu heb zijn beste tijd wel gehad heeft. Ik zou graag de toeren wel wat lager houden bij een goedkope cilinder om het risico op een vastloper te verkleinen.

    Een expansie uitlaat is wel mooi maar kost ook direct wel wat meer dan een citypower. Het wordt vooral een gelegenheidsbrommer waar ik een weekendtour mee wil rijden deze zomer, ik ben der dus niet van plan om er alle dagen mee te rijden.

    Het zal op deze tour wel wat heuvelachtig zijn dus wat extra koppel van een grotere cilinder/geveilde uitlaat is misschien wel niet slecht. Ik heb veel goede dingen gelezen over de 43mm DR maar zoveel geld wil ik er niet aan geven.
    En ik geloof dar ok voor de DR 43mm ook de spoelpoorten moet doortrekken? Ik zou liefst iets hebben dat zo op het carter past.

    #804875

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    43mm DMP cilinder is een goedkope optie. Deze cilinder is vooral op koppel gericht en zal dus met een uitgevijlde inlaat en een kleine poelie leuk presteren met niet al te veel toeren. Eventueel hang je er een leovince krul onder die laat niet al te veel toeren toe en trekt als een gek. Een citypower geeft ook een leuke trekkracht. Wel goed de kwaliteit van de cilinder checken en eventueel ontbramen waar nodig want het blijft een chineesje natuurlijk👍🏼

    Voor de DR43 kan je wel de extra boosterpoorten en spoelpoorten matchen met je carters maar dit is geen must. Als je alleen je inlaat uitvijlt en je spoelpoorten etc origineel houd ga je ook al een duidelijk verschil voelen maar je haalt er simpelweg niet het maximale uit.

    #804879

    Nick Jacobs
    Topic starter
    Berichten: 70

    Bedankt! Ik dacht dat het matchen van de poorten een must was. Ik denk dat ik aan een DMP wel genoeg zal hebben dan aangezien dat het niet is om duizenden kilometers mee te rijden. Zou het haalbaar zijn om de snorklok te behouden dan?

    #804884

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Ja dat is prima haalbaar maar wel een kleine poelie opzetten dan zoals een 60 ofzo

    #804886

    Nick Jacobs
    Topic starter
    Berichten: 70

    Dan ga ik dat proberen! Ik moet wel eerst eens naar de ontsteking kijken. Hij vonkte prima vorige week, tot nu. Ik dacht ik stel de ontsteking wat bij zodat die zeker op 0.45mm staat en nu krijg ik geen/bijna geen vonk meer. De contactpuntjes zijn opgeschuurd maar dat heeft niet geholpen. Heel even kreeg ik een mooie vonk dat (van de kabel tot het blok) mooi 5mm oversprong en dan na een paar seconden veranderde het weer in kleine, amper zichtbare, vonken. Ik heb ze afgesteld volgend de howto hier op de site (krukspie gelijk met raakpunt tussen nok en contactpunten)

    #806808

    Nick Jacobs
    Topic starter
    Berichten: 70

    UPDATE:

    Ontstekingsproblemen zijn al lang van de baan. Ondertussen is de inlaat geveild, het blokje gereviseerd en loopt hij weer!
    Ik ben gegaan voor de 43DMP met een Gianelli citypower en mijn huidige 12/12 carbu. Om te proberen heb ik er een 62 sproeier in gestoken en dat loopt al niet al te slecht zonder enige afstelling. De volgende stap is goed afstellen, een nummerplaat aanvragen en rijden maar.

    Klein detail, hoe zet je een Ciao uit? De schakelaar op het stuur deed niet al te veel dus ik neem aan met de decompressiehendel?

    EA937D83-DFFD-4EF9-AFAA-1D3E0629A5C1491A421C-C221-4B5C-AC35-1D5C8D0A85CBF4DB6C46-3F14-477D-ABAE-CA7A89531914

    De inlaat is niet extreem vergroot, maar ik neem aan dat dat ook niet nodig zal zijn met een 12/12.

    #806811

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Mooi dat t allemaal weer goed loopt.
    Ja, met de decompressiehendel uitzetten.
    Wel je cilinder voorzichtig inrijden hè!  Vooral deze goedkopere!
    In het begin(500km) alleen kort met hoog toerental, langzaam opbouwen.
    Niet langdurig hoge toeren draaien.
    Let er op dat je niet te arm afstelt(te kleine sproeier) anders krijg je warm en/of vastloper.
    (=blokje in de prullenbak)
    Bougie mag niet te licht worden van kleur, mooi bruin is goed.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #806814

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Mijn inlaat heb ik wel naar max opening gevijld.
    Ook het kanaal naar binnen, de ovale doorgang max ‘vloeiend’ en glad gemaakt.
    De doorlaat van de spoelpoorten netjes overgenomen op de voetpakking en het carter, zodat iedere obstakel is verdwenen. Hier alles max glad gemaakt. Ook de spoelkanalen in de cilinder heb ik ontdaan van alle gietpukkels en oneffenheden. Voor de cilinder in kwestie is de doorstroom overal optimaal gemaakt.

    Na een rustige inrijd-afstand (max40) van ca 200km blijkt blokje nu best betrouwbaar!
    Soms zo veel toeren dat ik bang word, zuiger komt naar buiten. Voorlopig blijft alles heel!

    #806815

    Nick Jacobs
    Topic starter
    Berichten: 70

    Bedankt!

    Afstelling is het volgende. Volgens de sproeierdatabase zou ik sproeier 60-64 moeten hebben dus ik heb er voorlopig een 62 ingedaan. Eenmaal dat ik een nummerplaat heb kan ik korte toertjes beginnen doen om in te rijden.

    Hoe lang zou ik ongeveer moeten inrijden? Ik heb gelezen dat dit vooral belangrijk is voor gietijzeren zuigers maar dat het voor alu zuigers, zoals de mijne, minder belangrijk is. Ik heb gehoord dat ik met 1 tank wel min of meer ingereden ben.

    #806816

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Ik rijd met een Malossi-luchtfilter en sproeier 68.
    Mijn gevoel is dat dit filter nog net iets meer doet dan standaard-filter.
    (maakt wel meer herrie)

    #806817

    Nick Jacobs
    Topic starter
    Berichten: 70

    Als je zo op foto vergelijkt zijn de inlaatopeningen precies wel wat groter inderdaad. Ik heb gewoon een standaard goedkoop luchtfilter besteld van JMBP En eens door de binnenkant geweest met een boor aangezien er wel wat bramen aan de binnenkant zaten.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.