Ciao Snor Catalysed maar 30kmpu?

Home Forums Techniek Opvoeren Ciao Snor Catalysed maar 30kmpu?

This topic contains 5 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 4 years, 3 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #184687

    Big-Maori
    Topic starter
    Berichten: 12

    Hallo, mijn naam is Mario, ben 39 jaar en heb jaren geleden voor het laatst Vespa gereden….
    Nu heb ik vorige week een Ciao gekocht…een Snor met katalysator uitlaat, hij heeft een 12/7 carb en had een 38 sproeier, hij reed origineel net geen 25, vals plat naar beneden bijna 30, en iets langer bergaf begon hij hoogtonig te zingen en reed ongeveer 40…dat hij dan lang vasthield weer op rechte weg…
    Nu was mij dat bijna 25 toch echt te langzaam, heb ik een Techno citypower uitlaatje eronder gezet en een 42 sproeier geplaatst, nu rijd hij continue 30, maar dat bergaf zingen doet hij niet meer….dat heeft plaats gemaakt voor hard geknetter en inhouden….
    Nu ik er een paar jaar uit ben geweest….weet ik dus niet meer waar ik het moet zoeken…..wil mn snorklok en originele poulie behouden….ben 1.90m en weeg 114kg dus hij moet bergop kunnen trekken, en dat doet hij nu wel goed….
    maar sta ervan te kijken dat het maar zon +5kmpu heeft opgeleverd….vind het jammer dat hij dat hoogtonig zingen niet meer doet….net als of hij door de begrenzer ging….hoe kan ik dit miss toch nog voor elkaar krijgen?

    met vriendelijke groet…..Mario

    #199375

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    welkom op ons mooie forum!

    ik weet haast zeker dat je even wat met sproeiers moet gaan spelen, draai je bougie er eens uit en bekijk de kleur hiervan na een stuk vol gas rijden.

    Bruin: perfect!
    zwart: je sproeier is te groot
    wit: je sproeier is te klein

    je kan ook altijd even testen of hij het beter doet zonder luchtfilter

    als je nog wat sneller op wil trekken kan ik je een grotere carburateur aanraden (12/10,12/12 of 13/13)

    succes! gr. pepko

    #201420

    duckvogel
    Bijdrager
    Berichten: 2

    Hoi

    Ik heb exact dezelfde snor met dezelfde uitlaat en had ook het probleem wat jij hebt Ik heb diverse sproeiers geprobeerd met sproeier 38 trekt hij het beste en loopt bergop net 38 vlak 40 bergaf ongeveer 43

    Suc6

    #188908

    Big-Maori
    Topic starter
    Berichten: 12

    diverse sproeiers geprobeerd…..
    toen maar eens 3 gaatjes in de luchtfilter gemaakt….
    terug naar 42 sproeier…..en loopt 45km/pu…..

    na veel viertakten, terug naar een 40 sproeier, viertakt nog een beetje….bij 38 is viertakten weg, maar haalt hij het “vermogen” niet, en loopt niet stationair….

    dan toch maar een 12/10 carburateur erop leggen???

    #791993

    Jordi
    Bijdrager
    Berichten: 3

    Beste Forum leden,

    Ik heb een aantal weken terug een Vespa Ciao snor aangeschaft en ben er super blij mee. Alleen lijkt het soms wel als ik aan het rijden ben dat hij inhoud. Wat ik bedoel is dat als ik bijvoorbeeld op een lang recht fietspad rij en hij is warm dat ik bij rond de 30 km per uur steeds iets harder ga en dan remt hij weer vanzelf af en dan gaat hij weer even een stukje harden en dan remt hij weer opeens vanzelf dit gebeurt ongeveer elke 5/10 seconden en ik rij daardoor niet lekker constant. Hij is nog helemaal standaard volgens de verkoper en er is niet mee gerommeld. Ik heb zelf minimaal verstand van brommertjes vandaar dat ik de vraag hier neerleg.
    Ik hoop snel een reactie terug te mogen ontvangen:)

    Alvast bedankt!

    #792017

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Hallo Jordi en welkom op dit forum!

    Als er nooit gerommeld is aan je brommer zou het misschien kunnen dat er helemaal nooit geen onderhoud is gepleegd, als dat zo is zou het goed kunnen dat er troep in je carburateur/brandstoffilter/benzinekraan etc zit waardoor de brandstof slecht doorloopt. Als je met een contactpuntenblok rijdt moeten de punten af en toe afgesteld worden, als dat nooit gebeurt is kun je ook vergelijkbare krachten krijgen.

    Je hebt nu een reactie geplaatst in een topic uit 2013, je mag een nieuw topic aanmaken zodat we daarin uitgebreid op je vraag in kunnen gaan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Het onderwerp ‘Ciao Snor Catalysed maar 30kmpu?’ is gesloten voor nieuwe reacties.