Ciao kan niet harder dan 40 km/h

Home Forums Techniek Opvoeren Ciao kan niet harder dan 40 km/h

Dit onderwerp bevat 13 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door coda 2 maanden, 3 weken geleden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker

Vespaatje
    Topic starter

Hallo forumleden,

Het is al enige tijd geleden dat ik iets heb gepost, blijkbaar ben ik het opvoeren verleerd.
    Ik ben bezig met het opvoeren van een Ciao van een vriend van me met onderstaande setup:
    Ciao Mix blok
    Brom inlaat
    12/7 opgeboord naar 12/10 met sproeier 44
    Bromfilter
    Std cilinder en gevlakte kop
    Bromnaaf 1:6,75 en poelie 85
    Tecno Citypower 23,5 mm

Ik heb het blok niet te ver uit elkaar gehaald, wel de zuiger vervangen en de kop gevlakt. Nu wil het zo zijn dat de brommer prima stationair loopt en de bougie een donkerbruin koffiekleurtje heeft, echter gaat deze niet harder dan 35 km/h of soms 40 km/h.

Even ter vergelijking, laatst heb ik een brommer opgevoerd waarbij er een 13/13 gemonteerd zat en deze gaat tegen de 60 km/h. Rara waar moet ik gaan zoeken? de krukas? de uitlaat?

Mvg Jeroen

zevenenergie
    Forum Goeroe

Zo te zien is er aan de set-upperdepup niet veel gedaan. De carburateur is opgeboord naar de standaard maat voor een brom. 😉

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Vespaatje
    Topic starter

Dat is zeker waar, tegenwoordig is
    50 km/h voldoende. Helaas is het me nog niet gelukt met deze brommer, terwijl dit wel mogelijk zou moeten zijn met deze setup.

Ik zou haast zeggen dat die krukas heel slecht getimed is of de vertanding iets aan de zware kant.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Het kan zijn dat het een snor krukas is en een snor cilinder.

Klik hier.

Vespaatje
    Topic starter

Het kan zijn dat het een snor krukas is en een snor cilinder.

Ik kan het me haast niet voorstellen  🙄
    De snorfiets van een vriend van me heeft dat ook, die rijdt vrolijk 60 km/h.

Freud
    Bijdrager

Beste Vespaatje,

Dan kan eens proberen je voorstelings-vermogen op te voeren.
    Hier een oefening:
    Stel je voor; Je hebt een standaard snorfiets, die rijd 26km per uur. Daar zet je een snelle uitlaat op en een kleiner poelie dan loopt hij niet in eens 60km per uur.

Als je denkt dat het wel kan, dan ben je doorgeschoten en heb je last van waan-voorstelingen en daar heb je pillen voor.

En zeg eens eerlijk vespaatje, die vriend dat ben jij zelf he’

Heb je iets dat je liever prive wil bespreken stuur dan een PM

coda
    Donateur

55 moet dit toch redelijk makkelijk lopen, lijkt me toch iets niet in orde.

Vespaatje
    Topic starter

Beste Vespaatje, Dan kan eens proberen je voorstelings-vermogen op te voeren. Hier een oefening: Stel je voor; Je hebt een standaard snorfiets, die rijd 26km per uur. Daar zet je een snelle uitlaat op en een kleiner poelie dan loopt hij niet in eens 60km per uur. Als je denkt dat het wel kan, dan ben je doorgeschoten en heb je last van waan-voorstelingen en daar heb je pillen voor. En zeg eens eerlijk vespaatje, die vriend dat ben jij zelf he’

Deze reactie vind ik een beetje kort door de bocht en teleurstellend. Ik heb zelf meerdere Ciao’s en echt wel ervaring met opvoeren. Daarbij komt nog dat ik daadwerkelijk aan een Ciao van een vriend van me bezig ben.

Ik weet dat ik niet zomaar van 26 km/h naar 60 km/h kom met een ander uitlaatje en een andere poelie. Met een bromnaaf, standaard blok en een andere uitlaat zou ik normaliter de 50 km/h halen zoals beschreven in dit topic.

Coda omschrijft ook dat dit mogelijk is en zelf heb ik op een van de toertjes vaker standaard Ciao’s gezien die de 50 km/h makkelijk konden bereiken.

Mvg Jeroen

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Ik zou toch eens naar de carb gaan kijken en even testennmet een 1212 of 1313. Ook een slag kleinere poelie moet je wel aan geloven.

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

zevenenergie
    Forum Goeroe

Hoi Jeroen,
    Je kan even door de inlaat kijken of je krukwang rood is. dan is het een snorkruk. en er zit verschil tussen een snor of brom cilinder. het verschil kan ik je niet 123 duiden.
    Ik twijfel geen sinds aan je opvoer kwaliteiten. Je hebt je in het verleden bewezen dat je het kan.
    Ik vind een uitgeboorde carburateur altijd een beetje verdacht, mocht je geen 13/13 hebben liggen stuur dan maar even een pm ik heb er nog 1 voor weinig.

Klik hier.

Vespaatje
    Topic starter

De krukwang is niet rood, het betreft mijn inziens dan een bromblok met 11 mm inlaat en bromkruk.
    De 13/13 maakt weinig verschil in topsnelheid.

Inmiddels ben ik aangekomen bij de uitlaat. Het blijkt dat een originele 23,5mm Piaggio met dunne voorpijp harder loopt dan de 23,5mm Tecno Citypower  🙄

Michel
    Sleutelbeheerder

Harder? Als in 60km/h?

Beste antwoord
    2

Vespaatje
    Topic starter

De Ciao ging met de originele uitlaat 45 km/h. Nu heb ik echter een zelfde Citypower gepakt en daar haal ik 55 km/h mee. Hiermee constateer ik dat er in de uitlaat die er op zat iets niet goed zit.

Bedankt voor het meedenken!

Mvg Jeroen

coda
    Donateur

Kijk, zo hoort het!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.